2017-07-07, 11:46
Medlem
kentolles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av i-en-strut
Nu har vi inte sett domen än, men man måste säga att advokaterna gjort ett väldigt bra jobb.

Snarare åklagare som gjort ett väldigt dåligt jobb imho
Citera
2017-07-07, 11:56
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MonaLisan
Ja, jag får uppfattningen att Erika inte är ond, men extremt skör och osäker. Jag tänkte på det där med fleecefilten. Hon hade fått reda på att fleece kan göra spädbarn överhettade och öka risk för psd, men hon kunde inte besluta själv om hon genast skulle ta av Hailey fleecen och därmed riskera att väcka henne eller om hon skulle vänta tills hon sovit klart och sedan lägga bort fleecen för alltid. Hon vågade liksom aldrig fatta egna beslut utan var helt beroende av Alexander i stort och smått. Jag tror att hon helt enkelt satte skygglappar på sig själv när sanningen var så otäck att hon inte kunde hantera den. Förnekelse är ofta det första steget när man står inför något outhärdligt svårt.
Vid ett tillfälle sa A till E att hon skulle sluta filma H då det var kallt ute, men E bara fortsatte. Oj vad hon lyssnade på Alex då? dessutom klädde hon dottern i alldeles för tunna kläder och dessutom utan mössa på huvudet, på en filt på gräsmattan m.m, kanske fanns mössan som de tagit bort under fotograferingen, men jag betvivlar det?
Citera
2017-07-07, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Vid ett tillfälle sa A till E att hon skulle sluta filma H då det var kallt ute, men E bara fortsatte. Oj vad hon lyssnade på Alex då? dessutom klädde hon dottern i alldeles för tunna kläder och dessutom utan mössa på huvudet, på en filt på gräsmattan m.m, kanske fanns mössan som de tagit bort under fotograferingen, men jag betvivlar det?

Ja, kan så vara, men om man läser hela FUP så får i alla fall jag intrycket av att hon mest låter Alex bestämma och att hon litar mer på honom än sig själv. Jag tror inte att hon har någon vidare manipulationsförmåga. Hon är mer lagd åt det autistiska hållet (för att vara duktig på att ljuga och manipulera krävs ett väl utvecklat theory of mind, precis det som autistiska människor saknar och därmed snarare blir offer för människor som ljuger och manipulerar). Men visst kan jag ha fel. Hur som helst tycker jag att hon ska fällas på garantansvar.
Citera
2017-07-07, 15:11
Medlem
Attityds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tycktill
Okej..Men dom kan ändå få fängelse eller?
Kan dom säkert,men de har suttit häktade 10 månader,så den tiden dras bort.
Eftersom de blev frisläppta i väntan på domen,lutar det antagligen åt att det inte blir fängelse.

Blir de frikända helt,kan de ansöka om skadestånd för tiden de suttit häktade. Lär bli en stor summa det till dem isåfall.

Ingen vet vad som egentligen hände. Vem som är skyldig,eller oskyldig.
Nu är det bara att vänta på domen och se vad som händer
Citera
2017-07-07, 15:19
Medlem
Citat:
Ja, kan så vara, men om man läser hela FUP så får i alla fall jag intrycket av att hon mest låter Alex bestämma och att hon litar mer på honom än sig själv. Jag tror inte att hon har någon vidare manipulationsförmåga. Hon är mer lagd åt det autistiska hållet (för att vara duktig på att ljuga och manipulera krävs ett väl utvecklat theory of mind, precis det som autistiska människor saknar och därmed snarare blir offer för människor som ljuger och manipulerar). Men visst kan jag ha fel. Hur som helst tycker jag att hon ska fällas på garantansvar.
Känner du någon av dom? Säger som cr.... Visa har talets gåva och kan manipulera vem som helst och få som dom vill. . Det finns folk som går med svansen mellan benen för att få medföljande och för att alla ska tycka synd om dom. . Sen finns där inga bevis... För om det skulle vara så att det varit misshandel så försvinner inte märken dagen efter. Det märket vid örat kan lina gärna vara att barnet legat på något.. Nappen eller annat. Åklagaren kan börja se sig om efter städjobb på Samhall! Läste om någon Anna sternberg som förstört för många och tjafsar... Är det hennes son på 20 år som våldtagit 2 småtjejer? Då ska hon nog se om sitt eget.
Citera
2017-07-07, 16:32
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av i-en-strut
Nu har vi inte sett domen än, men man måste säga att advokaterna gjort ett väldigt bra jobb.

