Citat:
Det enda som"stör"mig är undran över varför han "antagligen"kollade alla anvisningsskärmar om tåggång längre och längre bort i den långa glasade korridoren tills han kom till sista hissen (går ju hiss ner till varje perrong,men verkar ju jobbigt att behöva åka upp o ner femtielva ggr just pga att han inte såg en enda tåganvisning som gick mot Malmö,eftersom han i sin iver inte märkt att han var på helt fel station för att kunna se de tåganvisningarna...hmm,,,så tragiskt....men i vilket fall.om man åker ner sista hissen hamnar man på en ödslig stor parkering +att allt där är genomödsligt,läskigt.rent ut sagt,Vet att när jag var tvungen att ta en buss från Motala till Hallsberg pga tågbanearbete,halvsprang jag fram till den hissen för att komma upp till civilisationen,två andra tjejjer kände likadant.Så hans känsla där kan inte varit gemytlig +att han hade ju press på sig att hitta Malmö tåget inom en halvtimme (som vi inte får glömma bort,EJ ens gick dãrifrån.Eftersom han inte hade möjlighet att kontaktas av sina nära och kära hade han väldigt mycket att besluta om pá det dãr otrevliga stället.En annan sak som jag vill nämna är att om man som jag och de andra tjejjerna(tågresenärerna (ett halvår sen,så ni vet),tar sig fram till de där skyltarna,de flesta är i andra änden på glasgången uppe i luften,så!satt det. ett helt koppel av latinos och somaliska ungdomar som spann på oss,visslade och höll på,så vi skyndade oss fort som tusan att hitta vårat tåg (mittenhissen)mot vidare mot Örebro..vi sa till och med till varandra att-Fy vad otrevliga de dãr killarna (gängbildningen)var.-Tur att vi var 3st.tjejjer och inte ensamma,pustade vi ut och sa till varandra.Jag känner en liten otäck rädsla för de där.och tar man sig nu,som Patrik gjorde.åt "fel"håll,ensam,ovetandes om det mesta just då,vad är det. då som säger (min egen spekulation)att han inte blev jagad,släppte tunga resväskan,sprang ännu en bit.blev nerslagen,ryggan åkte av i tumulten och sen...ja..???(Dumpad i en av countairnarna som stiod där just då.numera bortförda till Kvarntorp.Jag tror mer på ett olyckligt överfallstillbud än att han inte ville hem.Tror att hela han var 100%inställd på att fara vidare hem.Jag hatar sådana där ödsliga ställen +gängbildningar i centrumdelar där de frodas i väntan "något intressant"(Som hungriga gamar beteer de sig) och pá stationer,inte bra alls för oss vanliga resenärer.snyft...
Jag hade också satt mig på Donken och gråtit en skvätt om jag nyss hade blivit överfallen och dumpad i en container.
Extra smärtsamt att inte bli rånad på riktigt, gärningsmannen struntar i ens laptop, hemskt att somalier inte går "all in" utan nöjer sig med ett överfall och en simpel containerdumpning. Nästan bud på att gråta en skvätt även på Max och Burger King.
Om du slutar att försöka få oss andra att tänka i en viss riktning av någon anledning och istället sätter fötterna på jorden, vad tror du på riktigt har hänt P?