2017-07-07, 11:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Det finns ingen möjlighet till attack längre, och skönt är väl det. En liten nation har i decennier stått emot världens självutnämnda sheriff.

Börjar det skjutas och regna kärnvapen över halvön tror jag inte att vi lever mycket längre till. I ett första skede kommer folk bli rädda för USA, men i längden kommer andra länder att förbereda sig på att slå ut det land som använt massförstörelsevapen två gånger mot andra nationer. Vem som helst kan vara näst på tur, och på grund av det kommer nationerna att samlas för att förgöra ondskan i Nordamerika

Nordkorea, trots alla fel dom gör, vill inget annat än leva sitt liv och gå sin egen väg, nu har dom visat att dom kan göra det.

Du menar fortsätta att förtrycka sitt eget folk. Makteliten där har många brott på sina samveten. OCh än idag fortgår detta. En elit av grovt kriminella. och detta landet ser var och varannan kommunist upp till.
Citera
2017-07-07, 12:27
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecundusSilent
Enligt en expert (jag hittar inte referensen nu) så färdades missilen 1900km, med beaktande av jordens rörelse.

Det verkar dock finnas hyfsad stor enighet om att den nu testade missilen skulle ha flugit ca 6700km om banan hade varit så som den kan förväntas vara vid ett skarpt läge, men då skall man komma ihåg, som Jeffrey Lewis (en av de amerikanska experterna på området) påpekade för ett par timmar sedan, att detta inte säger något om missilens max-range - som gissningsvis är mer än 10 000 km och enkelt når åtminstone västkusten i USA.

USA har nu dessutom medgett officiellt att detta var en ICBM som testades.

Vad gäller träffsäkerheten har DFR Korea vid tidigare testtillfällen, och kommer troligen nu också, att säga att missilen hamnade där den avsåg att hamna. Om det är så att det är omöjligt att styra missilerna, då skulle ju både denna och den förra som åkte upp 2000 km, kunna hamna lite var som helst (livsfarligt alltså). Nu kan förvisso fel inträffa, som när UK häromåret gjorde ett ICBM test utanför den amerikanska kusten, som ämnades gå mot Afrika och hamna i vattnet, istället stack iväg över USA.

"Worth pointing out that the demonstrated range of the Hwasong-14 (6700 km) may not be its maximum range."
https://twitter.com/ArmsControlWonk/status/882327700811071488

Även om nordkoreas framsteg rent teknologiskt vad gäller raketer har gått framåt med stormsteg så är ändå klivet fortfarande jävligt långt innan de kan utveckla en kärnvapenladdning som kan komprimeras till ett så litet utrymme. Folk tycks tro att nordkorea nu har kärnvapen som kan nå USA osv, detta är skitsnack. Nordkoreas missiler är i princip ofarliga om man inte är en fiskare med otur deluxe
Citera
2017-07-07, 12:52
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senhackaren
Du menar fortsätta att förtrycka sitt eget folk. Makteliten där har många brott på sina samveten. OCh än idag fortgår detta. En elit av grovt kriminella. och detta landet ser var och varannan kommunist upp till.
Korruption och maktmissbruk finns i alla stater, Nordkorea är inget undantag.
Citera
2017-07-07, 13:18
Medlem
SecundusSilents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Även om nordkoreas framsteg rent teknologiskt vad gäller raketer har gått framåt med stormsteg så är ändå klivet fortfarande jävligt långt innan de kan utveckla en kärnvapenladdning som kan komprimeras till ett så litet utrymme. Folk tycks tro att nordkorea nu har kärnvapen som kan nå USA osv, detta är skitsnack. Nordkoreas missiler är i princip ofarliga om man inte är en fiskare med otur deluxe

Du har rätt och USAs militär har fel, som räknar med att DFR Korea kan nå USAs fastland med kärnvapenbestyckade missiler. Varför räknar USAs militär med detta? Skälen är dessa:

1. DFRKs test visar att det har missiler som kan nå USAs fastland (Alaska i detta fall).
2. Testmissilens verkliga max-distans är troligen längre än 10 000 km.
3. DFRK har sedan tidigare fäst atombomber på stridsspetsar för medeldistansmissiler, dessa som nu är riktade mot Japan.
4. DFRK har visat att de har stridsspetsar som klarar av återinträdet i atmosfären.
5. USAs militär kan inte chansa. Den måste utgå från fakta och kan inte spekulera om att missilerna inte fungerar i ett skarpt läge.
Citera
2017-07-07, 14:28
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Du har rätt och USAs militär har fel, som räknar med att DFR Korea kan nå USAs fastland med kärnvapenbestyckade missiler. Varför räknar USAs militär med detta? Skälen är dessa:

1. DFRKs test visar att det har missiler som kan nå USAs fastland (Alaska i detta fall).
2. Testmissilens verkliga max-distans är troligen längre än 10 000 km.
3. DFRK har sedan tidigare fäst atombomber på stridsspetsar för medeldistansmissiler, dessa som nu är riktade mot Japan.
4. DFRK har visat att de har stridsspetsar som klarar av återinträdet i atmosfären.
5. USAs militär kan inte chansa. Den måste utgå från fakta och kan inte spekulera om att missilerna inte fungerar i ett skarpt läge.

Knip käft när du inte vet vad du yrar om ditt lilla kretin. Nordkorea har aldrig någonsin fäst atomstridspetsar på sina raketer, bara i dina äckliga kommunistdrömmar har det hänt.
http://www.bbc.com/news/world-asia-pacific-11813699
Citera
2017-07-07, 14:50
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Och?
Citera
2017-07-07, 15:08
Medlem
SecundusSilents avatar
Citat:
Knip käft när du inte vet vad du yrar om ditt lilla kretin. Nordkorea har aldrig någonsin fäst atomstridspetsar på sina raketer, bara i dina äckliga kommunistdrömmar har det hänt.
http://www.bbc.com/news/world-asia-pacific-11813699

Hände för sisådär 2 år sedan enlig en av de mer framträdande amerikanska experterna, Jeffrey Lewis.

