2017-07-10, 18:28
Moderator
OYs avatar
Ni självmordsteoretiker, är det främmande för er att P stapplade ut framför en lastbil i närheten av Woodys?
Citera
2017-07-10, 18:35
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Spontant, ryggsäcken bör vara kastad över diket, fanns ingenting känt på andra sidan diket som gjorde att P behövde gå över just där.

Ponera att P har transporterats med bil från platsen där rullväskan hittades, om man kör från Hallsberg(Dollarstore) och österut på grusvägen så sitter föraren på vänster sida och diket är således vänster om föraren. Om ryggsäcken har kastats till den plats där den hittades så rimmar det bra med att till exempel en fordonsförare gjorde det.

Kan något ha hänt vid Woodys, olycka eller liknande? En fordonsförare uppmärksammar inte att P har en resväska med sig ståendes vid vägkanten, men ryggsäcken hänger på P:s rygg?

Ni som kan Hallsberg, hur ser trafikläget vid Woodys ut låt säga mellan den tid som P steg av tåget och klockan arton? Mycket folk in rörelse just där väskan hittades?

Hmm du tänker så. Om han blivit påkörd t ex borde väl fler ha sett det, 22 maj var ju en måndag och då är ju affärer öppna.

Fast å andra sidan vet vi ju inte hur länge han varit där innan han försvann(syftar på platsen där resväskan hittades).

Om han blivit påkörd och föraren lastat in honom i bilen och kört iväg för att senare dumpa honom någonstans så minskar ju chanserna att hitta honom. Då kan han ju vara var som helst.

Det kan ju ta år innan han hittas i en brunn eller liknande, såvida inte smitaren gör en Mats Alm och leder oss till kroppen.
Citera
2017-07-10, 18:38
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ni självmordsteoretiker, är det främmande för er att P stapplade ut framför en lastbil i närheten av Woodys?

Självklart inte även om självmord ligger närmast till hands. Varför låsa fast vid en teori när det finns så många oklara frågor.
Citera
2017-07-10, 18:43
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Självklart inte även om självmord ligger närmast till hands. Varför låsa fast vid en teori när det finns så många oklara frågor.
¨
Jag var otydlig, ber om ursäkt.

Med stappla ut framför en lastbil menar jag på att P gjorde det medvetet i syfte att avsluta livet, självmord.

Inte osannolikt att en fordonsförare i syfte att undgå lagens långa arm försöker att dölja en påkörning med dödlig utgång förmodar jag.
Citera
2017-07-10, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Tror ändå att man inte ska koppla ihop Hitta Patrik gruppen med FIKK på något sätt.
Håller med, racka ner på någon som arbetar för bra saker, vill man inte. Man får ge dom några år.

Jättebra om du är med och letar! Främst för Patriks skull förstås, men även för oss! Lite info om hur det går till och hur det ser ut i omgivningarna.

Nej de inget samröre med någon hitta Patrik grupp.

FIKK är väl en avknoppning av MP som började i södra Sverige för några år sedan. De vill nu utöka sitt verksamhetsområde norrut.

Både MP och FIKK har ungefär samma typ av verksamhet och tillämpar samma regler vid sök.
Citera
2017-07-10, 18:47
Moderator
OYs avatar
Citat:
Hmm du tänker så. Om han blivit påkörd t ex borde väl fler ha sett det, 22 maj var ju en måndag och då är ju affärer öppna.

Fast å andra sidan vet vi ju inte hur länge han varit där innan han försvann(syftar på platsen där resväskan hittades).

Om han blivit påkörd och föraren lastat in honom i bilen och kört iväg för att senare dumpa honom någonstans så minskar ju chanserna att hitta honom. Då kan han ju vara var som helst.

Det kan ju ta år innan han hittas i en brunn eller liknande, såvida inte smitaren gör en Mats Alm och leder oss till kroppen.

Precis, han kan finnas var som helst, sannolikt inte i området kring fyndplatserna då det bör vara noga genomsökt vid det här laget. Dock så utesluter jag inte att han finns nära fyndplatserna.

