2017-07-07, 20:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Varför gråter du för att jag nämner att korruption och maktmissbruk förekommer i samtliga av världens stater?

Svara mig ärligt på en fråga, utan en massa BS: Är du rädd för Nordkorea?

Jag gråter inte. Men du försvarar Nordkoreas kommuniststyre. Du är en samhällsförädare, som försvarar den farligaste ideologin plus Nordkoreas folkförtryck. Nordkorea är inget att vara rädd för. Där emot så oroar jag med många för folket där nere, som lever under en sadistisk diktaturstyre. Ingen normal person försvarar något sånt. Bara ni kommunister.
Citera
2017-07-07, 21:00
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senhackaren
Jag gråter inte. Men du försvarar Nordkoreas kommuniststyre. Du är en samhällsförädare, som försvarar den farligaste ideologin plus Nordkoreas folkförtryck. Nordkorea är inget att vara rädd för. Där emot så oroar jag med många för folket där nere, som lever under en sadistisk diktaturstyre. Ingen normal person försvarar något sånt. Bara ni kommunister.
För det första så är jag liberal nationalist.

För det andra så gråter du vidare. Nej, jag försvarar inte Nordkoreas regering. Visa på var jag har försvarat det Nordkoreas regering sysslar med mot den egna befolkningen.

Jag försvarar Nordkoreas rätt till självständighet. All världens folk är olika, och olika styrelseformer funkar för olika folk. Ingen annan stat ska komma och säga åt en annan stat hur man ska sköta sitt. Det är sådant kommunister ägnar sig åt.

Är du orolig för folket så är det bara att resa dit och starta ett uppror mot den sittande regeringen. Att knappa här kommer du inte långt med.
Citera
2017-07-07, 22:10
Avslutad
Citat:

För det andra så gråter du vidare. Nej, jag försvarar inte Nordkoreas regering. Visa på var jag har försvarat det Nordkoreas regering sysslar med mot den egna befolkningen.

Jag försvarar Nordkoreas rätt till självständighet. All världens folk är olika, och olika styrelseformer funkar för olika folk. Ingen annan stat ska komma och säga åt en annan stat hur man ska sköta sitt. Det är sådant kommunister ägnar sig åt.

Är du orolig för folket så är det bara att resa dit och starta ett uppror mot den sittande regeringen. Att knappa här kommer du inte långt med.

Dem vill bara ha nordkoreaner i sitt kriminella gäng. Nordkorea kan jag åka till när Kim o/c är tre meter under jord, eller sitter inne på livstid för sina brott. En sak kan jag säga dig. Folket där nere kommer bli överlyckliga när Kim sitter inne eller knäpps av mossad eller CIA. Den dagen kommer. Tro mig. Donald m.m. Säger ju åt Nordkorea vad dem ska och inte göra. Dem är ju knappast kommunister. Eller?
Senast redigerad av senhackaren 2017-07-07 kl. 22:13.
Citera
2017-07-07, 22:16
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:

Är du hemligt förälskad i den store fete eller varför annars är det så viktigt för dig att stå upp för hans självständighet?
Citera
2017-07-07, 22:43
Medlem
SecundusSilents avatar
Financial Times har en artikel som nämner tunnelssystemen som finns djupt ned i bergen i DFR Korea. Detta är en sak man kanske inte tänker på, men DFRK har ett massivt försvar gömt i tunnlar som USA inte har en susning om omfattningen eller placeringen av.

Om artikeln är blockad, ta fram den via Google News, då brukar det funka. Lol åt "unlimited slave labour".

"Mr Fallon said Mr Kim stores his missiles in underground bunkers across the country which makes them much harder to detect. “These guys are the best diggers in the world. Everything is underground. I just don’t think it is realistic to cover all the likely sites before they could retaliate,” he said. “Back [in 2006] they wanted the world to see it and didn’t have a lot of options. Now they have many sites, and it is clear that they are working on solid fuel rockets. That means you don’t have that warning time.”//“Everything is hidden underground in mountain tunnels — it is really tough to target because you can’t see it and it’s really deep,” said the former officer. “We used to call them tunnel rats — they used to dig underground like crazy, using unlimited slave labour and whatever they wanted the budget to be.”

https://www.ft.com/content/5fd48778-61a4-11e7-91a7-502f7ee26895
Citera
2017-07-07, 22:49
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senhackaren
Dem vill bara ha nordkoreaner i sitt kriminella gäng. Nordkorea kan jag åka till när Kim o/c är tre meter under jord, eller sitter inne på livstid för sina brott. En sak kan jag säga dig. Folket där nere kommer bli överlyckliga när Kim sitter inne eller knäpps av mossad eller CIA. Den dagen kommer. Tro mig. Donald m.m. Säger ju åt Nordkorea vad dem ska och inte göra. Dem är ju knappast kommunister. Eller?
Så du tycker inte att dom lider tillräckligt mycket för att du ska bege dig dit och med nordkoreanerna som hatar regeringen starta ett uppror. Du var en feg rackare du.

