2017-07-08, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atervandsgrand4
Vi var fem personer i detta sällskap. Eftersom det inte går att åka fem personer i samma taxi, så fick en av oss välja att åka en egen. Jag valde att åka med den ena personen i taxin. Så följande blev tre personer i en av taxin och två personer i den andra.
Klockan skall ha hunnit bli ca 03:00 eller något strax efter. Ofta fick man vänta på att få en taxi, då det var många som ville åka hem med taxi en lördag. Det var oftas kö till det blev ens tur att åka.

Kan intyga detta med den jobbiga taxikön, 03 låter rimligt. Vet du något om TS den kvällen? Känner du till honom?
Citera
2017-07-08, 10:06
Medlem
Min teori är att TS är pilot och att han fick hjälp av RT (RA) - TS syndens på bron med HA - nåt gick snett. Sedan kontakta TS - RA och bad om hjälp med bilen - RA ställer upp (är påverkad) efter fraktar bort HA - så parkerar han på sjukhusparkeringen. Han kan troligtvis tagit nåt mer alkohol el annat efter detta. Han minns inget el förträngt det. Han är som ni säger rak o ärlig person som nykter och ställer troligtvis alltid upp. Han ställer upp på intervjun med Radio Skaraborg. Han kan ju naturligtvis inte "erkänna" något som han inte kommer ihåg - han vet ju oxå att vara medhjälpare i ett så är grovt brott är ytterst allvarligt. Detta är min teori efter det lilla vi vet idag - är öppen för mer teorier - finns ju inte mycket att ta på 25år efter detta - Man önskade att alla som var på statt och runt omkring fanns här på flashb för att delge sina intryck och vetskap. Skulle gärna vilja som många andra att shortsmannen o pilot mannen bidrog / gjorde sig tillkänna med deras versioner så man slapp spekulera.
Citera
2017-07-08, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atervandsgrand4
Vi var fem personer i detta sällskap. Eftersom det inte går att åka fem personer i samma taxi, så fick en av oss välja att åka en egen. Jag valde att åka med den ena personen i taxin. Så följande blev tre personer i en av taxin och två personer i den andra.
Klockan skall ha hunnit bli ca 03:00 eller något strax efter. Ofta fick man vänta på att få en taxi, då det var många som ville åka hem med taxi en lördag. Det var oftas kö till det blev ens tur att åka.
Tack för svar! Det var ungefär så jag kommer ihåg det.
Såg att någon hade skrivit 05.30 och det kändes fel, därför frågan.
Citera
2017-07-08, 10:09
Medlem
FedupFlorences avatar
Skulle gärna läsa en sammanställning av troligt och 'bekräftat' händelseförlopp med observationer av vad och av vem, var kom uppgiften fram? Till polis, på radio, flashback?
Citera
2017-07-08, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Kan intyga detta med den jobbiga taxikön, 03 låter rimligt. Vet du något om TS den kvällen? Känner du till honom?

Nej!
Citera
2017-07-08, 11:22
Medlem
Eftersom inte Micke R har kommit in och försvarat sin kompis så lutar det nog åt att det är rätt man.
Micke har varit hygglig och tillmötesgående tidigare. men nu är det knäpptyst från hans sida.
Att TS skrattar och ser glad ut på sina fb bilder är inget konstigt, det gjorde Josef Fritzl också på sina semesterbilder, samtidigt som han höll sin dotter inspärrad i en skräckkällare i 24 år.
Citera
2017-07-08, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Precis, jag ser inte alla hans inlägg så försöker knappast missleda med flit, därav felpost.
ok lubbe75 förstod att det kunde ligga till så, att jag hade tillgång till hans FB var genom en vän och kan ju där se att han postar nästan dagligen det hör till ovanligheterna att han inte gör det

Försöker att vara lyhörd och som sagt någon/några är det ju som har bragt Helena om livet någon som idag kanske har en son eller dotter i samma ålder som Helena var när detta skedde.
Någon säger han kan det inte vara han som är så etablerad har en sån fin dotter mm mm
Någon annan säger han kan det inte vara han har gått igenom mycket i livet och har ett hjärta av guld och säger som det är mm mm
Faktum är att någon/några är det.
Citera
2017-07-08, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elle.Lonn
Det här kommer bli min första och sista inlägg här..jag känner att jag måste skriva något om de elaka rykten som sprids här.

Tycker det är helt bisarrt att det skrivs om RT här inne. Jag förstår att han är en lätt måltavla då han känner många, har många vänner på FB och där är ärlig om sina alkoholproblem och att han mår dåligt över detta. Att han har problem med alkoholen har INGET men Helena att göra. Ni som känner honom vet varför han fått denna sjukdom. Men han är världens snällaste och mest omtänksamma person och han skulle aldrig
1. Kunnat göra någon illa, oavsett tillstånd.
2. Hålla tyst om en sådan sak i 25 år.

Ni som vet vem han är också medvetna om att han är nästan 2 meter lång. 1992 var han också väldigt gänglig/smal jämfört med idag. Hade det varit han som något sett, så hade nog snarare det varit det som hade varit signalementet för "mannen på bron".

Han verkar ha kommit in i denna tråd pga av att han brukade bära shorts på denna tid, vilket det tydligen finns något vittnesmål på att en misstänkt gärningsman ska ha gjort denna kväll. Jag säger bara ursäkta? Hur många var den inte som bar shorts sommaren 1992 samt denna juni-kväll då Helena försvann?!!

Han mamma har aldrig varit chef för eller jobbat på hemtjänsten!!

