2017-07-11, 16:58
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
399:- är överkomligt. Ser ut att gå att sätta ihop och plocka isär.

Lite träligt att fylla med 250 liter men det är väl inte helt otänkbart. AP kan ha fått hjälpa till under förespegling att det var just en kräftsump. Annars hade den kanske inte på bryggan att göra.
Kan man fylla badtunnor och bassänger kan man fylla en sådan. Hade JM nån på balkongen? Hon kanske sparade den som memento.

Ja, why not?
" Vi kommer få så mycket kräftor med alla dessa burar utlagda så den vanliga kräftlådan kommer aaaldrig räcka till. Jag glömmer aaaldrig när min son fångade 100 kg..."
Typ.

Min dynbox är uppe vid huset - rör den inte en millimeter.
Senast redigerad av develi 2017-07-11 kl. 17:03.
Citera
2017-07-11, 17:07
Medlem
EndastJag01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Kan man fylla badtunnor och bassänger kan man fylla en sådan. Hade JM nån på balkongen? Hon kanske sparade den som memento.

Ja, why not?
" Vi kommer få så mycket kräftor med alla dessa burar utlagda så den vanliga kräftlådan kommer aaaldrig räcka till. Jag glömmer aaaldrig när min son fångade 100 kg..."
Typ.

Dynboxar är inte täta nog för detta, eller jo kanske beror på hur länge det dröjde...
Citera
2017-07-11, 17:08
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EndastJag01
Dynboxar är inte täta nog för detta, eller jo kanske beror på hur länge det dröjde...
.
Citat:
Lite silikon i skarvarna som rekvisita så..
Citera
2017-07-11, 17:12
Medlem
EndastJag01s avatar
Citat:
.
Nja, det handlar inte bara om hur tät de är. De måste klara trycket också inifrån av vattnet.
Citera
2017-07-11, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 6nysningar
Och för det du räknar upp måste hon ätit av entrecoten?

Har inte en susning om det, solklart att inte Aki ätit den i alla fall.
Citera
2017-07-11, 17:17
Medlem
Lonnrots avatar
Ed

Citat:

Ja, why not?
Typ.

Kan va att den inte håller för 250 liter och en ikastad AP. Utan två rejäla spännband. Och för två som sitter uppepå och håller ner locket. Är AP kvick i tanken sparkar han mot skarvarna.
Senast redigerad av Lonnrot 2017-07-11 kl. 17:25. Anledning: Rättelse
Citera
2017-07-11, 17:21
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EndastJag01
Nja, det handlar inte bara om hur tät de är. De måste klara trycket också inifrån av vattnet.
... Och det tror jag inte är minsta problem.
På deras foto, drygt 14 dar efter dränkningen, finns en kräftlåda full med kräftor. Denna är fylld till brädden såvitt jag kan se (?). Fotot är suddigt.
Hur som haver - jag har faktiskt funderat kring det andra jag skrev om:
DBs stora fiskafänge då kräftor såldes.

1. Kräftor ska transporteras upp till huset. Det lär således knappast vara problem med logistik gällande vägen upp (la bilder igår).
Vid förstoring av denna bild så kan man se gäststugan rakt upp:
https://z.cdn-expressen.se/images/08/69/0869a73e09d04c48abc232999b414777/16x9/680.jpg

2. Om kräftorna ska säljas vidare så lär de behöva förvaras innan försäljning eller kokning. Vid kräftfiske som barn så fylldes badkaret hemma tillfälligt aka det behövdes tillfälligt stor mängd vatten.
Citera
2017-07-11, 17:31
Medlem
letsdoits avatar
Citat:

Ja, jag vet. Jag har även granskat konfrontationen angående lapparna via dialogförhören.
Där kommer förväntad reaktion - först ett enda blånekande och sen hennes klassiskt långsökta förklaringsmodeller.
... uppfinningsrikedomen och fantasin är det inget fel på. Kanske är det nåt fablernas-värld-centra i hjärnan som överlappar Amygdala så den kvävs?
Hon har en klar fallenhet för avd. bortförklaringar och kan konsten att byta ämne mitt i en mening. Det är en egenskap som i rättsliga sammanhang inte ger så värst stor utdelning, men de flesta människor måste bli rätt konfysa av att prata med henne och kommer efter ett tag säkert inte ihåg vad de först börjat tala med henne om; det slutar med att JM tar kommandot i samtalet och för in helt ovidkommande saker som hon börjar gaffla om. Hon synes inte kunna hålla tråden, men det här är en taktik hon satt i system för att kunna slingra sig undan olika saker på ett för motparten svårtacklat sätt. - Det låter som att hon är genomkorkad, men det är en sanning med modifikation: I varje situation försöker hon slinka undan med minsta möjliga skadeverkningar för henne själv. - Och titt som tätt tar hon också över förhörsledarens roll och börjar själv leda samtalet in på "rätt spår", dvs det för henne mest fördelaktiga, och går det inte på annat sätt så avrundar hon elegant: "Men strunt samma, vi struntar i det. Vi kommer inge längre." - Mycket är typiska bondfångarknep; annat verkar vara ett resultat av blixtsnabba associationsbanor som kolliderar med varandra i hennes överhettade huvud.

