Citat:
Ursprungligen postat av
ChrisMcCandless
Rätt tragiskt att läsa här inne.
Alla vevar mot allt och alla, utan rim och reson. Och så klart, anonymt - människan är 2017.
Kom med fakta istället för att slänga skit. Annars kan tråden lika bra stängas ner. Men det förväntar man sig inte av mod. heller. Flathet!
Jag försvarar inte våldtäkt. Men att börja gå på föräldrarna, syster, kusin, syssling, pyssling och fan och hans mormor, är inte sunt någonstans. Håll er till den som utförde brottet istället.
Föräldrarna har säkert gjort allt vad de kan när det kommer till uppfostran. Men ens barn gör inte alltid som man uppfostrar dem, tyvärr!
Jag håller, i princip, med dig. Men i det här specifika fallet handlar det om en våldtäktsman som har en mamma som levt i offentligheten i över 30 år.
Lägg därtill att mamman tar varje tillfälle att synas i media. Det är allt från att det
gråts ut om en hårsnodd som fastnat i barret till att hon tar pw-promenader i ett tempo snabbare än OS-gångare eller hånar IKEA-kunder för att sedan skylla på att någon okänd hade tagit sig in i hennes bil och olovligen använt telefonen. Listan kan göras lång.
Som löken på laxen försvarar hon nu det hennes son dömts för och skuldbelägger våldtäktsoffret.
Sammantaget gör det henne till en relevant person i diskussionen, varesig vi vill eller ej.
Citat:
Ursprungligen postat av
Nicke08
Hur kommer det sig att Flashback mörkar namnet på brottslingen?
Har det någonsin skett förut?
Det undrar jag också. Jag kan inte minnas att jag tidigare sett att namnet på en dömd GM har maskats i ämnesrubriken.