2017-07-05, 12:33
Medlem
När jag började lära mig om aktier så gick jag in och köpte när d kosta 100 för jag fattade ingenting. Nu ligger det som det gör. Ska man liksom bara behålla det och låta det vara som det är eller ska jag sälja och försöka tjäna in det på annat
2017-07-05, 14:22
Medlem
sheldor4599s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillV90
När jag började lära mig om aktier så gick jag in och köpte när d kosta 100 för jag fattade ingenting. Nu ligger det som det gör. Ska man liksom bara behålla det och låta det vara som det är eller ska jag sälja och försöka tjäna in det på annat
En tumregel är att aldrig äga något man inte förstår.
2017-07-10, 10:53
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:

Inse ditt misstag, sälj skiten, acceptera förlusten, förhoppningsvis har du lärt dig något som du aldrig kommer att göra om!

Läste nånstans att 3 av 4 FPC ägare ligger typ 70 kkr back! 😱
2017-07-10, 12:00
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
Inse ditt misstag, sälj skiten, acceptera förlusten, förhoppningsvis har du lärt dig något som du aldrig kommer att göra om!

Läste nånstans att 3 av 4 FPC ägare ligger typ 70 kkr back! 😱

Ser inte hur man ska reparera den skadan på överskådlig tid. Kassaflöde på -324 och rörelseresultat på 71mille i Q1. Q2 blir intressant och se.
2017-07-10, 20:29
Avslutad
Jämför värderingen med Hansa Medical, 7mdr. Hansa Medical har aldrig gått med vinst och är ett rent förhoppningsbolag.

Kollar man närmare inom branschen så jämför med Goodix. Har ni kollat vad Goodix vinst ligger på? Sen har ju FPC iris-avkänning i sitt produktutbud numera också. Säkert något som blir fint i bilar.

Skulle FPC gå med förlust för helåret så vore det ändå fint köp på 25-30 kronor, FPC borde rimligtvis snabbt kunna dra in 1mdr via nyemission om så skulle krävas.
2017-07-11, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av börsvalp
Jämför värderingen med Hansa Medical, 7mdr. Hansa Medical har aldrig gått med vinst och är ett rent förhoppningsbolag.

Kollar man närmare inom branschen så jämför med Goodix. Har ni kollat vad Goodix vinst ligger på? Sen har ju FPC iris-avkänning i sitt produktutbud numera också. Säkert något som blir fint i bilar.

Skulle FPC gå med förlust för helåret så vore det ändå fint köp på 25-30 kronor, FPC borde rimligtvis snabbt kunna dra in 1mdr via nyemission om så skulle krävas.

Akta dig för att nämna NE på Placeras FING-forum!
Du kommer att bli häcklad och iggad av haussartrollen och foliehattarna där så det står härliga till.
2017-07-11, 12:09
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av börsvalp

Är det inte lite konstigt att jämföra med ett rent forskningsbolag. Fingerprint säljer ju sina produkter idag. Eller har dom nästa heta grej på väg ut på marknaden? Vad är det?

Samma marknad lär väl knappast explodera på nytt.
Senast redigerad av Bbobi 2017-07-11 kl. 12:11.
2017-07-11, 18:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Är det inte lite konstigt att jämföra med ett rent forskningsbolag. Fingerprint säljer ju sina produkter idag. Eller har dom nästa heta grej på väg ut på marknaden? Vad är det?

Samma marknad lär väl knappast explodera på nytt.
Iris-avkänning är väl knappast samma marknad?
2017-07-14, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alienfin
Ser inte hur man ska reparera den skadan på överskådlig tid. Kassaflöde på -324 och rörelseresultat på 71mille i Q1. Q2 blir intressant och se.

Vet inte om du är rätt man att snacka om reparera eller ge råd överhuvudtaget håll tyst istället
2017-07-14, 16:57
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bluefoxen
Vet inte om du är rätt man att snacka om reparera eller ge råd överhuvudtaget håll tyst istället

Tror inte du är rätt man för att säga åt mig att hålla tyst. Behövs mer än en bärplockare med ett gav på 71kr och avsaknad affärskänsla
Vad tycker du bolaget är värt med senaste resultat och grov missräkning av prognos? 37miljarder?
Hoppas för er skull att nästa rapport ger livstecken för annars lär vi hitta nya bottnar. Kan tänka mig att gå in under 15kr,mer är bolaget inte värt enligt mig på förhoppningar med tanke på senaste tidens tapp.
Men det är bara jag
2017-07-14, 23:19
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Du bör väl rimligtvis agera i dagsläget utifrån vad du tror om framtiden utifrån dom förutsättningar som råder just nu, med den fakta du har kännedom om just nu, eller? Om du sedan tidigare har ett innehav i bolaget eller ej, ett beslut fattat baserat på den fakta du hade tillgång till vid den tidpunkten, bör väl inte påverka din bedömning av vad som är korrekt beslut nu?
2017-07-15, 12:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av alienfin
Tror inte du är rätt man för att säga åt mig att hålla tyst. Behövs mer än en bärplockare med ett gav på 71kr och avsaknad affärskänsla
Vad tycker du bolaget är värt med senaste resultat och grov missräkning av prognos? 37miljarder?
Hoppas för er skull att nästa rapport ger livstecken för annars lär vi hitta nya bottnar. Kan tänka mig att gå in under 15kr,mer är bolaget inte värt enligt mig på förhoppningar med tanke på senaste tidens tapp.
Men det är bara jag
Ska du säga som Haussar Anoto...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in