Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-06-19, 18:16
  #1
Medlem
TrickieDickies avatar
Har hört olika bud om vad som är bäst..en del säger att det blir billigare att boka via nätet och andra påstår att att man kan förhandla ner priset genom att gå in på ett hotell man gillar och snacka med dom i receptionen. Vad säger ni?
Citera
2017-06-19, 18:33
  #2
Medlem
retrospectives avatar
Det är olika!

Citera
2017-06-19, 19:12
  #3
Medlem
Kolla som intressanta ställena på nätet och pris och sen gå dit och försöka pruta till billigare? Annars bara boka online
Citera
2017-06-19, 19:24
  #4
Medlem
JussiBs avatar
Åk till Asien och pruta på plats. Funkar det inte betalar du priset de önskar, eller sover under närmsta bro under semestern.
Citera
2017-06-25, 07:32
  #5
Medlem
MrWins avatar
Jag frågade hotellet som jag bor på om jag kunde få rabatt om jag stannade några nätter till. Ja de kunde gå ner från 750 B till 700 B per natt. Då kollade jag på Booking.com och fick priset 480 B för den närmaste natten. Om jag skulle boka fler nätter så var priset 750 B per natt på Booking.com.

Så knepet är tydligen att boka en natt i taget.
Citera
2017-07-07, 13:41
  #6
Medlem
Snates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrWin
Jag frågade hotellet som jag bor på om jag kunde få rabatt om jag stannade några nätter till. Ja de kunde gå ner från 750 B till 700 B per natt. Då kollade jag på Booking.com och fick priset 480 B för den närmaste natten. Om jag skulle boka fler nätter så var priset 750 B per natt på Booking.com.

Så knepet är tydligen att boka en natt i taget.

Grejen med det är att du kan tvingas byta rum då det är en ny bokning. Orkar du packa upp och packa ner på nytt varje dag så funkar det ju för all del.
Citera
2017-07-07, 14:21
  #7
Medlem
MrWins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snate
Grejen med det är att du kan tvingas byta rum då det är en ny bokning. Orkar du packa upp och packa ner på nytt varje dag så funkar det ju för all del.
Visst är det lite bökigt att hålla på med varje förmiddag, speciellt om man är bakfull och jävlig. Och det fungerar nog bara nu när det är lågsäsong.
Citera
2017-07-10, 20:41
  #8
Medlem
beaver_ses avatar
Är det så stora summor så det är värt att lägga så mycket tid på en näve bath?
Bara en tanke, för det är ju ändå billigt i landet. Boka några dagar sen knalla runt lite om det är det du tänker göra och hittar du ett trevligare ställe så visst byt.
Du skall ju ändå bara sova, vila i rummet för mestadels av tiden är du väl ute och har kul.
Själv har vi boende och skall det prutas på något så grejar frugan det.
Citera
2017-07-10, 20:53
  #9
Medlem
I Asien är det alltid bättre att boka på nätter ex agoda, booking.com eldyl
Citera
2017-07-10, 20:53
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backmanjonas
I Asien är det alltid bättre att boka på nätter ex agoda, booking.com eldyl

Boka på nätet ska det vara
Citera
2017-07-10, 22:49
  #11
Medlem
Problemet med att boka på nätet är väl att alla hotell inte finns med. Massvis av små, billiga hotell finns inte på booking.com, trivago eller dyl

Det kan därför löna sig att hitta ett hotell på plats. Det tråkiga är väl att man måste knalla runt ett tag.
Citera
2017-07-11, 16:05
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Staropramen777
Problemet med att boka på nätet är väl att alla hotell inte finns med. Massvis av små, billiga hotell finns inte på booking.com, trivago eller dyl

Det kan därför löna sig att hitta ett hotell på plats. Det tråkiga är väl att man måste knalla runt ett tag.

Där kan det vara smidigt att nät-boka en eller två nätter och sen under den tiden hålla ögonen/öronen
öppna för intressanta eller billigare ställen för den delen om man är ute efter att vara borta ett tag.
Är man bara i SEA i 2-3 veckor så kan man ju lika gärna förboka ett hotell för den tiden och ha det klart för bekvämlighets anledning. Just bungalows efter stranden är ALLTID bäst att leta efter på plats.
Mycket överpriser på nätet gällande dessa objekt.
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2849494

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback