2017-07-06, 16:04
Medlem
Arnold15s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ILoveBerlin
hur är tjejernas utseende och ålder på LV och DV jämfört med Artemis? Klart att smaken varierar men kom ändå med lite info tack.

Du tror det har med konkurrens att göra? Det kan inte helt enkelt vara så att Berlin har ett annat klimat? Tänker på att Artemis ändå konkurrerar med lägenhetsbordellerna där man betalar 50euror och knullar sedan allt där inne gratis och tror även dom har buffe som ingår? är inte säker har aldrig varit på de ställena,.

edit: hur tjejerna i Düsseldorf på att snacka engelska då? Har LV och DV även bastu som Artemis?
Punkt för punkt.
1. Tjejerna utseende. Artemis-brudarna ligger högt i utseende. Jag brukar säga att jag rent utseendemässigt kan tänka mig att gå på rummet med:
60 % av tjejerna på Sharks eller Artemis,
50 % på Mainhattan,
40 % på Dolce Vita och
30 % på Living Room.

2. Tjejernas service. Då får man vända upp-och-ned på listan ovan. LR klart i topp, DV och Mainhattan i mitten och Artemis/Sharks i botten. Så gott som alla tjejer på LR ger bra service för minimipriset 50 Euro. Det är svårt att få en bra session för minimipriset 60 Euro på Artemis. Ofta upselling.

3. Tjejernas ålder. Ingen större skillnad. Men på Artemis har väl management ett krav på att tjejerna ska ha jobbat på annan FKK tidigare? Kanske något äldre genomsnittsålder på Artemis än de andra klubbarna.

4. Antal tjejer. Här ligger Artemis klart i topp med 100-150 per dag. Även Sharks kan ha många - uppemot 100. DV, LR och Mainhattan 25-35 på en normal dag. Men man kan ju ändå bara knulla 3-4 per dag....

Det finns 7-8 FKK/Sauna-klubbar i Düsseldorf (LivingRoom, Dolce Vita, Acapulco (Velbert), Acapulco Gold (Ratingen), Golden Time, Magnum, Oceans).... Sätter ju press på framförallt entrépriserna.

På alla klubbar jag har varit så har tjejerna kunnat engelska.
Bastu och whirlpool finns både på LR och DV, men swimmingpool bara på DV. DV har en mycket vacker trädgård.

Var nyligen 3 dagar i Düsseldorf (se Düsseldorf-recesionstråden). 9 halvtimmes kanonsessioner på 3 dagar = 640 Euro och då är även inträde och 90 Euro dricks inkluderat!
Senast redigerad av Arnold15 2017-07-06 kl. 16:17.
Citera
2017-07-07, 19:42
Medlem
ormbitens avatar
Funderade....
Apropå den nya lagen.

Det är ju väldigt vanligt förekommande en bit in i sessionen att tjejerna frågar om man vill ha CIM.

Inte alla tjejer frågar så klart men merparten ställer ju faktiskt frågan, vilket jag inte har något emot.... Jag brukar nog tacka ja till CIM ungefär 70 procent av mina sessioner.

Har den frågan från tjejerna försvunnit nu när den nya lagen har tillkommit?

För dom tjejerna som kontinuerligt utför CIM så är det ju en stor del av inkomsten som försvinner i så fall. Hur ska dom tackla det?

Ja kanske behöver det gå några månader innan svaret på detta finns tillgängligt.
Citera
2017-07-07, 20:38
Medlem
pottiss avatar
Vad är det för ny lag som man hört talas om? Vad gäller den och när träder den i kraft? Gäller den hela Tyskland eller enbart Dusseldorfområdet?

Kommer besöka Dusseldorf 13-17 september vilket är onsdag middag till söndag middag.
Hade funderingar att besöka Golden Time onsdag, Acapulco torsdag, Living room fredag och Dolce Vita lördag. Är detta bra val eller finns det andra bättee fkk:s i området man hellre besöker? Kasta om ordningen på dagarna att besöka de olika ställena? Är Living room på dekis och bör undvikas? Fått lite känslan när man läser resencioner här på fb.
Citera
2017-07-07, 22:39
Medlem
Arnold15s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pottis
Vad är det för ny lag som man hört talas om? Vad gäller den och när träder den i kraft? Gäller den hela Tyskland eller enbart Dusseldorfområdet?

