2017-07-11, 15:57
Medlem
Alla ni som spyr galla och skriver massa skit här och på books insta. Har ni ens läst utredningen eller tar ni bara första bästa chans att få trycka dit och jävlas med någon? Det finns inget som helst bevis för att detta har hänt, förutom ett vittnesmål som inte ens hon är 100% säker på att de var en avsugning. Det känns som att intresset för att göra livet surt för book är mer lockande än att faktiskt ta till sig vad som hänt och inte har hänt.
Citera
2017-07-11, 16:15
Medlem
CpPraktikantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HelmerLjus
Alla ni som spyr galla och skriver massa skit här och på books insta. Har ni ens läst utredningen eller tar ni bara första bästa chans att få trycka dit och jävlas med någon? Det finns inget som helst bevis för att detta har hänt, förutom ett vittnesmål som inte ens hon är 100% säker på att de var en avsugning. Det känns som att intresset för att göra livet surt för book är mer lockande än att faktiskt ta till sig vad som hänt och inte har hänt.
Vad fan dillar du om? Snubben är DÖMD. Han är ett jävla svin och ska ha precis ALL skit han får.
Citera
2017-07-11, 16:16
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Jag föreslår att du läser domen en gång till.

Det behövs liksom inte närbilder på snoppen för att det pågår ett samlag eller oralsex.
Du måste vara grymt porrskadad om du inte inser det.
Citera
2017-07-11, 16:18
Avslutad
Citat:

Jag spyr ingen galla.
Och tycker väl lite som du, att folk går bananas ogrundat.

Anna spär dock på detta, med att som vanligt gå i polemik med motståndarna. Det gagnar varken henne, sonen eller familjen. Hon borde veta bättre, efter alla sina år i rampljuset.
Senast redigerad av Pripps3.5 2017-07-11 kl. 16:28.
Citera
2017-07-11, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CpPraktikanten
Vad fan dillar du om? Snubben är DÖMD. Han är ett jävla svin och ska ha precis ALL skit han får.

Japp han är dömd det är sant men det är då på otroligt lösa grunder
Citera
2017-07-11, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag föreslår att du läser domen en gång till.

Det behövs liksom inte närbilder på snoppen för att det pågår ett samlag eller oralsex.
Du måste vara grymt porrskadad om du inte inser det.

Hon Emma, säger ju själv i sitt vittnesmål att hon är "ganska säker" eller "uppfattade det som" att det var oralsex. Vill inte försvara honom egentligen men ja tycker de är konstigt hur han kan dömas på så lite. Är det verkligen de enda som krävs?
Citera
2017-07-11, 16:29
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Hon Emma, säger ju själv i sitt vittnesmål att hon är "ganska säker" eller "uppfattade det som" att det var oralsex. Vill inte försvara honom egentligen men ja tycker de är konstigt hur han kan dömas på så lite. Är det verkligen de enda som krävs?
Att ha ett vittne till övergrepp är knappast "lite".
Citera
2017-07-11, 16:30
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doodi
Jag kommer att bli glatt överraskad ifall den fällande domen kvarstår i Hovrätten. Min uppfattning, efter att ha läst domen, är att bevisen som åberopas i domen för att Antonio Book överhuvudtaget har haft ett oralt samlag med brottsoffret enbart är ett vittnesmål ifrån en flicka vid namn Emma Andersson.
Brottsoffret själv verkar inte veta särskilt mycket mer än vad andra berättat för henne i efterhand. Antonio Book själv nekar ju till handlingen.

Jag hoppas att det framkommer något nytt i Hovrätten som gör den fällande domen för Antonio Book fastställd, samt att de omvärderar den friande domen av Robin Nordlund. Men som sagt, jag tror tyvärr inte att så blir fallet. I bästa fall fälls Robin Nordlund, men jag kan som sagt inte se hur en Hovrätt kan döma någon på en så klen bevisning som är fallet för den mot Antonio Book.

Jag är benägen att hålla med dig.

Em*a Ander*son uppger att hon tidigare haft ett förhållande med Antonio Bo*k. De har dock inget umgänge alls numera. Till skillnad från vad hon uppger om RN ses Emma och Antonio inte i några sammanhang fast de tydligen umgås i samma kretsar - ovänner?

Hon är det enda vittnet som uppger att hon sett något som hon uppfattar som att Antonio haft sitt kön i målsägarens mun. Hon har inte sett hans kön, inte sett honom stoppa dit det eller dra ut det.
Antonio och målsägaren har inte träffats tidigare och han hämtades av andra på platsen för att ta hand om målsägaren då hon var enormt berusad och verkade göra saker hon skulle ångra.

Målsägaren minns inget alls, inga andra vittnen har sett något, ingen teknisk bevisning finns.

