2017-07-06, 21:25
Medlem
Liberty75s avatar
Hade också sådana tankar. Att han lånade en mobil för att ringa någon han kände, så att det inte skulle kunna spåras på hans egen mobil. Men eftersom han gav kvinnans nummer till mamman så blev det ingen logik i det hela.

Dock är det flera frågetecken runt samtalet men de har väl redan avhandlats.
Citera
2017-07-06, 21:29
Medlem
CallePhilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hemma97322
Skulle han irra runt planlöst i Sverige för att hitta hem är han ju så illa däran att han behöver vård på inrättning. Eftersom han enligt föräldrarna inte haft psykiska besvär tidigare låter detta väldigt orimligt, såvida han inte fått i sig lite väl mycket droger...

Jag har varit både deprimerad, gått in i väggen och fått utmattningssyndrom - hade detta fortsatt i flera år utan något stöd hade jag kanske velat ta livet av mig, men inte efter bara några veckor... Då ligger mer bakom, som någon nämnde tidigare. Jag är inte så insatt i självmord, men om man nu bestämt sig för att genomföra detta så vill man väl ändå göra det på ett tryggt ställe, där man vet att man får hållas ifred utan att bli avbruten? Eller om man vill ha drama kring det, antagligen för att få någons uppmärksamhet, mitt i smeten?

Jag tror nåt är skumt med det här, antingen vet inte föräldrarna allt om sin son eller så döljer de något.
Många antidepressiva, kanske även ångestdämpande har som biverkning att man kan få självmordstankar. Det är även vanligt att man mår betydligt sämre de första veckorna.
Tror inte att det är alltför ovanligt att man får en burk tabletter av en kompis som kanske slutat använda den sorten eller den styrkan och tycker att det kan vara värt att prova för att må bättre om man är lite nedstämd. Bara spekulationer från min sida, men om någon delat med sig av sina mediciner till Patrik så lär den personen hålla tyst om det.

Facebook-gruppen har jag inte kollat idag. Igår var det några personer som blev utslängda ur gruppen då de ifrågasatte att spekulationstråden tagits bort. Tror att en av dem var den som tidigare lade ut bilder på platserna där väskorna hittades och lite andra foton från Hallsberg för att visa omgivningarna.
Som det diskuterats här så är det skillnad på spekulationer och spekulationer i Facebook-gruppen. Det är bara en viss typ av tankar som är OK och det är att Patrik i sin psykos luffar runt i landet (kanske även i Danmark).
Citera
2017-07-06, 21:38
Medlem
Hej,jag pratade med en person som pratat med hans mamma,och han. hade pratat med sin mammanästan hela vägen hem på tåget eftersom han längtade hem och ville byta utbildningsställe just pga att han saknade sina "riktiga"kompisar(bästa vannen som han.gav ett sá fint studenttal till,som bor i Malmö med sin flickvän).Att han var uppe i Falun var enbart för att förkovra sig för vidare studier på musikhögskolan i Malmö.Han var trött på Falun och det som kändes viktigast för stunden var att komma hem och vara med på sin brors student.(Tänkte ni på att den killen som satt och grät inne på McDonald's. i Köping.satt och grät just vid studentdax,kan ju inte vara kul att se alla glada studenter när han själv typ "svek"sin brors studentdag.Spekulation från min sida....Iallafall så sa han till sin mamma att mobilens batteri var på "rött"=low...så han fick lite panik utifrån att tåget ENLI GT hans uppmärksamhets förmåga hade kommit till slutstationen för detta tåg,han var tvãrsäker att han bara skulle av tåget och byta till Malmö tåget,och lovade givetvis att ringa upp igen så fort han hittade "sitt"tåg för vidare färd.Fanns inga lömska planer från hans sida gentemot sin mamma utan han bad henne att prata om trevliga saker de skulle göra tillsammans när han kom hem.Han kände sig glad att äntligen komma till hemmaplan.efter all resande till Gotland och sen vidare upp igen till Falun när han egentligen ville söderut,hemåt när han stod på. båten.Undrar hur det måste ha kännts nãr inga tågtavlor påvisade någon fãrd mot Malmö +att han när han i panik försökte ringa sin mamma och säga att-Här står jag??!!OCH då nãr han verkligen behovde tala med henne om Illa läget blippar bara telefonen till några sekunder och sen dör totalt..Ja vad gör han då? Tänk nu på att han när han går på kameran ännu inte insett det Illa läget.utan trampar på i godan ro mot någon slags anvisning om var det bär hemåt.Är ni med.....?
Citera
2017-07-06, 22:09
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Hej,jag pratade med en person som pratat med hans mamma,och han. hade pratat med sin mammanästan hela vägen hem på tåget eftersom han längtade hem och ville byta utbildningsställe just pga att han saknade sina "riktiga"kompisar(bästa vannen som han.gav ett sá fint studenttal till,som bor i Malmö med sin flickvän).Att han var uppe i Falun var enbart för att förkovra sig för vidare studier på musikhögskolan i Malmö.Han var trött på Falun och det som kändes viktigast för stunden var att komma hem och vara med på sin brors student.(Tänkte ni på att den killen som satt och grät inne på McDonald's. i Köping.satt och grät just vid studentdax,kan ju inte vara kul att se alla glada studenter när han själv typ "svek"sin brors studentdag.Spekulation från min sida....Iallafall så sa han till sin mamma att mobilens batteri var på "rött"=low...så han fick lite panik utifrån att tåget ENLI GT hans uppmärksamhets förmåga hade kommit till slutstationen för detta tåg,han var tvãrsäker att han bara skulle av tåget och byta till Malmö tåget,och lovade givetvis att ringa upp igen så fort han hittade "sitt"tåg för vidare färd.Fanns inga lömska planer från hans sida gentemot sin mamma utan han bad henne att prata om trevliga saker de skulle göra tillsammans när han kom hem.Han kände sig glad att äntligen komma till hemmaplan.efter all resande till Gotland och sen vidare upp igen till Falun när han egentligen ville söderut,hemåt när han stod på. båten.Undrar hur det måste ha kännts nãr inga tågtavlor påvisade någon fãrd mot Malmö +att han när han i panik försökte ringa sin mamma och säga att-Här står jag??!!OCH då nãr han verkligen behovde tala med henne om Illa läget blippar bara telefonen till några sekunder och sen dör totalt..Ja vad gör han då? Tänk nu på att han när han går på kameran ännu inte insett det Illa läget.utan trampar på i godan ro mot någon slags anvisning om var det bär hemåt.Är ni med.....?

Vet inte om jag hänger riktigt med på vad som är dina spekulationer och vad du hört från den person som pratat med Patriks mamma.
Men om jag fattar dig rätt:
Han pratade med sin mamma och upptäckte batteriet höll på att ta slut och fick lite panik att han "skulle byta" för det var slutdestination för hans tåg?

Då pratade han med sin mamma i sin egen telefon?
Citera
2017-07-06, 22:12
Medlem
Det enda som"stör"mig är undran över varför han "antagligen"kollade alla anvisningsskärmar om tåggång längre och längre bort i den långa glasade korridoren tills han kom till sista hissen (går ju hiss ner till varje perrong,men verkar ju jobbigt att behöva åka upp o ner femtielva ggr just pga att han inte såg en enda tåganvisning som gick mot Malmö,eftersom han i sin iver inte märkt att han var på helt fel station för att kunna se de tåganvisningarna...hmm,,,så tragiskt....men i vilket fall.om man åker ner sista hissen hamnar man på en ödslig stor parkering +att allt där är genomödsligt,läskigt.rent ut sagt,Vet att när jag var tvungen att ta en buss från Motala till Hallsberg pga tågbanearbete,halvsprang jag fram till den hissen för att komma upp till civilisationen,två andra tjejjer kände likadant.Så hans känsla där kan inte varit gemytlig +att han hade ju press på sig att hitta Malmö tåget inom en halvtimme (som vi inte får glömma bort,EJ ens gick dãrifrån.Eftersom han inte hade möjlighet att kontaktas av sina nära och kära hade han väldigt mycket att besluta om pá det dãr otrevliga stället.En annan sak som jag vill nämna är att om man som jag och de andra tjejjerna(tågresenärerna (ett halvår sen,så ni vet),tar sig fram till de där skyltarna,de flesta är i andra änden på glasgången uppe i luften,så!satt det. ett helt koppel av latinos och somaliska ungdomar som spann på oss,visslade och höll på,så vi skyndade oss fort som tusan att hitta vårat tåg (mittenhissen)mot vidare mot Örebro..vi sa till och med till varandra att-Fy vad otrevliga de dãr killarna (gängbildningen)var.-Tur att vi var 3st.tjejjer och inte ensamma,pustade vi ut och sa till varandra.Jag känner en liten otäck rädsla för de där.och tar man sig nu,som Patrik gjorde.åt "fel"håll,ensam,ovetandes om det mesta just då,vad är det. då som säger (min egen spekulation)att han inte blev jagad,släppte tunga resväskan,sprang ännu en bit.blev nerslagen,ryggan åkte av i tumulten och sen...ja..???(Dumpad i en av countairnarna som stiod där just då.numera bortförda till Kvarntorp.Jag tror mer på ett olyckligt överfallstillbud än att han inte ville hem.Tror att hela han var 100%inställd på att fara vidare hem.Jag hatar sådana där ödsliga ställen +gängbildningar i centrumdelar där de frodas i väntan "något intressant"(Som hungriga gamar beteer de sig) och pá stationer,inte bra alls för oss vanliga resenärer.snyft...
Citera
2017-07-06, 22:16
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
"FIKK" verkar fast övertygade om, att det är i Hallsberg undret skall ske!
"På torsdag 6 Juli har FIKK sök i Hallsberg, kl.17.00.
Plats; Parkeringen Pizzeria Milano, Västra Storgatan 15 Hallsberg, vänligen kom och delta."