Kommer besöka Dusseldorf 13-17 september vilket är onsdag middag till söndag middag.
Hade funderingar att besöka Golden Time onsdag, Acapulco torsdag, Living room fredag och Dolce Vita lördag. Är detta bra val eller finns det andra bättee fkk:s i området man hellre besöker? Kasta om ordningen på dagarna att besöka de olika ställena?

Lagen kan du läsa om i andra trådar. Gäller hela Tyskland från 1/7. Det som är viktigt för dig: Förbjudet med: 1) BJ utan kondom och 2) CIM. Men det går kanske att förhandla om med tjejerna mot en extra avgift?

Ja, ändra planerna beroende på väderlek.

Fint väder = Dolce Vita och Living Room
Dåligt väder: Oceans och Acapulco.

Vilket Acaopulco förresten? Velbert eller Ratingen? Velbert är störst och bäst av de båda.

Citat:
Är Living room på dekis och bör undvikas? Fått lite känslan när man läser resencioner här på fb.
Nej, LR är inte på dekis, men en del omsättning på tjejer. Betyder ju inget för din del, eftersom du aldrig har varit där och inte heller har några stam-tjejer.
Senast redigerad av Arnold15 2017-07-07 kl. 23:06.
Citera
2017-07-07, 23:58
Medlem
pottiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold15
Lagen kan du läsa om i andra trådar. Gäller hela Tyskland från 1/7. Det som är viktigt för dig: Förbjudet med: 1) BJ utan kondom och 2) CIM. Men det går kanske att förhandla om med tjejerna mot en extra avgift?

Ja, ändra planerna beroende på väderlek.

Fint väder = Dolce Vita och Living Room
Dåligt väder: Oceans och Acapulco.

Vilket Acaopulco förresten? Velbert eller Ratingen? Velbert är störst och bäst av de båda.

Nej, LR är inte på dekis, men en del omsättning på tjejer. Betyder ju inget för din del, eftersom du aldrig har varit där och inte heller har några stam-tjejer.

Acapulco i Velbert är tanken. Dolce Vita och Living room vid fint väder alltså? Har inte dom de minsta utearealerna? Ska man inte besöka GoldenTime och Acapulco vid finast väder då de har större utearealer att vistas i? Tycker du man ska besöka Oceans i stället för Golden Time? Vilka har snyggast brudar av dessa två ställen? Fått intrycket att Oceans har mest siliconstinna sharks, har jag rätt? För och nackdelar GoldenTime vs Oceans?
Citera
2017-07-08, 00:12
Medlem
Arnold15s avatar
Citat:
Acapulco i Velbert är tanken. Dolce Vita och Living room vid fint väder alltså? Har inte dom de minsta utearealerna? Ska man inte besöka GoldenTime och Acapulco vid finast väder då de har större utearealer att vistas i? Tycker du man ska besöka Oceans i stället för Golden Time? Vilka har snyggast brudar av dessa två ställen? Fått intrycket att Oceans har mest siliconstinna sharks, har jag rätt? För och nackdelar GoldenTime vs Oceans?

Acapulco-Velbert har en stor inomhusdel, men utomhusdelen är inget att skriva om hem till mamma.

Inte heller LR har någon speciell utomhusdel. Men LR har väldigt små inomhuslokaler och är däför beroende av att man kan vistas ute. DV har en väldigt fin utomhusdel med Swimmingpool och bubbelpool.

Har varken besökt GoldenTime eller Oceans. Men GT har många lite äldre brudar (ca 30 år) och Oceans många silikon-barbie-brudar.

Kan också nämna att generellt sett kommer Düsseldorf-tjejerna inte utseendemässigt upp i nivå med Frankfurt-brudarna, men service-nivån är ofta högre i Düsseldorf (se mitt inlägg 1549 i denna tråd).
Senast redigerad av Arnold15 2017-07-08 kl. 00:30.
Citera
2017-07-08, 13:07
Medlem
Citat:
inget att skriva om hem till mamma.
LOL, där fick du till det.

