Citat:
Ursprungligen postat av
TheExterminator
Det mystiska var som tidigare sagt dom hemtjänstkvinnor som säger sig sett PR samt en person till i en bil på torget den aktuella natten om detta är fel personer dom pekade ut kan det fortfarande vara intressant att ta reda på vilka som satt i bilen.
Så här skrev en nu för tiden avstängd person till mig i PM för 7 år sedan. (PM sparade.)
"Patrik var i Mariestad vid den här tidpunkten. Lillebror Ma*tin - som såg sin storebror som en gud - ska helt ovetandes ha observerats i Mariestad just den här kvällen av två hemtjänstbiträden som parkerade sin bil på torget sent den kvällen och tittade på killar i bilen bredvid. Den ene av de här killarna tyckte tanterna var så lik Ande*s No*lander (radio-/tv-killen) - grejen är att lillebror Ma*tin *uneberg är väldigt lik... just det, Ande*s No*lander. Därför tror jag att båda bröderna *uneberg befann sig i Mariestad den här kvällen och att de gick igång när de såg Helena och tänkte att "den där jävla subban ska fan i mig få sig en omgång. Vi åker till lekplatsen och väntar på henne"." (Min fetmarkering.)
I ett annat PM, två dagar senare.
"Men två hemtjänstkvinnor satt bredvid en kille som var mycket lik Ande*s No*lander. Ma*tin *uneberg är i sin tur mycket lik Ande*s No*lander. Sannoliheten [sic!] att hemtjänstkvinnorna såg Ma*tin *uneberg i Mariestad den kvällen är mycket stor." (*=r)
Det finns alltså ingenting som säger att hemtjänstkvinnorna sett PR i en bil i Mariestad den kvällen. (Han vsr inte ens i Mariestad.) Det har de inte sagt. Det var Kxxxxxxxxxxs tolkning. Likaså att det var PR:s bror MR.
Kan det ha varit Ande*s No*lander själv? (*=r)
Och - egentligen - vad spelar det för roll vilka det var, när det inte var PR och/eller MR? Det var säkert många som satt i sina bilar den kvällen. Sannolikt hade inte alla dem något med Helenas försvinnande att göra.