2017-08-11, 16:16
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Dock verkar det som att folk på flashback hela tiden försvarar ägarna i dessa frågor och verkar inte tänka sig in i spelarnas situation...
Vad konstigt... De flesta håller på en klubb och vill vad som är bäst för den. Ibland är det att ta pengarna och vara glad, andra gånger är det att behålla spelaren ett tag till. Gör sig spelaren totalt omöjlig har man kanske inte så mycket val men det är ju inget man önskar precis.
Citera
2017-08-11, 16:16
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Ja men se där ännu en spelare som nyligen signat ett nytt fett kontrakt med löneökning som sen bara halvåret senare vill lämna.

http://www.telegraph.co.uk/football/2017/01/25/philippe-coutinho-signs-new-five-year-liverpool-contract-2022/

Skrev alltså nytt 5 års kontrakt i januari i år. Detta med vetskapen att barca varit efter honom förut. Som sagt spelarna ser nya lönen och skriver på utan att tänka. Samma med Van dijk. Ingen sympati från mig här heller även om jag fortfarande tycker liverpool ska sälja om barca höjer sig till över 100 m pund.

Jag håller med dig. Sälj Coutinho och använd pengarna till att värva två eller tre klasspelare. Kanske inte två denna säsongen men använd pengarna skickligt. Det finns guldkorn som man kan hitta billigt. Coutinho själv är ju en sån spelare. Man har haft användning av honom i några år och han kommer säljas för nio till elva gånger mer än vad han köptes för.

Ofta tjänar man mer på att sälja en flyttsugen spelare till ett överpris, vilket jag anser det vara, och använda pengarna smart. Det betyder inte att Liverpool ska sälja Coutinho för mindre pengar än om han inte lämnat in en transferbegäran. Den gör och bör inte göra någon skillnad i praktiken.
Citera
2017-08-11, 16:20
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matreo
Hoppas FSG inte ger sig och håller Coutinho ända tills Barcelona går med på att ge Rakitic + cash för ett byte.

De spelar ju inte ens på samma position och jag tror det blir bäst med endast pengar. Annars lägger man bara till en till svårighet i förhandlingen, d.v.s. att debattera Rakitics värde.
Citera
2017-08-11, 16:40
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Absolut, det är fan idioti att tvinga kvar spelare som inte vill vara kvar.

Dock verkar det som att folk på flashback hela tiden försvarar ägarna i dessa frågor och verkar inte tänka sig in i spelarnas situation... detta är nog enda chansen för coutinho, nästa sommar kommer man vara ute efter någon annan...Coutinho är och var aldrig förstavalet.

Då är det bara att lägga ett bud som Liverpool inte vill säga nej till.
Citera
2017-08-11, 17:00
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matreo
Hoppas FSG inte ger sig och håller Coutinho ända tills Barcelona går med på att ge Rakitic + cash för ett byte.

Det vore ju mumma för Barcelona att dra ner priset på Coutinho samt bli av med en Rakitic som inte längre kommer vara ordinarie.
Citera
2017-08-11, 17:21
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Då är det bara att lägga ett bud som Liverpool inte vill säga nej till.

Jag håller med dig.

Tycker generellt att transferhistorierna börjar gå totalt överstyr. Om ryktena stämmer så har ju Barcelona bett Coutinho med stab att begära en transfer från Liverpool så de känner sig tvungna att sälja plus att Barcelona vill få ner priset. Varför inte bara betala det Liverpool begär?

Liverpools säsong börjar i helgen och visserligen nästan tre veckor kvar på transferfönstret men nu är verkligen inte läge att sälja. Att sälja Coutinho nu är ju lite att ge upp säsongen, och ska det ske så är det ju klart att de vill ha rejält betalt.

