2017-07-07, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sschame
Lubbe:
Vet du vad han jobbar med nu?

Nås sorts sjukgymnast/rehab på Volvo vad jag förstår.
Citera
2017-07-07, 18:59
Medlem
Stämmer.
Citera
2017-07-07, 19:36
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Precis, gör det du. Sen vet jag inte varför någon skulle erkänna det, någon som inte ens ville ha advokat på den tiden identiteten genast röjdes. Varför skulle någon som månar så om sin integritet svara ärligt?

Skämtar ni? Klart jag inte kan fråga då jag saknar konto på Facebook.

Det handlar inte om att erkänna, det handlar om att förneka att man är pilot.
att förneka man är pilot betyder att man ligger ännu mer i klistret och har ännu mer mindre trovärdighet om man ljuger om det faktumet.
Hade du själv ljugit om den frågan om du vart pilot? Sedan i så fall riskerat få ännu mindre trovärdighet stämplat i din panna (filosofiskt sett).
Citera
2017-07-07, 20:01
Medlem
Micke R har du frågat din polare på Fb hur det ligger till?
Citera
2017-07-07, 20:06
Medlem
Fråga BW, han pratade med H innan hon började gå hemåt. Han kanske såg pilot gå efter. Eller så såg han något när han tog bilen därifrån, var den nu stod parkerad!..Han var kanske inte helt nykter så den kanske var parkerad hemma...
Citera
2017-07-07, 20:22
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Fråga BW, han pratade med H innan hon började gå hemåt. Han kanske såg pilot gå efter. Eller så såg han något när han tog bilen därifrån, var den nu stod parkerad!..Han var kanske inte helt nykter så den kanske var parkerad hemma...

Kärnfrågan blir om de tidigare i tråden utpekade misstänkta personerna skulle kunnat vart två, en trio? Eller kvartett? Eller ngt annat? Kände de varandra? Tydligen om de umgicks i samma bekantskapskrets runt Helena.
Citera
2017-07-07, 20:49
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Serephina
Micke R har du frågat din polare på Fb hur det ligger till?

Precis! Märkvärdigare än så är det inte.

(Kände han både TS och RT eller bara ngn av dem?)

Så jävla enkelt är det..
Citera
2017-07-07, 21:18
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poolplasker
Minns att jag läst i tidigare inlägg att folk undrar när intervjun med "pilot" skall vara gjord. Det kanske inte är till någon större hjälp men kom precis på att jag såg P4-bilar i Mariestad den 12 juni. Detta vet jag eftersom jag har kvar bilder från denna dag, alltså inte på bilarna men på en vän till mig och jag minns att vi diskuterade detta och vad de kunde tänkas göra där. Intervjun med "pilot" kanske är gjord i samband med detta?

Utmärkt iakttagelse!
Citera
2017-07-07, 21:35
Medlem
rattugglans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poolplasker
Minns att jag läst i tidigare inlägg att folk undrar när intervjun med "pilot" skall vara gjord. Det kanske inte är till någon större hjälp men kom precis på att jag såg P4-bilar i Mariestad den 12 juni. Detta vet jag eftersom jag har kvar bilder från denna dag, alltså inte på bilarna men på en vän till mig och jag minns att vi diskuterade detta och vad de kunde tänkas göra där. Intervjun med "pilot" kanske är gjord i samband med detta?
Högst sannolikt att det har samband med det här:
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6715538
Citera
2017-07-07, 21:37
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Utmärkt iakttagelse!

Jag tycker att det är en intetsägande iakttagelse med tanke på att man valde att intervjua "pilot" på ett neutralt ställe, en rastplats som förmodligen är belägen någonstans utefter E20. Men visst, inget är omöjligt, dom kan ju ha mött upp "pilot" och gjort intervjun när dom var på väg till Mariestad eller i samband med att dom åkte därifrån.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-07-07 kl. 21:50.
Citera
2017-07-07, 21:51
Medlem
Tritonuss avatar
Har TS varit lärare åt Helena? Han var ju lärare på Högelid men där gick väl inte Helena? Eller kan han ha varit vikarie på Vadsbo? Om han nu ens var lärare när hon gick i skolan vill säga..
Citera
2017-07-07, 21:52
Medlem
Den 31 maj var TS enligt Facebook utomlands, därefter finns inget publikt inlägg förrän den 3 juni. Jag kan inte se om inlägget den 3:e gjorts från hemmaplan eller från annat land.

Den 14 juni säger polisen att en man anhöll "för ett par veckor sedan".

Ganska tight om det är TS.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in