Hon har många personligheter att hålla reda på: Den uppoffrande modern, den omtänksamma dottern, den generösa svärmodern, den sagoberättande mormodern, den sofistikerade eskortkvinnan, den humoristiska J, den snälla J, den oskyldiga J, den "övergreppade" J, den psykiskt misshandlade J, den smarta affärskvinnan... Ingenstans har hon någon kontakt med den bedagade J, den slösaktiga J, den egensinniga J, den förljugna J, den maktfullkomliga J, den vinpimplande J, den pillerknaprande J, den bortskämda J, den storljugande J, den falska J, den kallblodiga J... När det någon gång kan skönjas att hon tangerat en dålig sida hos sig själv så bryter hon ihop; som om detta inte kan vara möjligt med mindre än att hon då inte längre skulle kunna betraktas som en godkänd människa av kött och blod. - Att våga se sig själv som den hon (och alla hennes "förträffliga" medmänniskor) är, har hon aldrig lärt sig, dvs att en människa alltid består av goda resp. onda sidor; mer eller mindre väl dolda och/eller utvecklade. - Det första steget mot ett tillfrisknande är att hon vågar se sig själv som hon de facto är - och vad hon med sina insikter i den mänskliga naturen (dvs det hon redan har i sig själv) möjligen, möjligen kan bli. - Vågar hon ta det språnget..? - Och finns det någon på rättspsyk som är kapabel att hjälpa henne? - Jag hyser visst tvivel. - Tveksamt om kåken kan vara något lämpligt ställe: Hon skulle dagarna i ända vara sysselsatt med olika rymningsprojekt.
Citera
2017-07-11, 17:31
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Kan va att den inte håller för 250 liter och en ikastad AP. Utan två rejäla spännband. Och för två som sitter uppepå och håller ner locket. Är AP kvick i tanken sparkar han mot skarvarna.
Ja, den är nog inte färdigpimpad med bara silikon. Gällande kräftor så lär det väl finnas nåt att dra dem på till huset eller om bil används. Det är tungt med andra ord om det är bra fångst. Om han dränks vid huset, om vatten töms ur så är det väl bara att dra runt ett par spännband som du säger och föra ner boxen till sjön och välta ur där det inte finns staket (där han återfanns).
Citera
2017-07-11, 17:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stensturedenstore
Har inte en susning om det, solklart att inte Aki ätit den i alla fall.
För mycket kött säger ju åk så nån måste ju ätit det enligt dem. Nej aki åt väl inget kött för enligt rajabi tog JJ ut finnen i båten och tryckte ner huvudet i vattnet och slängde aki överbord. Det är på den historian JJ fick sitta 6 veckor. Den skelögda afghanen ger en historia som inte alls överensstämmer med kiselalgerna som åk "fått fram" och åk vill ju dessutom få in kräftlådor, solstolar, barnpooler, plastpåsar mm. Får du detta att gå ihop, jag får det inte.
Citera
2017-07-11, 17:36
Medlem
EndastJag01s avatar
Citat:
På deras foto, drygt 14 dar efter dränkningen, finns en kräftlåda full med kräftor. Denna är fylld till brädden såvitt jag kan se (?). Fotot är suddigt.

1. Kräftor ska transporteras upp till huset. Det lär således knappast vara problem med logistik gällande vägen upp (la bilder igår).
https://z.cdn-expressen.se/images/08/69/0869a73e09d04c48abc232999b414777/16x9/680.jpg

2. Om kräftorna ska säljas vidare så lär de behöva förvaras innan försäljning eller kokning. Vid kräftfiske som barn så fylldes badkaret hemma tillfälligt aka det behövdes tillfälligt stor mängd vatten.
Jag menade dynbox som man monterar ihop, den håller inte...
Citera
2017-07-11, 17:39
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:

Varför har du inte sagt det här tidigare? 😁 Ett tråg, lår, låda, för kräfttransport. Större plasttransportlåda. AP får gå i för att inifrån hitta läckan. Eller kurragömma. Och så locket på. Är det plast behöver man inte ens fylla i vatten (fast han skriker väl).

Kan man rent av förställa sig att man pga avståndet mellan brygga och stuga använde stora plastlådor som man packade med porslin och mat och körde ner med bilen? När man tänkte ha fest på bryggan? Lite träligt att gå med karotter och bestick en och en. (Och sen hinner måsarna äta upp maten innan man hunnit hämta det sista! &#128077

Om inte det är en ledtråd så vet jag inte vad som är.

V50 stationsvagn? Eller den andra bilen, som ska köra från förstutrapp till bryggan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in