Och nej, han skriver INTE på Facebook varje dag...

Att han bytt namn till RT istället för RA beror enbart på att det inte är så kul att ha ett av Sveriges vanligaste efternamn. Han har dessutom släkt på sin pappas sida som heter T** så det är inga konstigheter.

Det är inte han som är pilot eller någon annan misstänkt i detta fall.. Så är det bara. Ni slösar er tid när ni diskuterar honom här. Jag räknar inte med att de hajar som skriver inlägg här kommer sluta trakassera honom men till alla er andra som passivt följer tråden, DET HÄR ÄR BARA ELAKA RYKTEN MOT EN PERSON SOM ÄR EN LÄTT MÅLTAVLA. Jag blir sjukt besviken om ni som känner honom eller står hans familj nära på något sätt tror på detta skitsnack...

Tack för mig!
Vad bra att vi fick klarhet i detta. Synd att du skriver att du inte kommer skriva mer i tråden för det är människor som har sanningen som behöver delta för att reda ut alla de felaktigheter som finns i tråden. Det hade varit bra att få reda på hur RT var klädd den aktuella kvällen och om han såg någon med Helena.
Citera
2017-07-08, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henis
På skälig grund misstänkt för mord. Säger polisen men det finns fortfarande bara ett försvinnande.
Det finns inga kvarlevor som kan bevisa att hon är död och än mindre av vilken orsak hon i så fall dött. Helena kan ju avlidit pga. en olycka. Kanske spårar något ur och hon får en smäll som leder till döden. Då är det drop ibland vållande till annans död.
Men det finns fortfarande möjligheten att Helena solar sig på en strand i Australien
Nej----det tror jag inte på(c.i.t nyligen död sångare) ! Borde ju givetv isåf ha tgt kontakt med ngn i släkt iaf-------hon var ign indiv som skulle utsätta sina anh för ngt så fruktansv !
Citera
2017-07-08, 12:19
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Det här kommer bli min första och sista inlägg här..jag känner att jag måste skriva något om de elaka rykten som sprids här.

Tycker det är helt bisarrt att det skrivs om RT här inne. Jag förstår att han är en lätt måltavla då han känner många, har många vänner på FB och där är ärlig om sina alkoholproblem och att han mår dåligt över detta. Att han har problem med alkoholen har INGET men Helena att göra. Ni som känner honom vet varför han fått denna sjukdom. Men han är världens snällaste och mest omtänksamma person och han skulle aldrig

Ni som vet vem han är också medvetna om att han är nästan 2 meter lång. 1992 var han också väldigt gänglig/smal jämfört med idag. Hade det varit han som något sett, så hade nog snarare det varit det som hade varit signalementet för "mannen på bron".

Han verkar ha kommit in i denna tråd pga av att han brukade bära shorts på denna tid, vilket det tydligen finns något vittnesmål på att en misstänkt gärningsman ska ha gjort denna kväll. Jag säger bara ursäkta? Hur många var den inte som bar shorts sommaren 1992 samt denna juni-kväll då Helena försvann?!!

Att han bytt namn till RT istället för RA beror enbart på att det inte är så kul att ha ett av Sveriges vanligaste efternamn. Han har dessutom släkt på sin pappas sida som heter T** så det är inga konstigheter.

Det är inte han som är pilot eller någon annan misstänkt i detta fall.. Så är det bara. Ni slösar er tid när ni diskuterar honom här. Jag räknar inte med att de hajar som skriver inlägg här kommer sluta trakassera honom men till alla er andra som passivt följer tråden, DET HÄR ÄR BARA ELAKA RYKTEN MOT EN PERSON SOM ÄR EN LÄTT MÅLTAVLA. Jag blir sjukt besviken om ni som känner honom eller står hans familj nära på något sätt tror på detta skitsnack...

Tack för mig!

Tack för inlägget. Håller med dej fullt ut. Hur man ens kan misstänka Robban, antar jag beror på att man inte känner honom. Han är "bara" ett namn för de flesta. Det är hemskt att läsa iaf. Han har inte psyke till att tiga i 25 år. Detsamma gäller Thomas. Har alla glömt att "pilot" är ljushårig? Samtliga män som omnämns här är MÖRKHÅRIGA. (Utom B.B och någon mer.) De ni snöat in på är alltså fel,fel,fel,fel. Lyssna lite mer på Mariestadsborna. PÅ RIKTIGT och inte genom hörsägen.
Citera
2017-07-08, 12:21
Medlem
Citat:

Tack för mig!

Nu är ju jag delvis beskylld för att styra bort från RT, vilket inte är sant. Har bara inte trott på honom som pilot. Däremot måste bilden du ger nyanseras en del. Visst har han varit inblandad i en del tveksamheter i sina yngre år. Känner du honom så vet du det med.
Citera
2017-07-08, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Tack för inlägget. Håller med dej fullt ut. Hur man ens kan misstänka Robban, antar jag beror på att man inte känner honom. Han är "bara" ett namn för de flesta. Det är hemskt att läsa iaf. Han har inte psyke till att tiga i 25 år. Detsamma gäller Thomas. Har alla glömt att "pilot" är ljushårig? Samtliga män som omnämns här är MÖRKHÅRIGA. (Utom B.B och någon mer.) De ni snöat in på är alltså fel,fel,fel,fel. Lyssna lite mer på Mariestadsborna. PÅ RIKTIGT och inte genom hörsägen.
Är pilot ljushårig? Var har du fått den infon ifrån? Det enda som är bekräftat är att han bar pilotglasögon väl?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in