Till skillnad från vad du, som kanske baserar dina utsagor på propagandamedia som t ex BBC eller bara hittar på, så baseras allt jag säger på vad experter och andra professionella inom området sagt, t ex uttalanden från amerikanska generaler eller S. koreanska militären.

Jag kunde förstås också refera till DFR Koreas egna uppgifter, men detta är onödigt då dessa numera inte avviker speciellt från vad experter i väst säger.

Se kommentar nummer 2 och 3 i denna länk (scrolla upp).
Fråga:
"Wait have they sufficiently miniaturized a warhead?"
Jeffrey Lewis svarar:
"A couple of years ago."
https://twitter.com/ArmsControlWonk/status/882225751512104960
Citera
2017-07-07, 15:54
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Hände för sisådär 2 år sedan enlig en av de mer framträdande amerikanska experterna, Jeffrey Lewis.

Till skillnad från vad du, som kanske baserar dina utsagor på propagandamedia som t ex BBC eller bara hittar på, så baseras allt jag säger på vad experter och andra professionella inom området sagt, t ex uttalanden från amerikanska generaler eller S. koreanska militären.

Jag kunde förstås också refera till DFR Koreas egna uppgifter, men detta är onödigt då dessa numera inte avviker speciellt från vad experter i väst säger.

Se kommentar nummer 2 och 3 i denna länk (scrolla upp).
Fråga:
"Wait have they sufficiently miniaturized a warhead?"
Jeffrey Lewis svarar:
"A couple of years ago."
https://twitter.com/ArmsControlWonk/status/882225751512104960

Twitter? Du är ett dåligt skämt, ett jävligt dåligt skämt bör tilläggas.. Finns ingen seriös källa som ens tror att nordkorea är 10år ifrån att förminska sina atomvapen. Och likt dig är hela nordkoreas skrämselpropaganda ett stort jävla skämt uppjagat av ett fetto som måste hävda sig inför sina generaler och slavar
Citera
2017-07-07, 16:05
Avslutad
Citat:

Ännu en som försvarar kommunistlandet. Nordkorea är det värsta landet i moden tid, du kan leva i som medborgare. Jag skulle vart fall INTE velat vara medborgare där nere. Aldrig i livet. Vänta bara tills Kims underlyda dårar inom militären får upp ögonen både på kommunismen och den fria världen utanför. Då jävlar. Gör dem som folket i Rumänien gjorde. Eller Som i Libyen. Bort med smutset och förbättra landet. Folk får till slut nog av att ständigt leva i fruktan, oro för att låsas in för småsaker eller icke kriminella saker. Inom 10 år så kommer Kim vara död eller i mildaste fall, stå inför rätta i Den Haag, och aldrig mera se friheten, liksom det folk han förtrycker idag. Han går i sin farfars fotspår och även i sin fars fotspår. Någon mera sadistledare hittar du knappt på denna jord. Ta väck skölden på din bild innan du gör dig till åtlöje inför hela Balkan. Kommunist.
Senast redigerad av senhackaren 2017-07-07 kl. 16:07.
Citera
2017-07-07, 16:17
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senhackaren
Ännu en som försvarar kommunistlandet. Nordkorea är det värsta landet i moden tid, du kan leva i som medborgare. Jag skulle vart fall INTE velat vara medborgare där nere. Aldrig i livet. Vänta bara tills Kims underlyda dårar inom militären får upp ögonen både på kommunismen och den fria världen utanför. Då jävlar. Gör dem som folket i Rumänien gjorde. Eller Som i Libyen. Bort med smutset och förbättra landet. Folk får till slut nog av att ständigt leva i fruktan, oro för att låsas in för småsaker eller icke kriminella saker. Inom 10 år så kommer Kim vara död eller i mildaste fall, stå inför rätta i Den Haag, och aldrig mera se friheten, liksom det folk han förtrycker idag. Han går i sin farfars fotspår och även i sin fars fotspår. Någon mera sadistledare hittar du knappt på denna jord. Ta väck skölden på din bild innan du gör dig till åtlöje inför hela Balkan. Kommunist.
Varför gråter du för att jag nämner att korruption och maktmissbruk förekommer i samtliga av världens stater?

Svara mig ärligt på en fråga, utan en massa BS: Är du rädd för Nordkorea?
Senast redigerad av Fina Gubben 2017-07-07 kl. 16:19.
Citera
2017-07-07, 17:14
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Varför gråter du för att jag nämner att korruption och maktmissbruk förekommer i samtliga av världens stater?

Svara mig ärligt på en fråga, utan en massa BS: Är du rädd för Nordkorea?
Undrar fortfarande vad din poäng är, kommunistjävel.
Citera
2017-07-07, 19:28
Medlem
SecundusSilents avatar
Citat:
Twitter? Du är ett dåligt skämt, ett jävligt dåligt skämt bör tilläggas.. Finns ingen seriös källa som ens tror att nordkorea är 10år ifrån att förminska sina atomvapen. Och likt dig är hela nordkoreas skrämselpropaganda ett stort jävla skämt uppjagat av ett fetto som måste hävda sig inför sina generaler och slavar

Jag ser att jag kastar pärlor för svin (men lev i din alternativa verklighet om du vill) då jag hänvisar till det som en av de mest framträdande USA-experterna säger via sitt officiella twitterkonto. Du tror kanske att sakinnehållet skulle ändras om BBC publicerar det han säger?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in