Förr (innan Bosman) så var ju spelarna helt i klubbarnas styre och det var ju inte direkt bra heller. Men hittills tycker jag ändå det fungerat bra efter Bosman fram tills nu de senaste åren. Skriver du som spelare på ett nytt långtidskontrakt med en klart högre lön så får du väl räkna med att klubben knappast vill sälja dig och som marknaden ser ut idag så kommer det krävas fantasisummor för att få loss spelare av klass.
Citera
2017-08-11, 18:06
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
I signed this new contract to stay here for a few more years because it’s a great honour for me. It gives me great happiness because I was welcomed here with open arms by everyone at the club and the supporters right from my first day. I am very thankful to this football club for everything.”
Guess who

Nä är ochså trött på denna soppan. Dembele coutinho van diijk neymar mbappe. Tvinga alla lag att skriva klausul i kontrakt. Skulle vara bra för både klubbar och spelare. Betyder att spelarna vet att man får lämna om en klubb betalar dennes värde. Och klubben kan peka på utköpsklausulen om någon vill köpa och hänvisa till att spelaren gått med på det. Lägg därtill att utveckla/ersätta FFP med något som faktiskt fungerar så blir det nog lite mer ordning.
Citera
2017-08-11, 18:08
Medlem
Kafferastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrafty
Om han vill flytta så borde Liverpool sälja honom. Låter inte så bra att behålla en spelare som vill sticka...

Fast lämnar man in en begäran att få lämna dagen innan PL-premiären då är man ju för sent ute och han får skylla sig själv.
Citera
2017-08-11, 21:49
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Dock verkar det som att folk på flashback hela tiden försvarar ägarna i dessa frågor och verkar inte tänka sig in i spelarnas situation...
Spelarna får väl sluta skriva nya långtidskontrakt hela tiden om de vill att klubbarna ska vara villigare att gå med på en försäljning.
Citat:
Tvinga alla lag att skriva klausul i kontrakt. Skulle vara bra för både klubbar och spelare. Betyder att spelarna vet att man får lämna om en klubb betalar dennes värde. Och klubben kan peka på utköpsklausulen om någon vill köpa och hänvisa till att spelaren gått med på det.
Utköpsklausuler motsvarar ju inte nödvändigtvis spelarens marknadsvärde, men okej.

I stället för att lagstifta om utköpsklausuler som i Spanien kanske spelarna kan ta lite ansvar och inse att de faktiskt skrivit på ett kontrakt om att spela för ett visst lag, i en viss period. Vill man inte stanna i Southampton i sex år till kanske man ska tänka sig för innan man skriver på ett sexårskontrakt.
Citera
2017-08-11, 22:45
Medlem
Citat:
Guess who

Nä är ochså trött på denna soppan. Dembele coutinho van diijk neymar mbappe. Tvinga alla lag att skriva klausul i kontrakt. Skulle vara bra för både klubbar och spelare. Betyder att spelarna vet att man får lämna om en klubb betalar dennes värde. Och klubben kan peka på utköpsklausulen om någon vill köpa och hänvisa till att spelaren gått med på det. Lägg därtill att utveckla/ersätta FFP med något som faktiskt fungerar så blir det nog lite mer ordning.
Vad skulle skillnaden bli? Transfer requests hade rullat in på löpande band i vilket fall även om klausulen är av astronomiska summor och spelare hade tvingat sig bort på precis samma sätt som idag.
Citera
2017-08-12, 01:17
Medlem
foool13s avatar
Citat:
Sky Sports: /even though at times he has become frustrated at his role in the team.

A member of Coutinho’s family has told us that the player feels aggrieved at the way he has been treated by manager Jurgen Klopp.
/problems have been brewing behind the scenes between Klopp and Coutinho over the last six months.

Undrar om det ligger någonting bakom det här överhuvudtaget.. eller om det bara är påhittat från Sky Sports/Coutinhos camp..

Jag antar att han inte vill spela så långt ner då på mitten.. eller vad det nu kan det vara.
Citera
2017-08-12, 09:29
Medlem
Citat:
Absolut, det är fan idioti att tvinga kvar spelare som inte vill vara kvar.

Dock verkar det som att folk på flashback hela tiden försvarar ägarna i dessa frågor och verkar inte tänka sig in i spelarnas situation... detta är nog enda chansen för coutinho, nästa sommar kommer man vara ute efter någon annan...Coutinho är och var aldrig förstavalet.
Åh ja buhu, jag får ett kontrakt på 5 år med höjd lön, det gör absolut ingeting i slutändan för så fort jag vill annat så måste min arbetsgivare gå med på det för detta är min enda chans *sad eyes*

Finns bara en enda sak att säga: Jävla bortskämda snorvalpar (det blev tre).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in