2017-07-07, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Du påstår att DU har läst att "pilot" bor kvar i stan, samma sak hävdar nyreggade 'Nyckelpigan5' som i samtliga av sina 3 inlägg försöker få bort fokus från TS. Ni är alltså två som hävdar detta varav en av er, 'Nyckelpigan5' har visat sig ha noll trovärdighet. Inte särskilt övertygande med andra ord.

Vad du har sett vet ju endast DU och ingen annan, det är därför olyckligt om det blir en trådsanning att "pilot" bor kvar i stan, det måste styrkas på något sätt för att vara 100% trovärdigt.

Jag försöker inte skydda någon, han får gärna bo kvar i stan för mig. Men som det är just nu är jag inte alls övertygad om att så är fallet.
Jag reagerade också på att det stod bor kvar och lever ett tillsynes vanligt liv.. sen var det borta... hade ändrats.. "i stan" är jag osäker på men bor kvar stod det i texten.
Citera
2017-07-07, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Enligt dig finns det alltså ett antal personer i Mariestad, utan direkt anknytning till varandra, som alla pekar ut TS (nu boende i Lidköping) som "pilotmannen". Samtidigt har vi 'Twiggygirl' här i tråden som ihärdigt hävdar att "pilot" bor kvar i Mariestad, mycket märkligt...

Jag kan inte säga att något är 100% sant. Jag fick en fråga om vilken uppfattning folk verkar ha i Mariestad och svarade på detta.
Citera
2017-07-07, 15:39
Medlem
Hade vart intressant att veta vilka nummer U valde att ringa den där morgonen när H inte kom hem.
Citera
2017-07-07, 15:47
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Ok visste bara att x var 23år. Var hon stod skriven 92 juni är ju lite intressant kanske

A-S P som TS har barn med bodde i Falköping 1992 men flyttade till Nygatan 15 i Mariestad 1993-07-19. Hon kan mycket väl vara flickvännen som TS ringde från torget natten då HA försvann. Eller så hade han en annan flickvän på den tiden som bodde i Mariestad.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-07-07 kl. 16:07.
Citera
2017-07-07, 15:49
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poolplasker
Jag kan inte säga att något är 100% sant. Jag fick en fråga om vilken uppfattning folk verkar ha i Mariestad och svarade på detta.

Visst, och jag konstaterade att svaren var samstämmiga.
Citera
2017-07-07, 15:53
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheExterminator
Det mystiska var som tidigare sagt dom hemtjänstkvinnor som säger sig sett PR samt en person till i en bil på torget den aktuella natten om detta är fel personer dom pekade ut kan det fortfarande vara intressant att ta reda på vilka som satt i bilen.

Så här skrev en nu för tiden avstängd person till mig i PM för 7 år sedan. (PM sparade.)

"Patrik var i Mariestad vid den här tidpunkten. Lillebror Ma*tin - som såg sin storebror som en gud - ska helt ovetandes ha observerats i Mariestad just den här kvällen av två hemtjänstbiträden som parkerade sin bil på torget sent den kvällen och tittade på killar i bilen bredvid. Den ene av de här killarna tyckte tanterna var så lik Ande*s No*lander (radio-/tv-killen) - grejen är att lillebror Ma*tin *uneberg är väldigt lik... just det, Ande*s No*lander. Därför tror jag att båda bröderna *uneberg befann sig i Mariestad den här kvällen och att de gick igång när de såg Helena och tänkte att "den där jävla subban ska fan i mig få sig en omgång. Vi åker till lekplatsen och väntar på henne"." (Min fetmarkering.)

I ett annat PM, två dagar senare.

"Men två hemtjänstkvinnor satt bredvid en kille som var mycket lik Ande*s No*lander. Ma*tin *uneberg är i sin tur mycket lik Ande*s No*lander. Sannoliheten [sic!] att hemtjänstkvinnorna såg Ma*tin *uneberg i Mariestad den kvällen är mycket stor." (*=r)

Det finns alltså ingenting som säger att hemtjänstkvinnorna sett PR i en bil i Mariestad den kvällen. (Han vsr inte ens i Mariestad.) Det har de inte sagt. Det var Kxxxxxxxxxxs tolkning. Likaså att det var PR:s bror MR.

Kan det ha varit Ande*s No*lander själv? (*=r)

Och - egentligen - vad spelar det för roll vilka det var, när det inte var PR och/eller MR? Det var säkert många som satt i sina bilar den kvällen. Sannolikt hade inte alla dem något med Helenas försvinnande att göra.
Citera
2017-07-07, 15:54
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harley70
Jag reagerade också på att det stod bor kvar och lever ett tillsynes vanligt liv.. sen var det borta... hade ändrats.. "i stan" är jag osäker på men bor kvar stod det i texten.

Det kan alltså lika gärna ha varit ett rent skrivfel av en möjligt stressad person som hade fullt upp med att svara på frågor i chatten?
Citera
2017-07-07, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlurryFace69
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6733779

Bra att de ifrågasätter!!

Vilken inställning Helena Trolläng - här gäller det ju verkligen konfronterar och och "jaga" personer / rena bevis finns ju inget kvar- nu går ju verkligen sista tåget känns det som. När nu Radio Skaraborg bidragit med denna serie - pinsamt - 1 polis nu kan ju vederbörande (skyldig/skyldiga) snart sträcka ut sig i hängmattan igen.
Citera
2017-07-07, 16:05
Medlem
Minns att jag läst i tidigare inlägg att folk undrar när intervjun med "pilot" skall vara gjord. Det kanske inte är till någon större hjälp men kom precis på att jag såg P4-bilar i Mariestad den 12 juni. Detta vet jag eftersom jag har kvar bilder från denna dag, alltså inte på bilarna men på en vän till mig och jag minns att vi diskuterade detta och vad de kunde tänkas göra där. Intervjun med "pilot" kanske är gjord i samband med detta?
Citera
2017-07-07, 16:11
Medlem
Citat:
Jag går gärna och kollar men har aldrig riktigt förstått exakt var de finns. Vet du?
Tyvärr inte men Braxxilax vet, han/hon har tagit bilder som h*n skulle lägga ut här.
Citera
2017-07-07, 16:44
Medlem
Men bilderna kom aldrig?
Citera
2017-07-07, 16:44
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Minns att jag läst i tidigare inlägg att folk undrar när intervjun med "pilot" skall vara gjord. Det kanske inte är till någon större hjälp men kom precis på att jag såg P4-bilar i Mariestad den 12 juni. Detta vet jag eftersom jag har kvar bilder från denna dag, alltså inte på bilarna men på en vän till mig och jag minns att vi diskuterade detta och vad de kunde tänkas göra där. Intervjun med "pilot" kanske är gjord i samband med detta?

Även om P4-bilar har setts i Mariestad så kvarstår faktumet att intervjun med "pilot" gjordes på en rastplats förmodligen någonstans längs E20, så det troligaste är att P4 bilen har åkt direkt från Skövde till den avtalade mötesplatsen och inte vidare in till Mariestad. Det är väl även troligt att Pernilla och Mats kan ha åkt i en privat bil för att vara mer diskreta och undvika att dra uppmärksamhet till sig, det var ju inte någon direktsändning det handlade om som krävde utrustning.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-07-07 kl. 16:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in