Det finns brister i Fup. Det är bra att det tas upp.
Mastuppkopplingar / tider mm. Det är blott ett "urval" som har presenterats / satts på pränt.
Åklagarna söker bevisa....
Jag har skrivit det förut, många, många sidor tebaks.
Vad gäller mina inlägg - hur AP kunde "dränkas" så lätt, bara av den "lätta" JM ensam, medelst "hjälpmedel" såsom eter / kloroform, kommer sig av att både etanol (sprit, öl, vin mm) och eter / kloroform mfl. "alkoholer" är sprungna ur samma "familj". De är vid en obduktion, hart när omöjliga att skilja från varandra. AP kan alltså sövts, av annat medel än sin egen Baileys, så snart han somnat - men nog var dom två eller flera allt.....
En del bangar festen tidigt - andra inte alls....
Jag vill också citera ett tidigare inlägg, från glittret i solen, som lyder som så här:
"Det finns en typ av "regel" som alla erfarna kriminalare brukar tjata om i alla böcker - man ska inte rikta in sig på att söka efter motiv till att någon blir mördad.
Då hamnar man ofta fel. Man måste börja med att faställa mord och därefter söka gärningsmän.
Först därefter kan man söka motiv.
Inte ens motiv och konstaterat mord räcker - det måste finnas mer bevis ex. en idee hur mordet skulle ha begåtts. Det har man inte presenterat kring Akis död."
Allt väl