Det har de. Men - hur kan de se sig i spegeln efteråt..? Jag kan inte fatta hur någon kan vilja bli försvarsadvokat! Visst - en handfull gånger under karriären, kan det komma en klient som är oskyldig, eller som har haft mycket speciella och förståeliga orsaker till att begå det brott h*n begått. Men i de allra flesta fallen handlar det ju bara om att försöka göra så att low-life som är GUILTY AS HELL inte behöver ta sina straff..?
Citera
2017-07-07, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Front253
Känner du någon av dom? Säger som cr.... Visa har talets gåva och kan manipulera vem som helst och få som dom vill. . Det finns folk som går med svansen mellan benen för att få medföljande och för att alla ska tycka synd om dom. . Sen finns där inga bevis... För om det skulle vara så att det varit misshandel så försvinner inte märken dagen efter. Det märket vid örat kan lina gärna vara att barnet legat på något.. Nappen eller annat. Åklagaren kan börja se sig om efter städjobb på Samhall! Läste om någon Anna sternberg som förstört för många och tjafsar... Är det hennes son på 20 år som våldtagit 2 småtjejer? Då ska hon nog se om sitt eget.

Så revbensfrakturerna och hjärnblödningarna räknas inte som bevis? Har hon legat på nappen där också?
Citera
2017-07-07, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Front253

Vad pratar du om?
Citera
2017-07-07, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Jag vet det där, men om man sätt bilden/bilderna i FUP, så undrar man såklart.

Håller helt med. Har hittills inte läst någonting om någon form av kritik mot vårdpersonalen.
Hur kunde så många läkare, vårdpersonal etc gång på gång missa 20 revbensfrakturer och pågående hjärnblödning? Hur kunde det flyga under radarn under hela Hs korta livstid?
Och hur kommer det sig att ingen som helst Lex Maria skett än idag, för det skulle man väl hört talas om?
Det är ju precis detta som bb, bvc och sjukhus är till för när det gäller spädbarnsvård; att upptäcka missförhållanden INNAN barnet dör.
Det är så man blir mörkrädd.
Citera
2017-07-07, 17:44
Medlem
Citat:

Jag är inte heller hundraprocentigt övertygad men tror också att det måste vara det scenario som ligger närmast sanningen: att A och E var just den kombination som krävdes för att detta skulle hända. En sjuklig/pervers dubbelnatur och en godtrogen halv-autist. Finner det lättare att förstå E än A, dock.
Vad gjorde A med H egentligen, när E låg och sov med öronproppar?
Jag är inte säker på att jag personligen vill veta, med tanke på As perversioner. Men för Hs alla andra anhöriga inklusive E måste det vara oerhört frustrerande att inte få någon som helst klarhet utan bara mötas av lögner.
Citera
2017-07-07, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av newbiecracker
Jag är inte heller hundraprocentigt övertygad men tror också att det måste vara det scenario som ligger närmast sanningen: att A och E var just den kombination som krävdes för att detta skulle hända. En sjuklig/pervers dubbelnatur och en godtrogen halv-autist. Finner det lättare att förstå E än A, dock.
Vad gjorde A med H egentligen, när E låg och sov med öronproppar?
Jag är inte säker på att jag personligen vill veta, med tanke på As perversioner. Men för Hs alla andra anhöriga inklusive E måste det vara oerhört frustrerande att inte få någon som helst klarhet utan bara mötas av lögner.

Jag finner det också lättare att förstå E i förhören. Jag får inget grepp om A. Han känns slingrigare och mer opålitlig. Inte alls så verbal som och manipulativ som tex Arbogakvinnan, men ändå inte trovärdig.
Citera
2017-07-07, 18:32
Medlem
rubin22s avatar
Citat:

Ja, det är vad hon säger åtminstone om man kan lita på hennes ord, finns ju även motstridiga uppgifter att hon bestämmer över A, från andra. Ja det är ju olika vad man tror, vi tror olika. Som du skriver att du kan ha fel kan ju givetvis jag ha det med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in