Vad gäller utseende håller jag inte helt med. Det är svårt att jämföra en club mot en annan när smaken är så olika, och det är meningslöst att jämföra en en hel region mot en annan. Undantaget är Berlin eftersom det bara finns en FKK i hela delstaten.
Citera
2017-07-08, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uc17
LOL, där fick du till det.

Vad gäller utseende håller jag inte helt med. Det är svårt att jämföra en club mot en annan när smaken är så olika, och det är meningslöst att jämföra en en hel region mot en annan. Undantaget är Berlin eftersom det bara finns en FKK i hela delstaten.

Och är man som turist dessutom nere nån gång i halvåret eller aldrig ens varit på nån av klubbarna blir det en helt meningslös fråga.

I mitt tycke då såklart.

Det sägs en del här om att GT har mer äldre kvinnor men jag kan inte påstå att jag märkt någon större skillnad på åldersspann där mot nån annan klubb.
Men då har jag inte besökt varje klubb varje vecka det senaste decenniumet heller..
Senast redigerad av Squeezeer 2017-07-08 kl. 19:05.
Citera
2017-07-08, 19:50
Medlem
Arnold15s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squeezeer
Det sägs en del här om att GT har mer äldre kvinnor men jag kan inte påstå att jag märkt någon större skillnad på åldersspann där mot nån annan klubb.
Men då har jag inte besökt varje klubb varje vecka det senaste decenniumet heller..
Har som sagt inte varit på GT själv.
Men jag har en välunderrättad källa som besökt GT många gånger och som anger att GT är väldigt noga med vilka damer och även klienter som man släpper in. Erfarna damer och vita medelålders män från Nord- och Västeuropa.
Senast redigerad av Arnold15 2017-07-08 kl. 20:43.
Citera
2017-07-08, 22:42
Avslutad
Citat:

Hade funderingar att besöka Golden Time onsdag, Acapulco torsdag, Living room fredag och Dolce Vita lördag. Är detta bra val eller finns det andra bättee fkk:s i området man hellre besöker? Kasta om ordningen på dagarna att besöka de olika ställena? Är Living room på dekis och bör undvikas? Fått lite känslan när man läser resencioner här på fb.
Kan absolut rekommendera GT så länge vädret är tillräckligt bra för att utnyttja utomhusdelen. Har ej varit där vintertid men kan tänka mig att det blir väldigt trångt då.
Systerklubben LR är också bra. Men samma sak gäller här. Det är en sommarklubb. Inte så bra när det är kallt ute.
Om man jämför GT med LR så kan man väl säga att genomsnittsservicen är något sämre på GT men genomsnittsutseendet högre. Det jobbar även en hel del tyskor på GT medans det på LR nästan bara jobbar rumänskor. GT är något större speciellt utomhusdelen och även fräschare. Besöker man båda klubbarna samma dag så behöver man bara betala 35€ i inträde på andra klubben. Fråga bara efter en kupong när du lämnar första klubben.
Jag personligen gillar GT bättre men det är främst för att finns bättre och snyggare tjejer där för tillfället men sånt kan ju förändras. Nackdelen med GT är att man "måste" ha bil för att ta sig dit.
Citera
2017-07-10, 10:24
Medlem
pottiss avatar
Har bokat hyrbil på flygplatsen som vi kommer använda hela vistelsen.

Har funderat på att besöka Golden Time, Acapulco, Living Room och Dolce Vita.
Vilka dagar hade ni besökt vilka klubbar onsdag till lördag? Tänker på att vissa av klubbarna lever upp och har bättre utbud fredagar och lördagar. Ska man tex välja Acapulco på lördagen då det verkar vara ett stort ställe med mycket damer och Golden Time på onsdagen då det är en dagklubb och ändå stänger relativt tidigt?
Av ovanstående klubbar kan någon jämföra och kanske rangordna deras utomhusarealer i förhållande till tidigare klubbar jag besökt som Oase, Sharks, Mainhatten och Artemis?
Citera
2017-07-10, 17:08
Medlem
Citat:
medelålders män från Nord- och Västeuropa.
Förutom att du inte behöver vara en medelålders man.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in