Citat:
Ursprungligen postat av
tantigheter
Jag följer med spänning allas letande efter kärl och metoder och börjar tro att det blir för krångligt.
JM &co hade inte en tanke på alger och skillnad mellan sjö- och kranvatten. De övervägde att dränka honom i sjön och att få det att se ut som ett olycksfall i fyllan och villan.
De har inte dränkt honom i sjön, frågan är om de dränkt honom överhuvudtaget? Alla förslag hittills verkar för ge för stökiga och tidskrävande procedurer, så jag lutar åt att de helt enkelt kvävt honom.
Han var måttligt berusad, han hade kanske dessutom fått något annat i sig (vi backar till tanken "öl spetsat med något" - eller varför inte något i maten som han inte tålde? Johanna berättade att han var missnöjd med tillagningen?) och det tillfälle kom när det var lätt att greppa honom nypa näsa och tvinga honom att hålla tillbaka spyorna.
Jag tror att han kan ha kvävts (kanske av sina egna uppkastningar, med hjälp) för att sedan baxas ut i sjön.
Det kan ha gått snabbt och ganska ljudlöst på bryggan.
Det ser ut som den enklaste förklaringen trots allt?
Tror jag just nu ...
eller jfr förslagsvis
"In homicidal cases, the term burking is often ascribed to a killing method that involves simultaneous smothering and compression of the torso.[5] The term "burking" comes from the method William Burke and William Hare used to kill their victims during the West Port murders. They killed the usually intoxicated victims by sitting on their chests and suffocating them by putting a hand over their nose and mouth, while using the other hand to push the victim's jaw up.
The corpses had no visible injuries, and were supplied to medical schools for money."
https://en.wikipedia.org/wiki/Asphyxia
Ja, jag håller med, vi grubblar, gräver och mäter våra toastolar
Men någon riktigt bra mordmetod för dränkning, om kravet är kislalgsfritt, framkommer inte.
Kan han vara kvävd? Inlindad i en matta, pressening??
Det finns en tråkig berättelse om en svensexa som gick fel. Kompisarna rullade avslutningsvis in den dygnfulle brudgummen i en matta och ställde utanför blivande hustruns dörr. När hon vaknade rullade hon ut honom, men tyvärr hade man råkat ställa mattan uppochner så han kvävdes och var död.