Jag sätter en mindre slant på att P finns i närområdet, och en större peng på att han inte finns där. Det betyder att han har transporterats bort, levande eller död.

Att han inte har hittats i närområdet talar efter så här lång tid för att han inte finns där, alternativt så är kroppen gömd, kanske nedgrävd.
Citera
2017-07-10, 18:49
Medlem
Cocinellas avatar
Vet man om datorn fanns i ryggsäcken eller i resväskan?

Tänker att om han lämnat bägge på samma ställe, det kommer någon långfingrig som snappar åt sig ryggsäcken men lämnar resväskan för det är för krångligt och kan dra till sig uppmärksamhet.

Tjuven kollar om det finns något intressant i ryggsäcken och dumpar den sen där den hittades. Då bör ju datorn inte finnas i ryggsäcken.
Citera
2017-07-10, 18:51
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Precis, han kan finnas var som helst, sannolikt inte i området kring fyndplatserna då det bör vara noga genomsökt vid det här laget. Dock så utesluter jag inte att han finns nära fyndplatserna.

Jag sätter en mindre slant på att P finns i närområdet, och en större peng på att han inte finns där. Det betyder att han har transporterats bort, levande eller död.

Att han inte har hittats i närområdet talar efter så här lång tid för att han inte finns där, alternativt så är kroppen gömd, kanske nedgrävd.

Jag gillar skarpt din teori om att ryggsäcken kastats av en bilförare, det känns rimligt på något vis.

Edit: Du har en poäng där angående att han inte hittats i närområdet trots otaliga sök. Det enda jag kan se som troligt vore om han låg i vatten och likhundar har ju inte sökt.
Senast redigerad av Cocinella 2017-07-10 kl. 18:55.
Citera
2017-07-10, 18:54
Moderator
OYs avatar
Citat:

Tänker att om han lämnat bägge på samma ställe, det kommer någon långfingrig som snappar åt sig ryggsäcken men lämnar resväskan för det är för krångligt och kan dra till sig uppmärksamhet.

Tjuven kollar om det finns något intressant i ryggsäcken och dumpar den sen där den hittades. Då bör ju datorn inte finnas i ryggsäcken.

Man kan också tänka sig att, om datorn låg i ryggsäcken så har, om inte P, den som dumpade ryggsäcken haft bråttom att göra sig av med den, åtminstone så ville vederbörande inte ertappas med varken ryggsäck eller innehåll, sannolikt för att inte förknippas med P.
Citera
2017-07-10, 19:00
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Man kan också tänka sig att, om datorn låg i ryggsäcken så har, om inte P, den som dumpade ryggsäcken haft bråttom att göra sig av med den, åtminstone så ville vederbörande inte ertappas med varken ryggsäck eller innehåll, sannolikt för att inte förknippas med P.

Ja att ryggsäcken dumpats hastigt verkar det ju som med tanke på närheten till station och till stället där resväskan hittades. Samt att det verkar som om den kastats över vattendraget. Man har alltså kastat den, inte ställt den vid sidan av vägen etc.

Pratar vi stor eller liten väg förresten?
Citera
2017-07-10, 19:04
Medlem
Citat:

Datorn låg i ryggsäcken.
Citera
2017-07-10, 19:08
Moderator
OYs avatar
Citat:
Jag gillar skarpt din teori om att ryggsäcken kastats av en bilförare, det känns rimligt på något vis.

Om det hade funnits en anledning för P att gå över diket(vattendraget) så hade jag köpt en teori om att P har kastat över ryggsäcken för att den inte skulle bli blöt, men inget känt gav en rimlig anledning för P att gå över vattnet just där.

I min värld talar det för att någon annan har kastat ryggsäcken till den plats där den hittades.

Om det var svårt för polisen att ta sig över vattnet just där så var det också ett perfekt ställe att dumpa ryggsäcken där, ingen skulle naturligt råka gå på ryggsäcken.

För att inte tala om att det var lika svårt för P att ta sig över vattnet just där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in