2017-07-11, 16:18
Medlem
foool13s avatar
Citat:
'Swansea midfielder Jack Cork completes move to Burnley'
Bra.. jag håller lite på Swansea, och tyckte aldrig han var tillräckligt bra för en snabb passningsorienterad fotboll, för dålig förstatouch och allmänt för seg med bollen. Och Ki är mycket bättre. Kommer att passa bättre in i Burnleys brunkarfotboll.

http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-4685320/Swansea-midfielder-Jack-Cork-completes-8m-Burnley.html
http://www.bbc.co.uk/sport/football/40557497
10 millioner pund får man för honom! det var inte dåligt det. Och 4 år för en 28-åring.

http://www.skysports.com/football/news/11731/10943606/everton-target-gylfi-sigurdsson-valued-at-50m-by-swansea

Swansea vill även ha 50m! pund for Sigurdsson.. om det rör sig på den nivån så blir han nog kvar. Tror inte man får mer än 30, 35 for honom.. han är snart 28 också. Jag hade ju bra mycket hellre värvat en 26-årig James Rodriguez än Sigurdsson..

Jordi Amat har också lämnat Swansea för Real Betis på lån.
Citat:
Swansea City defender Jordi Amat has joined La Liga side Real Betis on a season-long loan deal. http://www.bbc.co.uk/sport/football/40478177
Behöver man en mittback till då.
Senast redigerad av foool13 2017-07-11 kl. 16:23.
Citera
2017-07-11, 16:20
Medlem
bludderbladders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bludderbladder
Kul för James att komma till en bra klubb, han har ju blivit lätt våldtagen av Zidanes spelsystem och ideer. Priset liknar en Robben skänk dessutom.

Edit: Även om det är 60 som skrivet ovan tror jag det är en bra deal för Bayern.

EditII: Enligt Reals officiella notis är det 60 som gäller.
AS ändrade i sin artikel som sa "oficial" och skall tydligen vara 35 utan tvång. Onekligen en superdeal av Bayern, han kostade över 75. Iaf skönt att se att de inte obstruerade för flytt till CL konkurrent, Real har slösat tillräckligt av hans karriär.
Citera
2017-07-11, 16:21
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Lite allmänt angående silly season tycker jag klubbarna borde vara skyldiga att framställa fakta kring sina transfers. Hur mycket övergångssumman är, lönekostnaden, vilka avtal som gäller vid lån osv. Vet inte om jag missar något praktiskt bra i att inte behöva redovisa sådant men känns fel att supportrarna inte får ta del av deras förenings ageranden och kostnader.

Det är väl inte supportrarna som man vill dölja det för utan andra lag. Inte konstigare än att många företag inte avslöjar köpesummor.
Citera
2017-07-11, 16:28
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bludderbladder
AS ändrade i sin artikel som sa "oficial" och skall tydligen vara 35 utan tvång. Onekligen en superdeal av Bayern, han kostade över 75. Iaf skönt att se att de inte obstruerade för flytt till CL konkurrent, Real har slösat tillräckligt av hans karriär.

Läser man klubbarnas pressmeddelanden är det klart det rör sig om en köpoption.

Di Marzio skrev att många klubbar var intresserade men James ville till Bayern. Hans vilja är nödvändig och det är väl därför han stack dit istället till en klubb som hade gett mer.
Citera
2017-07-11, 16:42
Avstängd
Halloween2s avatar
Kul klubb byte för James! Tror han kommer visa av det han gav i VM samt sin första säsong i Real, Carlo vet hur han ska använda honom. En utav sommarens värvningar helt klart.
Citera
2017-07-11, 18:00
Avstängd
Halloween2s avatar
Borja Valero från Fiorentina är klar för Inter, någon som har någon koll på snubben?
Citera
2017-07-11, 19:37
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foool13
Det blir väl oftare ett rent 4-2-3-1 från Ancelotti nu då. Tror inte han börjar spela med diamant (som han gjorde i Milan etc) med så många bra wingers till sitt förfogande.
Coman, Müller samt de äldre Ribéry & Robben som är skadade mest hela tiden.
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Borja Valero från Fiorentina är klar för Inter, någon som har någon koll på snubben?
Fin värvning av Inter. Han kostade inte heller särskilt mycket; jag tror att det rörde sig om ca €6m. Fiorentina får det svårt nästa säsong.
Citera
2017-07-11, 20:20
Medlem
IfIWereAGirls avatar
Steve mandanda klar för Marseille.

Vitinho klar för Barcelona B,lån med köpoption.

Starka rykten om Danilo till Chelsea för £31.2M.
Citera
2017-07-11, 20:42
Medlem
Auunis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mastodontish
€10m (€5m p/y) för två års lån och €35m i köpesumma 2019 ska det vara tydligen för James.

Om de här priserna stämmer så har Bayern precis snytit fram en mittfältare av världsklass för en spottstyver. Helt otroligt om RM gick med på den dealen. Bara att gratulera FCB till en mer än väl genomförd "värvning".

Har RM möjlighet att neka utköp när det nu beger sig, eller är det redan klart att det blir 2 år lån, och sedan permanent transfer?
Citera
2017-07-11, 20:49
Medlem
OG-lovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IfIWereAGirl
Steve mandanda klar för Marseille.

Vitinho klar för Barcelona B,lån med köpoption.

Starka rykten om Danilo till Chelsea för £31.2M.
Chelsea är galna om man köper Danilo för det priset. Riktigt usel spelare, knappt värd 5 miljoner euro enligt mig.
Citera
2017-07-11, 21:01
Medlem
Gantss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OG-lover
Chelsea är galna om man köper Danilo för det priset. Riktigt usel spelare, knappt värd 5 miljoner euro enligt mig.
Galet ja. Men den enda källan jag litar på i första han är Matt Law resterande twitter folk/tidningar tar jag med en nypa salt (även Di Marzio). Matt Law är den enda som brukar ha någorlunda rätt när det gäller Chelseas transfers.
Senast redigerad av Gants 2017-07-11 kl. 21:37.
Citera
2017-07-11, 21:35
Medlem
foool13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Coman, Müller samt de äldre Ribéry & Robben som är skadade mest hela tiden.

Ja skall du sätta alla dem på bänken/läktaren/sjukstugan.. alt. Muller på topp, 4-4-2 med diamant på mitten.

Tror inte han går ifrån Bayern grundspel de senaste decenniet så mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in