2017-07-06, 21:21
Medlem
longbow4ys avatar
Här finns trender som pekar på att SD kan bli uppemot dubbelt så stora som M och ändå pågår en debatt om hur SD skulle samarbeta med ett M som regeringsbildare. Är det inte väldigt .... försiktigt?

Är det inte bättre att se det som att SD nu först maler ner M till historiskt låga nivåer och sedan förvänta sig att SD maler ner de övriga partierna i tur och ordning. Förutsättningarna finns.

En debatt mellan Lööf och Åkesson kan nog få en ganska stor konsekvens i valutgången.

Att ta debatten med Löfven direkt som varande det största och näst största partierna på bästa sändningstid i TV är hög tid att se fram emot. Hur tror ni den debatten kommer gå? Vad tror ni det resultatet blir?

Det är nu, drygt ett år innan valet som stöten skall sättas in. Innan de andra partierna hinner starta sin valrörelse.
2017-07-06, 21:42
Medlem
Först tror jag att M:s siffror är för låga. Det verkar som om onda krafter försöker fösa bort Bartra och istället vill ha Lööf tillsammans med ett stort S, som regeringskonstellation.

FAN att man skall behöva bli konspirationsteoretiker!!!

Det ser mycket bra ut nu för SD. Idag känns det inte alls som om små skandalungar gör någon betydelse, det är ju nästan patetiskt att man försöker hitta SD-medlemmar som bråkar med varandra. Precis som om det vore något som SD har ensamrätt på.... ...

Spröten ute och jag finner att man tvingas vikta upp SD en procent till i oktober. 21% men i min värld är det fortfarande 22%. Och man måste börja sänka S något, dom gamla DÖR ju, eller stiger dom upp från dödsbädden... ....

Sedan förmår MSM ALDRIG sänka Hakan till Rödluvans nivå. Enligt min beräkning skiljer det minst 6% mellan dessa pattar om det vore val.
2017-07-06, 22:04
Medlem
1001PSs avatar
KD är i totalkris, och ingen av Allianspartierna är intresserade av att hjälpa!

De är nämligen i kris själva.

Det betyder att alla KDs röster går till spillo, förhoppningsvis händer samma med MP.

SDs största motståndare i valet blir Socialdemokraterna, och med tanke på de enorma problem vi står med i närtid tror jag inte att folk generellt hoppas på S som lösningen.

Imorgon talar Jimmie Åkesson. Det ska bli kul att se hur tonen blir efter det och hur Fridolin och Kinberg Batra tacklar det. Jag tror inte att opinionssiffrorna kommer att vara lägre i höst, snöbollen växer.
2017-07-06, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1001PS
KD är i totalkris, och ingen av Allianspartierna är intresserade av att hjälpa!

De är nämligen i kris själva.

Det betyder att alla KDs röster går till spillo, förhoppningsvis händer samma med MP.

SDs största motståndare i valet blir Socialdemokraterna, och med tanke på de enorma problem vi står med i närtid tror jag inte att folk generellt hoppas på S som lösningen.

Imorgon talar Jimmie Åkesson. Det ska bli kul att se hur tonen blir efter det och hur Fridolin och Kinberg Batra tacklar det. Jag tror inte att opinionssiffrorna kommer att vara lägre i höst, snöbollen växer.
Det enda som SD faktiskt behöver oroa sig för är att de andra partierna tar över SDs retorik till 100% (men samtidigt har som avsikt att genomföra 1% av politiken). Därför ska SD inte låta som de andra, utan förflytta sig ifrån dem när man försöker närma sig dem i taktiskt syfte.
2017-07-06, 22:58
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Här finns trender som pekar på att SD kan bli uppemot dubbelt så stora som M och ändå pågår en debatt om hur SD skulle samarbeta med ett M som regeringsbildare. Är det inte väldigt .... försiktigt?

Är det inte bättre att se det som att SD nu först maler ner M till historiskt låga nivåer och sedan förvänta sig att SD maler ner de övriga partierna i tur och ordning. Förutsättningarna finns.

En debatt mellan Lööf och Åkesson kan nog få en ganska stor konsekvens i valutgången.

Att ta debatten med Löfven direkt som varande det största och näst största partierna på bästa sändningstid i TV är hög tid att se fram emot. Hur tror ni den debatten kommer gå? Vad tror ni det resultatet blir?

Det är nu, drygt ett år innan valet som stöten skall sättas in. Innan de andra partierna hinner starta sin valrörelse.