Ytterligare en resultatlös sökning. Iaf har man inget hört om att han skulle vara hittad.
Citera
2017-07-06, 22:26
Medlem
Ja,den stängdes av mitt i samtalet så han tog mod till att be en snäll kvinna låta honom ringa upp sin mor för att det var tågbyte och hela konkaronngen.supertress kan man säga,att behöva prata tågbyten i en mobil utan laddat batteri eller över en annan persons mobil medans minuterna går och han skall hinna upp för rulltrappor osv.(som han Inte skulle göra!!)Förstår inte varför kvinnan ropade till att: -Men hörru du!Du skall väl inte gå av här?Skulle inte du vidare ner mot Motala-Mjölby,precis som mig?Hon satt ju kvar på tåget för vidare färd.Så det här är för otroligt för att vara sant,hade jag satt på tåget och hört hans disskussion om byte av tåg,hade jag rusat och ropat:HALLÅ,gå inte.kom tillbaka.det här tåget tar dej ditåt du ska,men det klart.då hade inte alla suttit hãr och skrivit i en månad.Jag deppar ihop på den här tragiska ödesmättade "vara beroende av mobilen,är viktigare än prata och fråga människor.-situationen....
Citera
2017-07-06, 22:36
Medlem
Ber om ursäkt för vissa skrivna ord som kan tänkas vara rasistiska,men jag var tvungen att beskriva min och de där tjejjernas rädsla på stationen .Vill säga att Hallsbergs station är till för tuffingar.inte sådana som mig som vill prata med konduktörer och resande.och inte drällpettrar som sitter ivägen när man skall läsa tågskylten.
Citera
2017-07-06, 22:45
Medlem
Tycker Patrik verkar vara en fin och empatisk kille,som bara ber om hjälp då det verkligen gäller,annars en mycket diplomatisk och hänsynssfull person mot omgivningen och dess människor.Så Gode Gud,låt honom få komma hem och bli trygg.glad och lugn med sin kära bror,mamma och pappa. och senare en god musiker.Det är han värd.
Citera
2017-07-06, 22:47
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ja,den stängdes av mitt i samtalet så han tog mod till att be en snäll kvinna låta honom ringa upp sin mor för att det var tågbyte och hela konkaronngen.supertress kan man säga,att behöva prata tågbyten i en mobil utan laddat batteri eller över en annan persons mobil medans minuterna går och han skall hinna upp för rulltrappor osv.(som han Inte skulle göra!!)Förstår inte varför kvinnan ropade till att: -Men hörru du!Du skall väl inte gå av här?Skulle inte du vidare ner mot Motala-Mjölby,precis som mig?Hon satt ju kvar på tåget för vidare färd.Så det här är för otroligt för att vara sant,hade jag satt på tåget och hört hans disskussion om byte av tåg,hade jag rusat och ropat:HALLÅ,gå inte.kom tillbaka.det här tåget tar dej ditåt du ska,men det klart.då hade inte alla suttit hãr och skrivit i en månad.Jag deppar ihop på den här tragiska ödesmättade "vara beroende av mobilen,är viktigare än prata och fråga människor.-situationen....

Satt hon kvar?
Sa personen som pratat med mamman att hon satt kvar? Eller hur vet du det?
Det har spekulerats i att Patrik satt kvar ca 8-10 minuter på tåget sedan det kommit fram i Hallsberg.
Då kanske han typ rusade av? Och Kvinnan inte hann ropa?
Samtidigt ser han ju inte stressad ut på övervakningsbilderna?
Citera
2017-07-06, 22:50
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Den här personen som pratat med mamman. Hur är hon/han bekant med mamman?
Och hur är du bekant med personen?
Citera
2017-07-06, 23:10
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
Ja,den stängdes av mitt i samtalet så han tog mod till att be en snäll kvinna låta honom ringa upp sin mor för att det var tågbyte och hela konkaronngen.supertress kan man säga,att behöva prata tågbyten i en mobil utan laddat batteri eller över en annan persons mobil medans minuterna går och han skall hinna upp för rulltrappor osv.(som han Inte skulle göra!!)

Om jag förstått dig rätt så pratade Patrik i kvinnans mobil och då var de redan i Hallsberg eftersom sista pinget från hans mobil var just från Hallsberg? Enligt mamman ringde han för att säga att han inte hade några pengar på sin mobil (vilket hon sedan åtgärdade) samt säga att hon kunde nå honom genom kvinnans mobil. Sedan avslutade han samtalet och gick av tåget?! Fast han just sagt att mamman kunde nå honom genom kvinnan som satt kvar på tåget?

Definitivt något som inte stämmer här!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in