2017-07-06, 23:32
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Det enda som"stör"mig är undran över varför han "antagligen"kollade alla anvisningsskärmar om tåggång längre och längre bort i den långa glasade korridoren tills han kom till sista hissen (går ju hiss ner till varje perrong,men verkar ju jobbigt att behöva åka upp o ner femtielva ggr just pga att han inte såg en enda tåganvisning som gick mot Malmö,eftersom han i sin iver inte märkt att han var på helt fel station för att kunna se de tåganvisningarna...hmm,,,så tragiskt....men i vilket fall.om man åker ner sista hissen hamnar man på en ödslig stor parkering +att allt där är genomödsligt,läskigt.rent ut sagt,Vet att när jag var tvungen att ta en buss från Motala till Hallsberg pga tågbanearbete,halvsprang jag fram till den hissen för att komma upp till civilisationen,två andra tjejjer kände likadant.Så hans känsla där kan inte varit gemytlig +att han hade ju press på sig att hitta Malmö tåget inom en halvtimme (som vi inte får glömma bort,EJ ens gick dãrifrån.Eftersom han inte hade möjlighet att kontaktas av sina nära och kära hade han väldigt mycket att besluta om pá det dãr otrevliga stället.En annan sak som jag vill nämna är att om man som jag och de andra tjejjerna(tågresenärerna (ett halvår sen,så ni vet),tar sig fram till de där skyltarna,de flesta är i andra änden på glasgången uppe i luften,så!satt det. ett helt koppel av latinos och somaliska ungdomar som spann på oss,visslade och höll på,så vi skyndade oss fort som tusan att hitta vårat tåg (mittenhissen)mot vidare mot Örebro..vi sa till och med till varandra att-Fy vad otrevliga de dãr killarna (gängbildningen)var.-Tur att vi var 3st.tjejjer och inte ensamma,pustade vi ut och sa till varandra.Jag känner en liten otäck rädsla för de där.och tar man sig nu,som Patrik gjorde.åt "fel"håll,ensam,ovetandes om det mesta just då,vad är det. då som säger (min egen spekulation)att han inte blev jagad,släppte tunga resväskan,sprang ännu en bit.blev nerslagen,ryggan åkte av i tumulten och sen...ja..???(Dumpad i en av countairnarna som stiod där just då.numera bortförda till Kvarntorp.Jag tror mer på ett olyckligt överfallstillbud än att han inte ville hem.Tror att hela han var 100%inställd på att fara vidare hem.Jag hatar sådana där ödsliga ställen +gängbildningar i centrumdelar där de frodas i väntan "något intressant"(Som hungriga gamar beteer de sig) och pá stationer,inte bra alls för oss vanliga resenärer.snyft...

Jag hade också satt mig på Donken och gråtit en skvätt om jag nyss hade blivit överfallen och dumpad i en container.

Extra smärtsamt att inte bli rånad på riktigt, gärningsmannen struntar i ens laptop, hemskt att somalier inte går "all in" utan nöjer sig med ett överfall och en simpel containerdumpning. Nästan bud på att gråta en skvätt även på Max och Burger King.

Om du slutar att försöka få oss andra att tänka i en viss riktning av någon anledning och istället sätter fötterna på jorden, vad tror du på riktigt har hänt P?

Citera
2017-07-06, 23:36
Medlem
Ja det har du rätt i,varför ge ett nummer till en kvinnas mobil när han sen gick av några minuter senare..hmm..men han kanske trodde tåget bara skulle göra ett kort uppehåll och sen åka vidare,och då hade det ju funnits möjlighet för mamman att ringa den dãr kvinnans mobil.Kanske han stod i valet och kvalet om han var framme i Mjölby eller ej..?Tyvärr brukar konduktören gá in till lokförarens hytt de där 12-13minuterna innan avgång,så det finns inte riktigt någon att fråga förräns tåget precis skall avgå,du vet när konduktören kollar perrongen om någon mer skall med innan han hoppar in i vagnen och sluter dörrarna.Och då hade ju Patrik redan lämnat tåget.Undrars varför han inte frågade en extra gång om det verkligen var slutstationen för det här tåget.Men om nu hans mobil hade tappat laddningen så är den ju helt svart och han kunde inte fundera på att tiden var en timme för tidigt för att gå av.
Senast redigerad av evaveva 2017-07-07 kl. 00:05.
Citera
2017-07-06, 23:55
Medlem
Hehe,du är en riktig komiker ibland mitt i bedrövelsen,jaa du om jag ändå kunde veta vad som hände skulle jag inte sitta här och känna mig som en byfåne,jag tog det värsta scenariot först så slipper man tänka på det förräns isof Missing P.eller Fikk.finner honom i Hallsbergstrakten...det andra scenariot är ju att han stuckit till någon kompis men,han hade sån hemlängtan till Malmö så det känns bisarrt.hHmm, ja vad har vi mer för ideer?Åka runt i hela mellansverige,why?undrar jag då?Ja i så fall är han verkligen förvirrad om han inte orkar uttala till näst intill vem som helst-Att nu orkar jag inte mer,jag har hade en funtionsduglig biljett ner till Malmö,med de tågbyten den innehade och jag råkade gå av på fel station,har du någon idee hur jag skall få hjälp hem ?(Förhoppningsvis frågar han en tågpersonal eller polis.)Men nu säger ju alla att han inte klarar av sådant i sitt tillstånd...men hur kommer det sig då att han enligt folks utsagor,frågade tågvärdarna i Göteborg om vägen ner mot Malmö?Ja du,om det nu inte är ett oöverfall av värsta sort,så är det väl så att det tar typ en månad eller två att ta sig hem om man är mycket blyg och försynt och inte vill "störa folk".....suck...
Citera
2017-07-06, 23:57
Medlem
Ja det har du rätt i,varför ge ett nummer till en kvinnas mobil när han sen gick av några minuter senare..hmm..men han kanske tåget bara skulle göra ett kort uppehåll och sen åka vidare,och då hade det ju funnits möjlighet för mamman att ringa den dãr kvinnans mobil.Kanske han stod i valet och kvalet om han var framme i Mjölby eller ej..?Tyvärr brukar konduktören gá in till lokförarens hytt de där 12-13minuterna innan avgång,så det finns inte riktigt någon att fråga förräns tåget precis skall avgå,du vet när konduktören kollar perrongen om någon mer skall med innan han hoppar in i vagnen och sluter dörrarna.
Citera
2017-07-07, 00:09
Medlem
Du "OY",vad tror du har hänt honom ?
Citera
2017-07-07, 00:19
Moderator
OYs avatar
Citat:
Du "OY",vad tror du har hänt honom ?

Ihjälslagen; affektmord!

Borttransporterad med bil, eller nedgrävd i närheten av fyndplatserna.
Citera
2017-07-07, 00:33
Medlem
psflaxs avatar
Citat:
Hehe,du är en riktig komiker ibland mitt i bedrövelsen,jaa du om jag ändå kunde veta vad som hände skulle jag inte sitta här och känna mig som en byfåne,jag tog det värsta scenariot först så slipper man tänka på det förräns isof Missing P.eller Fikk.finner honom i Hallsbergstrakten...det andra scenariot är ju att han stuckit till någon kompis men,han hade sån hemlängtan till Malmö så det känns bisarrt.hHmm, ja vad har vi mer för ideer?Åka runt i hela mellansverige,why?undrar jag då?Ja i så fall är han verkligen förvirrad om han inte orkar uttala till näst intill vem som helst-Att nu orkar jag inte mer,jag har hade en funtionsduglig biljett ner till Malmö,med de tågbyten den innehade och jag råkade gå av på fel station,har du någon idee hur jag skall få hjälp hem ?(Förhoppningsvis frågar han en tågpersonal eller polis.)Men nu säger ju alla att han inte klarar av sådant i sitt tillstånd...men hur kommer det sig då att han enligt folks utsagor,frågade tågvärdarna i Göteborg om vägen ner mot Malmö?Ja du,om det nu inte är ett oöverfall av värsta sort,så är det väl så att det tar typ en månad eller två att ta sig hem om man är mycket blyg och försynt och inte vill "störa folk".....suck...

Lär dig hur man citerar och googla styckeindelning.
Citera
2017-07-07, 00:47
Medlem
Jag känner bara den personen som pratat med Patriks mamma,genom att den sökt vareviga dag med hund i Hallsberg.Talade med den i telefon och vi diskuterade omgivningarna runt station.Hon ringde och talade med Patriks mamma för att få reda på just hur telefonsamtalet gick till osv.Mamman och sonen P.hade pratat om fina saker de skulle göra,hon försökte på alla sätt få honom "in a good mood.",eftersom hans saknad av dem och hemlängtan hade tagit över den sista veckan.Just hans brors student var extra viktig för honom.Ja mamman sa att kvinnan satt kvar,och varför har ni sådana problem med att han gick av på fel station,hände mig också när jag for från Sandviken (förbi Falun)till Örebro.Efter typ 4-5 timmar blir man disträ på alla tågstopp,som tur var har vi två stationer i Örebro så jag lyckades gå av på Örebro södra.Men tänk er in i hans situation,för det första fjärmmar han sig med hjälp utav musik i öronen och tänker säkert att det är ingen fara.jag kommer märka när jag skall byta tåg till Malmötåget för det här Bergslagståget åker ju inte längre än till Mjölby,då stannar det helt resolut och det är bara att stiga av,Inte kunde han ana att Bergslagståget har ett större avbrott i just Hallsbergsknuten för att hämta upp folk ifrån Stockholm osv. Så han hamnade i en frågeställning inombords.hmm-Är det här slutstationen,eller?Varför tåget står still så länge är just för att vänta in andra tåg.Att sen Bergslagstågets spår avbryts där med en stock är ju ingen hit för en person som inte är van med detta tåget.Tittar man ut så ser det ju självklart ut som om det är en slutstation efter spåret tar tvärt slut.Vi andra som pendlar vet ju om detta,men hur många barn har inte frågat sin mamma om -Varför mamma,åker vi tillbaka mot Örebro?Ochsmåbarnsmammorna lovar dyrt och heligt att vi är på väg ner söderut,Efter ca 5km gör tåget en snäv sväng som riktigt gnisslar,då har vi äntligen lämnat Örebro rälsen och spårat in på rälsen ner utmed Vättern.Motala,Mjölby,där vidare byte till tåg som går ner till Malmö.Men eftersom Patrik misstog sig så fick han ju inte känna den dãr jättesvängen som verkligen gör att man känner i magen att man är på väg söderut.Men har man som. Patrik suttit hela dagen på ett tåg i så många timmar så att hans mobilbatteri hunnit laddas ur (i det läget spelar det ju ingen roll om mobilen laddas med pengar,eller hur,det var ju sladden som skulle ha satts i kontakten på tåget.Men oturligt nog hände allt samtidigt,tåget stannade på en station som liknade en slutstation,Patrik visste att tåg byte skulle ske inom en viss tid enligt Hans planer utifrån hans idee om att när tåget stannar är det dags för nytt tåg,är ni med?Och att då sätta i Sladden för laddning utav mobilbatteri,är ju inte på tal då.....
Citera
2017-07-07, 00:49
Medlem
Jo jag är för dålig på att skriva fint härinne,förlåt..men varför tror du "affektmord",OY?
Citera
2017-07-07, 01:07
Medlem
OM han nu mot förmodan gått av på fel station, varför lämnar han då stationsområdet?

Han hade pappersbiljett, på den måste där väl ändå stå ankomsttid till mjölby och klockan borde han kunna?
Är ungefär 1,5 timmes tågresa mellan hallsberg och mjölby så tiden borde han reagerat på? Och om han nu trott att han var i Mjölby så varför sitta kvar i 10 min innan han gick av?

Står Hallsberg på stationsbyggnaden och säkerligen på fler ställen så OM han gått av fel så lär han inte fått för sig att gå till Mjölby.

Det är mer än dags att börja inse att han gick av i Hallsberg fullt medvetet, lika medvetet sa han till sin mor att han var i Mjölby och därefter lade på för att lämna tåget. Ingen har sett honom gå omkring och vänta på något utan det verkar som han gick rakt från stationen. Men mot vad? Kan han sett något från från tåget under inresan mot hallsberg som övergivet hus? Eller kraftledningar? Eller öppen godstågsvagn som han "liftat" med? Kanske för att hoppa av när den fått upp fart eller är över en bro?

Någon som vet om han gillade UE?

Känns som hans "psykos" bara har lett in de flesta på villovägar. Hade det varit en förvirrad kille som bara hade velat ta sig hem hade han varit hittad.
Citera
2017-07-07, 01:10
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudellus
Jag tycker inte att din argumentation är stark.

Han stack ut i terrängen av svårbegripliga skäl. Han mådde, omvittnat av ett antal personer, dåligt.

Var det i panik eller planerat? Vad tror du låter troligast? Killen mår så dåligt att han måste åka ner till föräldrarna. Det är nästan 70 mil och han pallar inte hela resan.

Att "ingenting tyder på annat än att han tagit ett lugnt beslut att avsluta sitt liv" låter som en förhastad slutsats.

Det är fullständig idioti att tro att exempelvis gångstilen på en suddig övervakningsfilm kan bevisa att han agerade resolut. Att det syns att han var en beslutsam självmordskandidat.

Eller att en panikslagen människa med nödvändighet väcker stor uppmärksamhet?

Ni som är övertygade om att människor i panik alltid visar det utåt, fram med era belägg från exempelvis psykiatrin som visar att det är så.

Hur läser du människa? Har inte påstått det du skriver… det äcklar mig att någon kan skriva det jag fetar, vilket jag inte har gjort. Rikta dig till "dödsängeln" i tråden som skriver på det viset.
Citera
2017-07-07, 01:17
Medlem
Citat:
Jo jag är för dålig på att skriva fint härinne,förlåt..men varför tror du "affektmord",OY?

Det handlar inte om att skriva fint.
Du har levererat ett antal textblock som säkert är intressanta. Problemet är att de är totalt oläsbara.

Det verkar närmast som hen är helt förvirrad eller tagit en stänkare för mycket.

Hen måste strukturera upp texten så den är läsbar. Använd "enter" ibland, så blir det betydligt bättre.
Senast redigerad av April62 2017-07-07 kl. 01:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in