Nedmalningsstrategin gillas. Kd är redan uträknade så vida inte Jesus återvänder till jorden. Men lite tur är Mp och L också raderade kvar blir följande skara
Sd 29%
S 22% V 8% = 30%
C 12% M 16% = 28%
Under strecket-------------------------
Kd 3% Mp 3,9% Fi 3,5% Övriga 2,6%

Sedan behöver vi bara vänta till 2022
Sd 42%
S18% V 10%
C 10% M 10%
10% kastar bort sina röster på småpartier.
Sd42% + M 10% = 52% och de regerar Sverige
2017-07-06, 23:11
Medlem
Smoothmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Nedmalningsstrategin gillas. Kd är redan uträknade så vida inte Jesus återvänder till jorden. Men lite tur är Mp och L också raderade kvar blir följande skara
Sd 29%
S 22% V 8% = 30%
C 12% M 16% = 28%
Under strecket-------------------------
Kd 3% Mp 3,9% Fi 3,5% Övriga 2,6%

Sedan behöver vi bara vänta till 2022
Sd 42%
S18% V 10%
C 10% M 10%
10% kastar bort sina röster på småpartier.
Sd42% + M 10% = 52% och de regerar Sverige

Japp, då var det klart! Bara att lägga sig i hängmattan och invänta 2022
2017-07-06, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smoothman
Japp, då var det klart! Bara att lägga sig i hängmattan och invänta 2022
Glöm inte popcornen!

(borde man betta? )

Fast går högmod före fall?
2017-07-06, 23:31
Medlem
Smoothmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Glöm inte popcornen!

(borde man betta? )

Fast går högmod före fall?

Den lärdom vi bör ta med oss är att det inte alltid blir som man tänkt sig... inte helt i alla fall. Alltid är det nån oförutsedd händelse som inträffar eller nåt jäkla skit som brukar ställa till det

Fast den 9 september 2018 samlas vi ett gott gäng som redan bestämt att det blir valvaka framför 65-tummaren med god mat och dryck och skålar med chips... och popcorn...
2017-07-06, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smoothman
Den lärdom vi bör ta med oss är att det inte alltid blir som man tänkt sig... inte helt i alla fall. Alltid är det nån oförutsedd händelse som inträffar eller nåt jäkla skit som brukar ställa till det

Fast den 9 september 2018 samlas vi ett gott gäng som redan bestämt att det blir valvaka framför 65-tummaren med god mat och dryck och skålar med chips... och popcorn...
Hehe så gärna. Vi lever på hoppet
2017-07-07, 00:23
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Du talar som att trianguleringen aldrig hände. M och S lade om sin invandringspolitik för länge sedan. Det är snart 2 år sedan nu som Löfven och en gråtande Romson höll presskonferens.

Läste att det under första halvan av 2017 kommit 65.000 ekonomiska migranter ( jag benämner dom så idag för jag känner mig snäll). Finns inget som tyder på att andra halvan av 2017 skulle se annorlunda ut.
Det innebär om det stämmer 130.000 i år. 70% får stanna.
Av erfarenhet vet vi att Ygeman får ut sisådär 17 st om året.
Anhörighetsinvandringen är x3.
Jag skulle inte kalla det för varken vaknat, strypt kranen, lagt om invandringspolitiken eller något som helst liknande.

Nej, det är inte topic, men fan så intressant.
2017-07-07, 01:25
Bannlyst
Ingen som räknar med ett islamparti 2018?
2017-07-07, 02:14
Medlem
Denna tråden och dess storlek ger en otrligt bra beskrivning, och som skribenter innan. SD kan inte öka, har vi läst lika många gånger som sidor i denna tråd.

Det är otroligt svårt att egntligen säga någonting, man måste se på Historien för att se i framtiden. Något som jag ser som det mest spännande är såklart SD i regering, och valet efter.
Vad vi kan se så klarar sig olika partier olika bra.

SD ger egentligen inga Vallöften i sin rätta bemärkelse, det enda dom har är just +71 miljarder i budjett.
Det har inga andra partier.

Så att kan rulla på normalt med klirr i kassan. Då hamnar man i ställning som FRP Norge, och inte Sannfinnländarna i Finnland.

Danske folkeparti är ju såklart med där. Det man ska komma ihåg är ju att dom är otroligt mycket mera radikalare än SD någonsin varit.

Men tråden handlar om just Opinionsöndersökningar. Jag tror dom hamnar på ca 25%, men mycket kan hända, och man får inte bortse från att det varje dag haglar in Nyheter som Prodjekterar väljare mot SD.

Spännande tider.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in