2017-07-07, 17:58
Medlem
Sleeptalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Okej, stort tack!

Chaled och Beshir går då möjligen lite längre tillbaka i historien. Väl tveksamt om de haft med Aki att göra och det har väl polisen säkert tittat på. (Man drar ju inte på sig sånt sökarljus om man kan undvika det -- troligare då att deras intresse är mer "akademiskt".

Sen är det ju svårt att bedöma JJ härutifrån, men han har ju då den goda smaken att begära en miljon. Vilket uttaget i frysar och diskmaskiner blir en hel del vitvaror förstås. 😄 Ssk för en som själv sitter inne.

Men fick han en "Million" för Aki? Det är 10.000:--frågan.

Det syns ju ljusår ifrån att JJ är helt oskyldig i den här jävla härvan ... eller snarare inte!

Så vakna upp nu på riktigt Pappa Batong!

Er chans till riktig upprättelse och faktiskt ett riktigt rätt.
Citera
2017-07-07, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Mä Något sådant. Jo, och sedan hade hon ju någon flicka i, när de bodde ute i Hammarby.
Vid (ohörbart) hade hon ju en, ett fosterflicka. Och den dog sedan, det var något jättekonstigt.
Fhl Mm.
Mä Jag hade inga bilder då men.
Fhl Men just att något utav de barnen skul

Jag tycker man (nästan) måste förutsätta att Polisen har utrett detta ordentligt? Äppellunden/Hammarby o Vedbergsg där bodde hon ju med PG så han måste väl ha frågats ut? Efter allt Polisen vid det här laget vet om JM, är det ens möjligt att man släpper sådana här frågor utan ordentlig utredning? Jag hoppas verkligen inte det!

Tycker som dig att inte det framgår huruvida det var under JMs vård ett barn dog eller vid senare tillfälle hos någon annan. Förefaller snarare vara sen, dvs inte hos JM.[/quote]

Min tolkning är denna, att polisen ställer denna fråga till just AM är en indikation på att det hände i JMs vård. Om flickan dött/drunknat hos annan fosterfamilj senare kan ju inte härledas till JM och i andra hand Anki.

Sedan ytterligare ett appropå. Vi vet ju att JM ljugit till olika personer angående Akis död. Anki och Göran fick ju en egen påhittad lögn sagd av Johanna om var och hur Aki dött. Tänker då att om nu flickan (Anki berättar ju om två barn som JM hade hos sig men vet ej om de var tvillingar) drunknat i JMs vård är det långt ifrån säkert att hon ens nämnt det till sina föräldrar eller hittat på någon version om dem varför flickan/barnen försvunnit ifrån JM, alltså helt i linje med JMs ljugeri.

Anki medger att någonting VAR "SÅ KONSTIGT". Åter en indikation på lögner från JM då Anki tycker något ÄR konstigt kring just forsterbarnen. Vad kommer vi tyvärr nog aldrig få reda på om inte AM tydligt berättar i sina memoarer/bok 😀
Senast redigerad av Singoallaa 2017-07-07 kl. 18:09.
Citera
2017-07-07, 18:31
Medlem
Lonnrots avatar
Edit

Citat:
Ursprungligen postat av Singoallaa
Tycker som dig att inte det framgår huruvida det var under JMs vård ett barn dog eller vid senare tillfälle hos någon annan. Förefaller snarare vara sen, dvs inte hos JM.

Min tolkning är denna, att polisen ställer denna fråga till just AM är en indikation på att det hände i JMs vård. Om flickan dött/drunknat hos annan fosterfamilj senare kan ju inte härledas till JM och i andra hand Anki.

Sedan ytterligare ett appropå. Vi vet ju att JM ljugit till olika personer angående Akis död. Anki och Göran fick ju en egen påhittad lögn sagd av Johanna om var och hur Aki dött. Tänker då att om nu flickan (Anki berättar ju om två barn som JM hade hos sig men vet ej om de var tvillingar) drunknat i JMs vård är det långt ifrån säkert att hon ens nämnt det till sina föräldrar eller hittat på någon version om dem varför flickan/barnen försvunnit ifrån JM, alltså helt i linje med JMs ljugeri.

Anki medger att någonting VAR "SÅ KONSTIGT". Åter en indikation på lögner från JM då Anki tycker något ÄR konstigt kring just forsterbarnen. Vad kommer vi tyvärr nog aldrig få reda på om inte AM tydligt berättar i sina memoarer/bok 😀

Ja men det är ju inte Dickens tider vi lever i. Det måste ju räcka att en polis sträcker sig efter telefonen. Som inte ens är så långt bort i våra tider.

Nån måste ju kunna ha något att säga om det där. Även om så vore att det är större omsättning bland personalen än klienterna på socialkontoren.

Och maken dåförtiden tex (som säkert vill bli rikskänd för det...).
Senast redigerad av Lonnrot 2017-07-07 kl. 18:34. Anledning: Rättelse
Citera
2017-07-07, 19:01
Medlem
Smhfs avatar
JMs dödslista lär nog kompletteras sen hon läst FUP med dem som talat negativt om henne, sen om hon kan verkställa den är en annan fråga, hon spånar nog dygnets vakna del hur hon ska gå till väga.