Hur vet du att dom skulle bli överlyckliga?

Dikterar en stat vad andra stater ska göra så skulle jag kalla den första för en diktator. Som tur är har Nordkorea visat att man inte dansar den förstas vals och går sin egen väg, nämligen att bli en MAD-faktor så att andra inte ska attackera dom. Och det är väl bra? Att en stat försvarar sina gränser från yttre hot, menar jag.

Donald är helt klart en kommunist om han försöker diktera vad andra länder ska göra.
Citera
2017-07-07, 23:07
Medlem
Magnet83s avatar
Citat:
Donald är helt klart en kommunist om han försöker diktera vad andra länder ska göra.
På sätt och vis korrekt, USA:s regering har sedan länge varit genomsyrad av neokonservatism, och nekonservatismens upphovsmakare kom från trotskistiska kretsar.
Citera
2017-07-08, 01:02
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecundusSilent
Jag ser att jag kastar pärlor för svin (men lev i din alternativa verklighet om du vill) då jag hänvisar till det som en av de mest framträdande USA-experterna säger via sitt officiella twitterkonto. Du tror kanske att sakinnehållet skulle ändras om BBC publicerar det han säger?

Nä du kastar ruttna ägg åt en prins.. Allt ditt ruttna kommusnack är trollbajs. Ditt twitter är noll och inget värt naturligtvis, jag kan ge dig ledigt 50 källor som har doktorsgrad i både kärnfysik och geopolitik som vet bättre än ditt förkastliga anhang kommunister. Ärligt talat dra åt helvete med dig din j-la idiot
Citera
2017-07-08, 01:19
Medlem
Citat:
3. DFRK har sedan tidigare fäst atombomber på stridsspetsar för medeldistansmissiler, dessa som nu är riktade mot Japan.
4. DFRK har visat att de har stridsspetsar som klarar av återinträdet i atmosfären.

Och du har naturligtvis varit i DFRK själv och sett de här missilerna och mätt stridsspetsarna med geigermätare inköpta på Clas Ohlson Och dessutom själv testat dem i vindtunnel för återinträdet ?

Hur kan du annars vara så säker ?

Citat:
USA har nu dessutom medgett officiellt att detta var en ICBM som testades.
Det är ett nytt försök med den modell som kraschade för något år sedan kort efter uppskjutning, Om jag inte missminner mig var det en tvåstegsmissil, som kraschade kort efter att stegen skulle separerats.

Dock har den antagligen vätskedrivna raketmotorer, vilket både Sovjet och USA övergav redan på 1960-1970-talet, pga att det blir för klumpigt att tanka dem i en krigssituation.

Både Sovjet och USA utvecklade fastbränsleraketer som kan avfyras direkt efter att målkoordinaterna har matats in.

Anledningen till att man har vätskedrivna raketer för rymdfärder är dess större drivkraft och styrbarhet. Men de är klumpiga och mycket farliga att tanka-

Citat:
Vad gäller träffsäkerheten har DFR Korea vid tidigare testtillfällen, och kommer troligen nu också, att säga att missilen hamnade där den avsåg att hamna. Om det är så att det är omöjligt att styra missilerna, då skulle ju både denna och den förra som åkte upp 2000 km, kunna hamna lite var som helst (livsfarligt alltså). Nu kan förvisso fel inträffa, som när UK häromåret gjorde ett ICBM test utanför den amerikanska kusten, som ämnades gå mot Afrika och hamna i vattnet, istället stack iväg över USA.

Det finns i stort sett bara två sätt att styra en missil, ICBM,
1. Antingen genom ett tröghetsnavigeringssystem, sk INS (Inertial Navigation System)
2. Eller att navigera efter en extern referensram.

I det första fallet så var tex både tyskarnas V1 och V2 exempel på detta, men felet blir efterhand större ju längre flygningen varar. INS medför att att man har gyron och accelerometrar och rotationsgivare, och är snarlika de gyrokonstruktioner som finns i de små hobbydrönare, modellhelikoptrar och liknande - Men i en missil kan vibrationer och liknande störa dessa instrument och förvärra felet. Och felen kan multipliceras många ggr på kort tid så att missilen blir helt vilse i pannbenet.

I det andra fallet så har man en yttre referensram, tex GPS, andra satelliter, fixstjärnorna som avläses med en liten kamera, eller såsom ryssarna gjorde för länge sedan radiofyrar på marken. Sovjetunionen var ju så stort till ytan att de kunde ha väldigt många sådana radiofyrar.

Kameran som ska spåra fixstjärnorna kan se dem även på dagen, men här är ett av problemen att himlakropparna har ingen parallax eftersom de befinner sig så långt borta.

Man använder i regel alltid kombinationer av styrsystem

SecundusSilent som är så insatt i DFRKs missilprogram kan kanske svara på vilken metod som används ?

Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
4. SecundusSilent vägrar erkänna hur fel han hade, skapar en ny användare på Flashback och nöjer sig med att spamma Venezuelatråden i fortsättningen.

