Citat:
Jag drar lite på munnen åt JM för hon är lite "halvsmart". Hon har en aning om hur mobiler kan spåras, men ändå förstår hon inte allt. I det här fallet har hon dels missat att både sim-kort och telefon kan identifieras och dels också att inköpet kan spåras. Dessutom har det gjorts av en person som i det här fallet väljer att berätta sanningen i stället för att själv dra på sig misstankar för att ha trakasserat LI's man och senare även för att ha något med mordet på Göran att göra.
Tur att hon inte är "helsmart", för då hade hon kunnat komma undan!
När hon skulle åka till Granliden för att mörda föräldrarna tyckte hon också att hon var smart. Hon lämnade telefonen hemma så att det skulle se ut som om hon var hemma. Hon lämnade aldrig telefonen annars. När det avslöjats att hon inte var hemma blir telefonen hemma ett indicium som talar mot henne. Hon lämnade den hemma för att det inte skulle gå att spåra hennes mordutflykt! Skulle inte förvåna mig om MR noterade detta och insåg att hon ville att hans telefon skulle kunna spåras till mordplatsen. "Om någon skulle åka dit så var det han, men inte hon!". Kanske genomskådade MR JM och valde att lämna telefonen på Pangelius/Pangeas kontor? Är jag den ende som alltid ser till att ha en USB-laddare i bilen?
Även om MR påstår att det var först i rondellen i Arboga som han fick veta att dom var ute på mördarturne, så borde det inte ha varit en överraskning för honom. JM hade ju tjatat på honom i veckor att hennes föräldrar skulle mördas.
–
Tur att hon inte är "helsmart", för då hade hon kunnat komma undan!
När hon skulle åka till Granliden för att mörda föräldrarna tyckte hon också att hon var smart. Hon lämnade telefonen hemma så att det skulle se ut som om hon var hemma. Hon lämnade aldrig telefonen annars. När det avslöjats att hon inte var hemma blir telefonen hemma ett indicium som talar mot henne. Hon lämnade den hemma för att det inte skulle gå att spåra hennes mordutflykt! Skulle inte förvåna mig om MR noterade detta och insåg att hon ville att hans telefon skulle kunna spåras till mordplatsen. "Om någon skulle åka dit så var det han, men inte hon!". Kanske genomskådade MR JM och valde att lämna telefonen på Pangelius/Pangeas kontor? Är jag den ende som alltid ser till att ha en USB-laddare i bilen?
Även om MR påstår att det var först i rondellen i Arboga som han fick veta att dom var ute på mördarturne, så borde det inte ha varit en överraskning för honom. JM hade ju tjatat på honom i veckor att hennes föräldrar skulle mördas.
–
Yes, om det inte vore en så djävla tragisk historia i botten skulle man ju ligga på golvet och rulla av skratt när man hör och läser om JM,s bravader, en så förbannat korkad människa trodde man inte fanns i verkligheten, när man lyckats skratta färdig åt en dumhet så kommer nästa som ett brev på posten, hennes hybris och megalomani har fan inga gränser.
Helvete vilken apkorkad kvinna det är, allt rationellt tänkande har ersatts med taskig impulskontroll och primitiva drifter.