Citat:
Ursprungligen postat av
jongari
Någon som vet varför det hände?
Är det villaägaren som är skyldig de pengar och detta var ett sätt att visa sin makt emot han?
Eller kommer detta bli en ny trend att gäng stormar villor snabbt och tar allt de kommer över på kort tid och sen flyr?
Varför?
För att de kan göra detta och komma undan med det. Jag tvivlar starkt på att villaägaren är skyldig dem pengar utan de tänkte bara göra lite snabba cash... nu visade det sig dock att just denna villaägare var beredd att försvara sig mot asen med vapen i hand.
Den nya trend som håller på att växa fram är inte att de bryter sig in och tar allt de kommer över på så kort tid som möjligt.
Den nya trenden är att de bryter sig in, misshandlar de som bor där och tvingar av dem pengar, ägodelar och bankkoder. Koderna verifieras och om något inte stämmer så åker innehavarna på än mer stryk tills de ger med sig... om asen måste misshandla hemägarnas barn för att få de rätta koderna så kommer de inte att tveka för en sekund att göra det. Har husägarna sen tur så binds de och lämnas, i värsta fall får de halsarna avskurna (vi är inte riktigt där än, men jag tror tyvärr att det bara är en tidsfråga)
Jag är övertygad om att hemägaren i detta fall kommer att åka dit så det visslar om det.
Staten börjar inse att de håller de på att förlora kontrollen över situationen när folk slutar lita på polisen och börjar försvara sig själva (som att staten hade kontroll innan)... således måste staten statuera exempel med de som försvara sig nu så att andra inte ska få för sig att de faktiskt ska kunna försvara sig utan polisens hjälp.