2017-06-26, 04:01
Medlem
Hur man får? Antingen blir de väl det eller inte.

Kanske så förväntar de sig något för att de ska ge något positivt tillbaka. Då är de inte förälskade utan beräknande.
Citera
2017-06-26, 06:57
Bannlyst
är man
gör mej nyfiken på dej kvinna
umgås med mej
låt mej få känna dej lite bättre
låt känslorna få smyga sej på
låt lusten få tränga sej på
reta mej med längtan
till dej
så bygger man
kärlek
Citera
2017-06-28, 11:03
Bannlyst
Du får vara det bästa alternativet för denna man om det finns kvinnor i hans närhet eller som han kan välja mellan så kommer han välja det bästa alternativet. detsamma gäller kvinnor, man kan inte trolla.
Citera
2017-06-28, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatan
Du får vara det bästa alternativet för denna man om det finns kvinnor i hans närhet eller som han kan välja mellan så kommer han välja det bästa alternativet. detsamma gäller kvinnor, man kan inte trolla.

Spännande det där, men jag undrar hur man får honom att bli förälskad.
Citera
2017-06-29, 05:09
Medlem
Förälskelse kommer av sig självt. Var dig själv, antingen faller personen för det eller inte.
Citera
2017-06-29, 06:36
Medlem
Mad monks avatar
Lite medmänsklighet är väl alltid en bra början. Sluta med era spel om ni nu vill ha kärlek. De flesta män avskyr sånt.
Citera
2017-06-29, 06:43
Medlem
Du är huslig. De flesta män vill ha en trygg och fast punkt där inget onödigt gnäll eller tjafs spökar jämt. Tramsa inte och dela inte upp hushållsuppgifter. Du lagar mat åt din man och du städar åt din man.. Varför? Jo, för att män oavsett hur maskulina de är så trånar de efter att bli omhändertagna på ett feminint och ömt sätt... tänk dig motsvarigheten att som kvinna vill känna sig trygg.

Jag föreställer mig att den moderna mannen vill ha det på det här sättet.
Citera
2017-07-11, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av speedlimit2017
är man
gör mej nyfiken på dej kvinna
umgås med mej
låt mej få känna dej lite bättre
låt känslorna få smyga sej på
låt lusten få tränga sej på
reta mej med längtan
till dej
så bygger man
kärlek

Reta mig med längtan? Utveckla?
Citera
2017-07-11, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CocaCola86
Om en man tycker att en kvinna är väldigt attraktiv och han tar till alla möjliga och även extrema sätt att dra hennes uppmärksamhet, hur får man honom förälskad istället för bara extremt attraherad sexuellt? Eller kan det finnas åtminstone lite förälskelse eller förälskelsens första fas i hans extrema attraktion till ens utseende?

Dessutom undrar jag, hur ser egentligen kärleks och förälskelsefaserna ut hos män?

Jag tror att vi behöver lite mer tid än kvinnor. Men att vara sexuellt attraherad är ju en förutsättning för att bli kär. Så är man snygg kåt glad och trevligt så är det klart.
Citera
2017-07-11, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thomas6668
Jag tror att vi behöver lite mer tid än kvinnor. Men att vara sexuellt attraherad är ju en förutsättning för att bli kär. Så är man snygg kåt glad och trevligt så är det klart.

Du menar att om kvinnan är snygg, kåt, glad och trevlig så är det inte länge till en man blir förälskad och får känslor istället för bara kåthet?
Citera
2017-07-11, 17:26
Medlem
pillowpops avatar
Citat:
Om en man tycker att en kvinna är väldigt attraktiv och han tar till alla möjliga och även extrema sätt att dra hennes uppmärksamhet, hur får man honom förälskad istället för bara extremt attraherad sexuellt? Eller kan det finnas åtminstone lite förälskelse eller förälskelsens första fas i hans extrema attraktion till ens utseende?

Dessutom undrar jag, hur ser egentligen kärleks och förälskelsefaserna ut hos män?

Först och främst så behöver man ju lära känna varandra för att veta om man är kär. Blir någon kär lite för snabbt i dig utan att veta vem du är så är han förmodligen bara kär i sin egen drömbild av dig och den han tror att du är.

Bästa sättet att få någon att bli kär i en är att släppa taget och fullständigt strunta i om just han blir det. Då blir du mer attraktiv för dem som du passar med. Du behöver bara ta hand om dig själv, tycka mycket om dig själv och göra bra saker för dig själv.

Då kommer rätt kille att dyka upp. Sen om det är just han eller någon annan - det kan du däremot inte påverka.
Citera
2017-07-11, 20:54
Medlem
Citat:
Du menar att om kvinnan är snygg, kåt, glad och trevlig så är det inte länge till en man blir förälskad och får känslor istället för bara kåthet?

Ja precis! Iof gäller ju det om man ska fortsätta vara kåt på någon med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in