2017-07-11, 13:57
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaochs
Vilket gigantiskt misstag av Bayern.

Det vore trist om han skulle vara ett gigantiskt misstag.
Jag ska erkänna att jag har lite dålig koll på honom då jag inte följer spansk fotboll men jag har fått för mig att han är en tillgång för oss och han var Ancelottis prio 1.
Citera
2017-07-11, 13:59
Medlem
anteri17s avatar
James är en genomfin spelare. Hur kan man inte gilla spelskicklighet, en mjuk touch och en magisk vänsterfot?
Citera
2017-07-11, 14:00
Medlem
foool13s avatar
För fan de har ju nästan gett bort honom.. inte riktigt men. De får väl en saftig peng för de 2 åren men jag var hundra på att de skulle sälja honom, var väl desperata att skeppa bort honom då.. och ville inte vänta närmare fönsterstängningen när de stora klubbarna börjar bli mer desperata och kan hala upp rejält på lite "chansningar".. inte för att jag tycker James är en chansning men.

Det blir väl oftare ett rent 4-2-3-1 från Ancelotti nu då. Tror inte han börjar spela med diamant (som han gjorde i Milan etc) med så många bra wingers till sitt förfogande.
Senast redigerad av foool13 2017-07-11 kl. 14:10.
Citera
2017-07-11, 14:01
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Om det är något lag som gör ett misstag är det väl real. Känns som en riktigt dålig deal med en utlåning på två år oavsett om bayern måste köpa honom sen. Måste vara så att ryktena om att lag som chelsea och united är ute efter honom inte stämt? Alternativt att james varit väldigt emot en flytt till dessa klubbar och real respekterat det. Då hade man nog kunnat göra en riktigt försäljning och inte ett lån. Bra affär av bayern. Ut med costa in med james. Sen har man ju redan robben/ribery som håller ytterligare nåt år och där bakom finns coman och gnabry.

Edit: Om det dessutom stämmer att han bara kostar runt 45-55 m euro så är det fan ett rån. Grym affär av bayern isåfall.
Senast redigerad av asdfghjklzxcvbnm 2017-07-11 kl. 14:08.
Citera
2017-07-11, 14:10
Medlem
jaochss avatar
Var lite väl snabb, då det bara rör sig om ett billigt lån tydligen. Då är det inte så illa av Bayern. Dock är det ju tveksamt varför man vill värva James över huvud taget.
Senast redigerad av jaochs 2017-07-11 kl. 14:15.
Citera
2017-07-11, 14:33
Medlem
foool13s avatar
Benteke till Everton... nä det kan ju inte vara sant.

Citat:
Everton are ready to continue their summer of spending with a move for Crystal Palace striker Christian Benteke, according to Sky sources.
http://www.skysports.com/football/news/11671/10944237/everton-ready-to-make-move-for-christian-benteke

Men lite intressant ändå vem/vilka de kommer att ha på topp ändå.. Rooney skulle spela mest på topp (nummer 9) enligt Koeman, var intrycket jag fick.. men med Rom och lånet Valencia borta och även Arouna Konés kontrakt ute och slut som spelare..? så behöver ju de mer antal iallafall på striker-position.

Sandro är väl tänkt att spela 9:a kanske, där jag tycker han är bäst och Calvert-Lewin är väl tänkt att växa in lite där men de behöver ju något mer tungt där.. kommer kanske.

Edit: Sandro fick officiellt nummer 9 iallafall!
Senast redigerad av foool13 2017-07-11 kl. 15:33.
Citera
2017-07-11, 14:37
Medlem
Gregory.Houses avatar

Det blir 10 miljoner euro för lånet och 60 för att köpa loss. Lycka till James. Han har spelat under Carlo och gjorde bra ifrån sig. Hans position saknas hos oss och det är helt rätt beslut och sälja honom till Bayern.
Citera
2017-07-11, 14:42
Medlem
bludderbladders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mastodontish
€10m (€5m p/y) för två års lån och €35m i köpesumma 2019 ska det vara tydligen för James.
Kul för James att komma till en bra klubb, han har ju blivit lätt våldtagen av Zidanes spelsystem och ideer. Priset liknar en Robben skänk dessutom.

Edit: Även om det är 60 som skrivet ovan tror jag det är en bra deal för Bayern.

EditII: Enligt Reals officiella notis är det 60 som gäller.
Senast redigerad av bludderbladder 2017-07-11 kl. 15:42.
Citera
2017-07-11, 15:04
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mastodontish
€10m (€5m p/y) för två års lån och €35m i köpesumma 2019 ska det vara tydligen för James.

Vilket gigantiskt rån av Bayern. Man kan använda James i två säsonger för en liten summa i några av hans bästa år. Skulle han råka skada sig allvarligt är det dessutom Real Madrid som får ta den största smällen eftersom Bayern inte behöver köpa loss honom.
Citera
2017-07-11, 15:19
Medlem
TKD_1337s avatar
När ryktena kom igår vid midnatt trodde jag inte ledningen skulle vara så pass dumma. Kastar bort vår nästbästa poängspelare för kaffepengar till en av sina största konkurrenter.

Man har en övertro på Bale. Med allt snack om hur bred vårt mittfält är finns det ingen som kan ersätta James poängproduktion. Mer speltid till Isco, Asensio och Bale lär inte räcka. Rimligen borde James kunnat dela speltid med Isco och de andra mittfältare men istället får Bale vara kvar som inte har någon plats i laget om Isco ska vara startspelare.

https://pbs.twimg.com/media/DEcrrcSXcAELQDh?format=jpg

I Bayern antar jag att han dessutom kommer få ta mycket mer fasta situationer.
Senast redigerad av TKD_1337 2017-07-11 kl. 15:40.
Citera
2017-07-11, 15:30
Medlem
IfIWereAGirls avatar
Borja Valero klar för Inter.

Ola Aina klar för utlåning hos Hull.

Även Douglas Costa ska vara klar för Juventus, €6M loan + €40M obligation to buy.
Citera
2017-07-11, 16:14
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Lite allmänt angående silly season tycker jag klubbarna borde vara skyldiga att framställa fakta kring sina transfers. Hur mycket övergångssumman är, lönekostnaden, vilka avtal som gäller vid lån osv. Vet inte om jag missar något praktiskt bra i att inte behöva redovisa sådant men känns fel att supportrarna inte får ta del av deras förenings ageranden och kostnader.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in