399:- är överkomligt. Ser ut att gå att sätta ihop och plocka isär.
Lite träligt att fylla med 250 liter men det är väl inte helt otänkbart. AP kan ha fått hjälpa till under förespegling att det var just en kräftsump. Annars hade den kanske inte på bryggan att göra.
Kan man fylla badtunnor och bassänger kan man fylla en sådan. Hade JM nån på balkongen? Hon kanske sparade den som memento.
Ja, why not?
" Vi kommer få så mycket kräftor med alla dessa burar utlagda så den vanliga kräftlådan kommer aaaldrig räcka till. Jag glömmer aaaldrig när min son fångade 100 kg..."
Typ.
Min dynbox är uppe vid huset - rör den inte en millimeter.
Senast redigerad av develi 2017-07-11 kl. 17:03.
Kan man fylla badtunnor och bassänger kan man fylla en sådan. Hade JM nån på balkongen? Hon kanske sparade den som memento.
Ja, why not?
" Vi kommer få så mycket kräftor med alla dessa burar utlagda så den vanliga kräftlådan kommer aaaldrig räcka till. Jag glömmer aaaldrig när min son fångade 100 kg..."
Typ.
Dynboxar är inte täta nog för detta, eller jo kanske beror på hur länge det dröjde...
Ja, why not?
Typ.
Kan va att den inte håller för 250 liter och en ikastad AP. Utan två rejäla spännband. Och för två som sitter uppepå och håller ner locket. Är AP kvick i tanken sparkar han mot skarvarna.
Senast redigerad av Lonnrot 2017-07-11 kl. 17:25.
Anledning: Rättelse
Nja, det handlar inte bara om hur tät de är. De måste klara trycket också inifrån av vattnet.
... Och det tror jag inte är minsta problem.
På deras foto, drygt 14 dar efter dränkningen, finns en kräftlåda full med kräftor. Denna är fylld till brädden såvitt jag kan se (?). Fotot är suddigt.
Hur som haver - jag har faktiskt funderat kring det andra jag skrev om:
DBs stora fiskafänge då kräftor såldes.
2. Om kräftorna ska säljas vidare så lär de behöva förvaras innan försäljning eller kokning. Vid kräftfiske som barn så fylldes badkaret hemma tillfälligt aka det behövdes tillfälligt stor mängd vatten.
Ja, jag vet. Jag har även granskat konfrontationen angående lapparna via dialogförhören.
Där kommer förväntad reaktion - först ett enda blånekande och sen hennes klassiskt långsökta förklaringsmodeller.
... uppfinningsrikedomen och fantasin är det inget fel på. Kanske är det nåt fablernas-värld-centra i hjärnan som överlappar Amygdala så den kvävs?
Hon blånekar ett tiotal ggr om lapparna i cellen men erkänner lappar till MR via duschrummet samt det gömda brevet. Sen kallar hon det plötsligt "advokatsaker", försöker vända det till att de snokat i hennes "advokatkuvert", fortsätter blåneka, beskyller häktespersonal och svamlar rejält på 7 förhörssidor.
Sen säger hon plötsligt: "Mt Nej, jag känner inte till några lappar men jag säger det att då ljuger de. Då ljuger de.
Fhl2 Vaddå, hade du stoppat lypsylet i kuvertet?
Mt Jag hade gjort i ordning det här för jag skulle ta med det när vi skulle samlas, jag och Amanda och prata. Då tar jag alltid med mig lypsylet.
Fhl2 Men hade du stoppat lypsylet och hade du stoppat de här i kuvertet?
Mt Ah, lypsylet kanske."
"Alex måste ta tillbaka sitt vittnesmål."
Förhöret avbryts av hennes advokat, fullt förståeligt, hon vill ha en paus.
.. och så börjar hon blåneka igen på ytterligare 19 förhörssidor varav det sker en ny paus från advokaten.
Nu börjar hon med att det inte är hennes handstil, att det är "mycket märkliga saker som händer på det här häktet", att de inte får leta i hennes cell, att Julia och David är "många barns namn" och att det är konstigt att de hittat det i hennes cell.
Sen är då personalen "ganska oärliga" på häktet och så tas lappen om obduktion upp - varav hon nu luskar efter information från obduktionen:
"Fhl Alltså det står så här: "Lyssna noga jag är oskyldig. Advokaten förstår inte vad de håller på med. Hon visade i smyg lite av obduktion från morfar. " Av det utläser ju jag att advokaten har, någon advokat har visat någonting från obduktionen.
Mt Det finns ju ingen obduktion eller? Är den gjord än? Kan man veta vad han är för?
Fhl2 Ja men det är ju du som.
Fhl Har, har du skrivit det här?
Mt Nej. Finns det någon obduktionsrapport? Så man kan få se vad han hade för sjukdom eftersom han höll på och tynade bort.
Fhl Du har inte skrivit det här?
Mt Nej."
"Fhl Vem är den här advokaten du pratar om?
Mt Ja, hon är min men det är inte hon. För hon har väl inte tillgång till någon obduktionsrapport eller har ni det? Har ni fått obduktionsrapporten?
Fhl Men är det du som har skrivit det här då?
Mt Nej, det är inte jag som har skrivit det där."
2016-11-11 är nästa förhör.
Lapparna är nu skickade på handstilsanalys till NFC.
Då har hon skrivit J hjärta M på duschväggen i tron att att MR skulle se det och förklarar det med att " man måste ju hitta de här små roliga stunderna."
5 kärlekskranka lappar i lådan erkänner hon att det är till MR men vägrar erkänna Lypsyl lapparna och anser att KV-personalen begått tjänstefel som gjort visitation och omhändertagit dem, läxar upp polisen och talar om för dem att de nu ska sluta förhöra henne om lapparna.