Den där SecundusSilent är härlig att läsa, ungefär som att läsa Clarte' eller Jan Myrdahl då det begav sig - Man drömmer sig tillbaks till Mellanölets tideräkning och det inte fanns någon Klamydia och alla skulle lösa världsproblemen. Det slutade bara med att man blev full som ett as, och i bakfyllan efteråt fattade att problemen fanns kvar, --- fast värre

Citat:
Nordkorea, trots alla fel dom gör, vill inget annat än leva sitt liv och gå sin egen väg, nu har dom visat att dom kan göra det.

Haha, nja gå sin egen väg, DFRK förklarar ju krig emot Väst ungefär 1 ggr/vecka, eller var det 1 ggr/månad ? Lill-Kim är kanske i själva verket en kärring, riktig kärring med PMS ?
Detta galna hund-beteende likt Khaddaffi/Saddam är ju jäkligt farligt för man vet ju inte när de menar allvar eller inte

Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Tycker det är intressant med detta senaste test. Missilen nådde alltså en höjd på ca 2800 km, och färdades ungefär 900 km i horisontell riktning. Ritar man upp det på ett papper så är det som att parabeln går nästan rakt upp, och bara lite åt sidan.

Kan dessa missiler styras under färd? Annars måste ju träffosäkerheten vara enorm när man skjuter i en båge som den inatt, risken att råka träffa Japan av misstag finns ju där.

En helt ballistisk missil får en fastslagen bana så snart den lämnat atmosfären, banans högsta punkt heter apogee elr apogeum
- Ja fast de kan inte styras så mycket som man kan tro, de behöver styrraketer för att kunna göra styras effektivt. Den kan mycket väl flyga åt helt fel håll och ramla ner i skallen på Lill-Kim själv, typ

Träffosäkerheten kan alltså vara groteskt stor. Från det att missilen återinträder i atmosfären så kan felet bli 30-35 km, bla beroende på hur brant återinträdet är.

Det är bara möjligt att testa precisionen genom praktiska försök, ett knepigt problem med många parametrar. Det är svårare att beräkna lämpliga missilbanor än det är att beräkna astronomiska fenomen ur tabeller.
Senast redigerad av DrSvenne 2017-07-08 kl. 01:42.
Citera
2017-07-08, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Kan dessa missiler styras under färd? Annars måste ju träffosäkerheten vara enorm när man skjuter i en båge som den inatt, risken att råka träffa Japan av misstag finns ju där.

Jo i tillägg till det ovan nämnda så kan man styra en missil med telemetri (*), dvs att sända styrkoordinater till missilen under färd, men det innebär att man efter en stund förlorar kontakten med den, om man inte har egna satelliter att använda för att reläa styrinstruktionerna.
Detta på grund av att den snart befinner sig bortom horisonten därför behövs det satelliter eller mängder med markstationer över hela jordytan.

I ett krigsläge så är detta inte praktiskt eftersom Fi kan ju störa ut telemetrin, därför är alla sådana missiler av typen Fire and Forget. Dvs att så snart målkoordinaterna matats in och missilen avfyrats är det meningen att den ska hitta sitt mål självt.

(*) Med telemetri menar man en slags WiFi-länk som är designad för att kunna fungera över långa avstånd, Den består utav en datastream som går åt bägge hållen.
Citera
2017-07-08, 22:33
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSvenne
Jo i tillägg till det ovan nämnda så kan man styra en missil med telemetri (*), dvs att sända styrkoordinater till missilen under färd, men det innebär att man efter en stund förlorar kontakten med den, om man inte har egna satelliter att använda för att reläa styrinstruktionerna.
Detta på grund av att den snart befinner sig bortom horisonten därför behövs det satelliter eller mängder med markstationer över hela jordytan.

I ett krigsläge så är detta inte praktiskt eftersom Fi kan ju störa ut telemetrin, därför är alla sådana missiler av typen Fire and Forget. Dvs att så snart målkoordinaterna matats in och missilen avfyrats är det meningen att den ska hitta sitt mål självt.

(*) Med telemetri menar man en slags WiFi-länk som är designad för att kunna fungera över långa avstånd, Den består utav en datastream som går åt bägge hållen.

Helt sant, det jävliga med ICBMs är dock att de störtar ner i mach 20-ish. Finns inte en chans att skjuta ner dem. Bättre odds att lyckas skjuta ner en gevärskula med en annan gevärskula
Citera
2017-07-08, 22:42
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Korruption och maktmissbruk finns i alla stater, Nordkorea är inget undantag.
Solen lyser på Nordkorea så landet är inget undantag. Jag bor i Sverige där det finns korruption och maktmissbruk och jag kan resa vart jag vill (utom möjligen till Nordkorea). I Nordkorea som solen lyser på och som har korruption och maktmissbruk får ingen utom den högste ledaren resa vart den vill. Men i din värld betyder det ingenting eftersom alla stater är drabbade av korruption och maktmissbruk. Jösses vilken idiot du är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in