Hon kommer inte att ha ngr ''fritidsproblem'' på Hinsan, där har hon allt tid i världen att tänka ut nästa steg för sin plan på hennes dödslista, hon tror säkert i hennes sjuka värld och skeva skalle att hon kan uppnå sina ''resultat'' även bakom lås och bom.

Hon kommer aldrig att ge upp om det så går 30-40 år hämnden ska verkställas så fungerar en psykopat, den glömmer ALDRIG.
Citera
2017-07-07, 19:15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
JMs dödslista lär nog kompletteras sen hon läst FUP med dem som talat negativt om henne, sen om hon kan verkställa den är en annan fråga, hon spånar nog dygnets vakna del hur hon ska gå till väga.

Hon kommer inte att ha ngr ''fritidsproblem'' på Hinsan, där har hon allt tid i världen att tänka ut nästa steg för sin plan på hennes dödslista, hon tror säkert i hennes sjuka värld och skeva skalle att hon kan uppnå sina ''resultat'' även bakom lås och bom.

Hon kommer aldrig att ge upp om det så går 30-40 år hämnden ska verkställas så fungerar en psykopat, den glömmer ALDRIG.

Du kanske inte ska få henne att låta som mer än vad hon är. Hon är en nolla och hon kan inte förmå någon att mörda åt henne. Hade hon kunnat det hade hon inte behövt fråga sin dotter eller sitt barn till pojkvän. Har man någorlunda att säga till om behöver man inte ringa speciellt många samtal för att få en sån sak fixad.
Citera
2017-07-07, 19:39
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avalancheking
Du kanske inte ska få henne att låta som mer än vad hon är. Hon är en nolla och hon kan inte förmå någon att mörda åt henne. Hade hon kunnat det hade hon inte behövt fråga sin dotter eller sitt barn till pojkvän. Har man någorlunda att säga till om behöver man inte ringa speciellt många samtal för att få en sån sak fixad.

Jag försöker inte få henne att låta mer än vad hon är, hon tror att hon står över lagen och agerar utifrån det.

JM frotterar sig med kriminella, hon mutar med pengar som hon har/hade gott om en tid när hon lekte med asylbarnen som hon utnyttjade på olika sätt.

Vem mördade hennes pappa och sargade hennes mamma på uppdrag av JM?

Vem ''mördade'' hennes man det kan vi bara spekulera i, hjälp utifrån har hon helt säkert, hon smutsar inte ner sina händer själv med blod.
Citera
2017-07-07, 19:40
Avstängd
Citat:
Jag försöker inte få henne att låta mer än vad hon är, hon tror att hon står över lagen och agerar utifrån det.

JM frotterar sig med kriminella, hon mutar med pengar som hon har/hade gott om en tid när hon lekte med asylbarnen som hon utnyttjade på olika sätt.

Vem mördade hennes pappa och sargade hennes mamma på uppdrag av JM?

Vem ''mördade'' hennes man det kan vi bara spekulera i, hjälp utifrån har hon helt säkert, hon smutsar inte ner sina händer själv med blod.

Ja men nu pratar jag om nu, eftersom argumentet handlade om att hon skulle fortsätta.
Citera
2017-07-07, 19:43
Medlem
Lonnrots avatar
Ed

Citat:

Vilket är hoppingivande på sitt sätt för då behåller de henne.
Senast redigerad av Lonnrot 2017-07-07 kl. 19:44. Anledning: Stavfel
Citera
2017-07-07, 19:52
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ja men nu pratar jag om nu, eftersom argumentet handlade om att hon skulle fortsätta.

NU sitter hon på Helix för utredning, jag skrev när hon hamnar på Hinsan så småningom, då menar jag att hon kommer inte att ge upp sina planer.
Citera
2017-07-07, 19:55
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Vilket är hoppingivande på sitt sätt för då behåller de henne.

Ja precis, hon lär bli inlåst för tid och evighet, hon får sortera skruv på Hinsan inte precis en socionomlön hon får betalt i.
Citera
2017-07-07, 19:59
Medlem
Citat:

Hahaha 😂😂 fan att de inte fixat en lajkknapp... e ju ändå fb här. Bästa slutsatsen

Hade JM varit så planerande och framåtseende så hade hon inte suttit där hon sitter idag. Iof så är hon antagligen en bitterfi..a över att mama AM inte strök med då hon hade haft lite mer tid och spelrum.

JM har absolut alla kriterier enlig Hare (min analys) MEN! Stackarn har ju dessvärre inte ärvt iq begåvningen som är nödvändig för att "lyckas" Hon är sin egna värsta fiende.
Citera
2017-07-07, 20:16
Avstängd
Citat:
NU sitter hon på Helix för utredning, jag skrev när hon hamnar på Hinsan så småningom, då menar jag att hon kommer inte att ge upp sina planer.

Ja, men hon kommer hur som helst aldrig att kunna göra nåt. Hon kommer ut när hon är pensionär dessutom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in