"J: Men om jag nu skulle ha stoppat de här lapparna i ett lypsyllock då betyder det att jag inte vill att någon ska läsa dom.
B: Ja, just det. Det är precis det vi tror också.
J: Ja, det betyder det. Då får man inte gå och ta text bara från någon annan. Det är min uppfattning. Men strunt samma, vi struntar i det. Vi kommer inge längre."
Hon har en klar fallenhet för avd. bortförklaringar och kan konsten att byta ämne mitt i en mening. Det är en egenskap som i rättsliga sammanhang inte ger så värst stor utdelning, men de flesta människor måste bli rätt konfysa av att prata med henne och kommer efter ett tag säkert inte ihåg vad de först börjat tala med henne om; det slutar med att JM tar kommandot i samtalet och för in helt ovidkommande saker som hon börjar gaffla om. Hon synes inte kunna hålla tråden, men det här är en taktik hon satt i system för att kunna slingra sig undan olika saker på ett för motparten svårtacklat sätt. - Det låter som att hon är genomkorkad, men det är en sanning med modifikation: I varje situation försöker hon slinka undan med minsta möjliga skadeverkningar för henne själv. - Och titt som tätt tar hon också över förhörsledarens roll och börjar själv leda samtalet in på "rätt spår", dvs det för henne mest fördelaktiga, och går det inte på annat sätt så avrundar hon elegant: "Men strunt samma, vi struntar i det. Vi kommer inge längre." - Mycket är typiska bondfångarknep; annat verkar vara ett resultat av blixtsnabba associationsbanor som kolliderar med varandra i hennes överhettade huvud.
Hon har många personligheter att hålla reda på: Den uppoffrande modern, den omtänksamma dottern, den generösa svärmodern, den sagoberättande mormodern, den sofistikerade eskortkvinnan, den humoristiska J, den snälla J, den oskyldiga J, den "övergreppade" J, den psykiskt misshandlade J, den smarta affärskvinnan... Ingenstans har hon någon kontakt med den bedagade J, den slösaktiga J, den egensinniga J, den förljugna J, den maktfullkomliga J, den vinpimplande J, den pillerknaprande J, den bortskämda J, den storljugande J, den falska J, den kallblodiga J... När det någon gång kan skönjas att hon tangerat en dålig sida hos sig själv så bryter hon ihop; som om detta inte kan vara möjligt med mindre än att hon då inte längre skulle kunna betraktas som en godkänd människa av kött och blod. - Att våga se sig själv som den hon (och alla hennes "förträffliga" medmänniskor) är, har hon aldrig lärt sig, dvs att en människa alltid består av goda resp. onda sidor; mer eller mindre väl dolda och/eller utvecklade. - Det första steget mot ett tillfrisknande är att hon vågar se sig själv som hon de facto är - och vad hon med sina insikter i den mänskliga naturen (dvs det hon redan har i sig själv) möjligen, möjligen kan bli. - Vågar hon ta det språnget..? - Och finns det någon på rättspsyk som är kapabel att hjälpa henne? - Jag hyser visst tvivel. - Tveksamt om kåken kan vara något lämpligt ställe: Hon skulle dagarna i ända vara sysselsatt med olika rymningsprojekt.
Kan va att den inte håller för 250 liter och en ikastad AP. Utan två rejäla spännband. Och för två som sitter uppepå och håller ner locket. Är AP kvick i tanken sparkar han mot skarvarna.
Ja, den är nog inte färdigpimpad med bara silikon. Gällande kräftor så lär det väl finnas nåt att dra dem på till huset eller om bil används. Det är tungt med andra ord om det är bra fångst. Om han dränks vid huset, om vatten töms ur så är det väl bara att dra runt ett par spännband som du säger och föra ner boxen till sjön och välta ur där det inte finns staket (där han återfanns).
Har inte en susning om det, solklart att inte Aki ätit den i alla fall.
För mycket kött säger ju åk så nån måste ju ätit det enligt dem. Nej aki åt väl inget kött för enligt rajabi tog JJ ut finnen i båten och tryckte ner huvudet i vattnet och slängde aki överbord. Det är på den historian JJ fick sitta 6 veckor. Den skelögda afghanen ger en historia som inte alls överensstämmer med kiselalgerna som åk "fått fram" och åk vill ju dessutom få in kräftlådor, solstolar, barnpooler, plastpåsar mm. Får du detta att gå ihop, jag får det inte.
På deras foto, drygt 14 dar efter dränkningen, finns en kräftlåda full med kräftor. Denna är fylld till brädden såvitt jag kan se (?). Fotot är suddigt.
2. Om kräftorna ska säljas vidare så lär de behöva förvaras innan försäljning eller kokning. Vid kräftfiske som barn så fylldes badkaret hemma tillfälligt aka det behövdes tillfälligt stor mängd vatten.
Jag menade dynbox som man monterar ihop, den håller inte...
Varför har du inte sagt det här tidigare? 😁 Ett tråg, lår, låda, för kräfttransport. Större plasttransportlåda. AP får gå i för att inifrån hitta läckan. Eller kurragömma. Och så locket på. Är det plast behöver man inte ens fylla i vatten (fast han skriker väl).
Kan man rent av förställa sig att man pga avståndet mellan brygga och stuga använde stora plastlådor som man packade med porslin och mat och körde ner med bilen? När man tänkte ha fest på bryggan? Lite träligt att gå med karotter och bestick en och en. (Och sen hinner måsarna äta upp maten innan man hunnit hämta det sista! 👍
Om inte det är en ledtråd så vet jag inte vad som är.
V50 stationsvagn? Eller den andra bilen, som ska köra från förstutrapp till bryggan?