När det gäller den 6månader yngre RN finns det flera vittnen som både hört målsägare ropa efter RN, att hon ville ha sex med honom och uppfattat att han haft sin hand på hennes underliv innanför trosorna samt att målsägaren haft RNs kön i sin mun. Att det förekommit sexuellt umgänge mellan den 15 årige RN och målsägaren finns det flera vittnen till.

Men det finns endast ett vittne, Antonios ex Emma, som påstår att hon sett något som skulle kunna varit sexuell umgänge mellan Antonio och målsägaren - något som ingen av dessa tillstår.

Tycker att det är märkligt att RN frias och att det är märkligt att Antonio fälls. Samt att ingen ställs till ansvar för att ha försett en 13-åring med 1/2 liter ren sprit som hon hällt i sig.

Kan verkligen TR lita på ett vittnesmål från ett ex som kan ha helt andra bevekelsegrunder?
När inget annat vittne finns, utan teknisk bevisning, en åtalad som nekar och en målsägare som inte har en aning vad som hänt?
Senast redigerad av Solglittret 2017-07-11 kl. 16:40.
Citera
2017-07-11, 16:34
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mextreme
Jag tycker att de i domen slagit ihop flera helt ogiltiga argument och på någotvis vägt samman de för att tippa vågskålen. "Visserligen är det inget skäl för att fria men om vi dessutom tar hänsyn till detta som i sig inte heller är något som helst skäl, tycker vi nog ändå att...."

Jag förstår att låg ålder är förmildrande vid utdömning av straff (vilket uppenbarligen gjorts med Books son) men jag förstår inte hur beviskrav eller bevisbedömning skall påverkas av ålder. Antingen har han våldtagit eller inte. Sedan får man i straffbedömningen ta de hänsyn till ålder man tycker är befogade.

Men nu har han inte våldtagit henne, utan det rör sig om en situation där målsäganden anses för berusad att ge sitt samtycke. Skall det vara så att man tar hänsyn till uppsåt öht i det här fallet, vilket tillhör västerländsk rättsskipning, så måste det innebära en bedömning av gärningsmannens insikt i den andra personens berusningsgrad.

Hade det rört sig om att killen våldtagit målsäganden hade det möjligen inte spelat någon roll att han pga berusning och bristande omdöme som en följd av sin ålder inte förstått att målsäganden var för full att samtycka lagligen, men nu var ju inte situationen sådan.

Vad gäller uppsåt hos unga misstänkta har HD sagt att ålder spelar in i att bedöma den saken och det finns alltså prejudikat på det.
Citera
2017-07-11, 16:45
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Anna skriver såhär: Domen finns men har inte vunnit laga kraft. Och allt, allt är överklagat - Så inget är över. I hovrätten måste det dessutom finnas BEVIS & några sådana fanns INTE i Tingsrätten & kommer inte att FINNAS I HOVRÄTTEN HELLER & där MÅSTE BEVISEN ÄCEN VARA MYCKET MYCKET STARKARE SOM dom är mot 3e part tex. Så inget är över🙏🏼

Har hon gjort något uttalande om att hon tar avstånd från brott som våldtäkt om det skulle visa sig vara så att hennes son faktiskt utfört en våldtäckt?

En kroppsdel i en annan och så många liv som är förstörda...
Citera
2017-07-11, 16:46
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Att ha ett vittne till övergrepp är knappast "lite".

För att vara ett våldtäktsmål är bevisningen förhållandevis god och allt talar för en fällanden dom mot Book även i HovR. Troligen också för den andra killen, även om det kanske blir sexuellt utnyttjande i det fallet.
Citera
2017-07-11, 16:53
Medlem
Mooons avatar
Vad syftar du på för "riktig definition" av våldtäkt? Vad definitionen är, är bara att googla och där ingår orala övergrepp. En 13-åring är ett barn och då är det straffbart att ens ha sex med den personen. Detta "ärende" är redan avgjort och killen är dömd så vad är ditt problem?

Citat:
Ursprungligen postat av Folkkamrat
Vet inte om du syftar på att jag skulle ha försvarat Antonio, och hans umgänge med en minderårig? Det har jag nämligen aldrig gjort. Det borde han få repressalier för om någonting.

Jag tror dock inte på att någon som utför oralsex blir våldtagen, enligt den riktiga definitionen av ordet då. Speciellt inte när det som i detta fall handlar om en s.k. fjortis som tidigare under kvällen visat sig vara "villig" så att säga, om än påverkad av drogen alkohol.

Klarar man inte av att se omständigheter som dessa, utan istället blint ropar "våldtäktsman" så fort det uppstår en tvist kring liknande situationer, ja, då gör man nog bäst i att inte uttala sig alls kring rättsliga ärenden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in