Citat:
Ursprungligen postat av
Duracella
Någon här inne som varit med när FIKK gjort sökningar? Menar då inte bara efter Patrik.
Jag funderar på att åka till Hallsberg i morgon, men undrar över hur seriöst det är? Samarbetar de med polisen?
Ja, jag undrar lite också. Varit inne och läst på deras hemsida, men om de samarbetar med polisen direkt, kan man inte utläsa av den informationen. Verkar som om det är en organisation som är under uppbyggnad. Har funnits bara i två år. Det verkar som om de också jobbar bredare och med annat fokus än t ex MP. De kan bidra vid olika katastrofer som brand, översvämningar mm i samhället.
Men jag tycker att informationen nedan känns otydlig. Blir man riktigt klok av denna info nedan t ex?
Citat:
FIKK kommer ta en roll där vi innan det händer kommer bygga upp relationer med andra organisationer och föreningar men också enskilda personer som vill vara en resurs vid en eventuell händelse.
För att få möjligheten att samordna och lära känna varandras organisationer kommer vi också samordna sökinsatser efter personer som varit saknade en längre tid och där inga aktiva sökinsatser arrangeras av polis eller annan organisation.
FIKK kommer verka bakom kulisserna med service och stöd. Inte i frontlinjen, där finns det proffs.
http://fikk.se/om
Men det är ju bra att det finns intresse och vilja att bidra!
Polisen har ju inte de resurser som krävs på långa vägar. Där är Missing People ovärderliga.