Citat:
Ursprungligen postat av
oyto
Bra. Det är steg ett. Behåll nu -
Nej, jag tänker inte följa din snitslade övertalningsbana, du får fixa utlopp för det där på annat håll. Starta en sekt, odla fram gula Minions, kräng begbilar eller dylikt.
Premissen för ditt fortsatta resonemang faller direkt eftersom jag redan redogjort för min syn på rågången mellan opinionsbildning och opinionsmätningar och att jag tror att de håller isär det på samma sätt som jag gör. Jag har återkommande gett exempel på när detta bevisligen har hänt, som t.ex. att f.d. UM-chefen Carl Melin bet ihop och släppte mätningar varje dag under valspurten 2010 där SD låg över 7% trots att asylaktivism och SD-hat är såväl hans som hans forna beställares livsluft.
Ditt resonemang bygger på en falsk ekvivalens mellan opinionsbildning och opinionsmätningar, och utifrån det har du konstruerat nåt jävla smatterband av anal beads som löper ungefär
eftersom både opinionsmätningar och opinionsbildning sköts av människor och eftersom människor lever i ett samhälle och eftersom samhället har en storstadsbubbla och eftersom storstadsbubblan är full av akademiker och journalister som sysslar med politisk aktivism och eftersom vi vet hur lömska såna figurer är och eftersom statistiker är akademiker och eftersom såna umgås med journalister som är politiska aktivister så bla bla bla bla... och eftersom allt sitter ihop i en gordisk knut så har jag till slut inget annat val än att acceptera att opinionsinstitut är Maria Ferms politiska agenda förklädd till statistiker. Annars måste jag gå runt med alla dessa kulor i röven tills jag kapitulerar.
Med risk för att upprepa mig: Det faktum att
du ser hela sfären av media+opinionsinstitut+7K+etablissemang som en enda stor formbar aktivistarmé av legoknektar utan yrkesheder, moral eller skrupler säger något om
dig, inte om opinionsinstituten.
Det gäller för övrigt alla er som tycker ni är så balla för att ni inte litar på något eller någon, och lever efter devisen "hellre gardera sig med att dela ut 100 falska anklagelser än att en enda gång bli ertappad med att ha varit naiv". Vad ska det föreställa för framtidshopp? Det Sverige som vi berövades och vill återskapa hade ett fundament som stavades TILLIT. Tillit behöver vara ömsesidig för att fungera, så även om man med all rätt känner sig sviken och överkörd av etablissemanget måste man försöka upprätthålla nåt jävla spår av generositetsprincip ibland. Även om man så lyfter bort varenda invandrare från Sverige så kommer det som återstår inte att likna Sverige så länge det befolkas av foliehattar som sitter i prepperkällare och avfärdar allt de hör som propaganda. Sticker ut huvudet ibland och muttrar om oss som går runt utan hjälm "såååå naiiiiiva..." Det vore inte Sverige, bara ännu ett muterat Skitsverige.
Citat:
Ursprungligen postat av
Djimmie
Och varför visar Sifo inte 10% på SD...jo, därför det skulle bli helt uppenbart. Man kan inte manipulera eller hjärntvätta folk med uppenbara lögner.
Mm, men då återstår ju bara ett ganska litet spann som börjar ovanför osannolikt lågt och slutar vid mitt i prick, för litet för att kunna användas som något slags psykvapen eller att spränga hjulen av någon bandvagn. Det som återstår räcker på sin höjd till att generera mild besvikelse bland SD-anhängare, typ "attans, nåja det blir bättre nästa månad". Varför skulle de ens lägga energi på att skjuta med en sån ärtpistol?