2017-07-06, 01:32
Medlem
JayGatsbys avatar
Vad tror brille68 om Cagliaris nyvärvade svensk?
Kommer han passa in bland sarderna?
Citera
2017-07-06, 09:55
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Mittenlag för mig innebär att du "aldrig" mer tar dig till champions league och du har en leicster-chans att vinna ligan. Man hamnar någonstans mellan plats 7-14 i vanliga fall. I bästa fall kan man hota om champions league typ var 30 år som Sampdoria och Atalanta, i värsta fall åker man ner. Det tycker jag är en jäkla skillnad jämfört med att vara ett top 4 lag som från och med nu innebär champions league och att man är med i scudetto-diskussionerna.

Jo, fast det beror på vilken liga det är. Nog tycker jag att Serie A är både tillräckligt jämn & bra för att mittenlag ska anses som "bra placering". Kris är ju om man ligger i botten & riskerar att åka ur. I mitten är man ju med & hugger mot topplaceringar & EL-platser.

Förutom till Juventus, upplever ni att det brukar finnas ett gap i tabellen? Tycker ändå mittenlagen brukar kännas aktuella för topplacering.

Serie A står sig starkt. Topplagen kan gå långt i CL. Mittenlagen i EL. Bottenlagen är etablerade klubbar & kan utmana mittenlagen. Sassuolo, Chievo & Crotone känns etablerade. SPAL & Benevento är inga flugskitar. Hellas Verona är riktigt etablerade & har vunnit scudetton.

Vänd på frågan. Om ett eller flera felköp leder till ett djupt fall så borde det ju även gälla det motsatta. Rätt spelare in i laget & man hugger i toppen.
Citera
2017-07-06, 10:53
Medlem
Marskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Vad tror brille68 om Cagliaris nyvärvade svensk?
Kommer han passa in bland sarderna?
Vem är denna svensk som är värvad av Cagliari?

Jag såg när jag letade information om svensken att Cassano är aktuell för Cagliari, vad tycker nestor Brille om det?
http://sport.tiscali.it/calcio/articoli/il-ritorno-cassano-di-corsa-cagliari-00001/
Citera
2017-07-06, 14:54
Medlem
Roibots avatar
Läste en artikel från 25 juni 2017 där det står att Domenico Criscito har blivit utnämnd till Zenit St. Petersburgs nye lagkapten av den nye tränaren Roberto Mancini. Tydligen var det just denna faktor som har lockat honom till att stanna kvar istället för att dra hem till Serie A igen. Kan faktiskt inte komma på någon annan nuvarande italiensk lagkapten i en relativt stor klubb utanför Serie A.

Han kom till ryska ligan sommaren 2011, då Luciano Spalletti var coach, och verkar har blivit en aning bortglömd genom åren. När var han senast uttagen till det italienska landslaget? Vet att han missade EM 2012 p.g.a. Scommessopoli, men han frikändes ju från alla anklagelser så nog har hans klubbval varit den främsta anledningen till att han inte kom med i vare sig Confederations Cup 2013, VM 2014 eller EM 2016. Eller har han kanske gått ner sig och helt enkelt inte längre håller landslagsklass längre? Men då hade han nog inte varit en nyckelspelare i Zenit som han nu är...?

En annan italiensk försvarare som tog steget till Ryssland direkt från Genoa i början av 10-talet var Salvatore Bocchetti. Han vann ligatiteln den gånga säsongen (2016/2017) med sitt Spartak Moskva, där han bidrog med 15 matcher, varav ett var inhopp. Under januarifönstret 2015 lånades han in av Milan, med köpotion vid slutet av säsongen, men klubben var inte intresserad.

Edit: Märkte nyss att det skiljer exakt 1 månad mellan Bocchetti (30 november 1986) & Criscito (30 december 1986)...
Senast redigerad av Roibot 2017-07-06 kl. 15:10.
Citera
2017-07-06, 15:32
Medlem
Roibots avatar
Hittade en av mina (eller ja, min pappas egentligen då jag bara var 6 år på den tiden) gamla fotbollsböcker: Fotbollsstjärnor 1998/99: 50 stjärnporträtt! Tror den skrevs innan VM 1998. Endast Buffon är fortfarande aktiv bland de 50 spelarna. Skribenten var fast övertygad om Gigis storhet och potential, även om han lustigt nog verkar ha varit lite för pessimistisk gällande hur många VM-slutspel han skulle delta i.
Citera
2017-07-06, 17:00
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Jo, fast det beror på vilken liga det är. Nog tycker jag att Serie A är både tillräckligt jämn & bra för att mittenlag ska anses som "bra placering". Kris är ju om man ligger i botten & riskerar att åka ur. I mitten är man ju med & hugger mot topplaceringar & EL-platser.

Förutom till Juventus, upplever ni att det brukar finnas ett gap i tabellen? Tycker ändå mittenlagen brukar kännas aktuella för topplacering.

Serie A står sig starkt. Topplagen kan gå långt i CL. Mittenlagen i EL. Bottenlagen är etablerade klubbar & kan utmana mittenlagen. Sassuolo, Chievo & Crotone känns etablerade. SPAL & Benevento är inga flugskitar. Hellas Verona är riktigt etablerade & har vunnit scudetton.

Vänd på frågan. Om ett eller flera felköp leder till ett djupt fall så borde det ju även gälla det motsatta. Rätt spelare in i laget & man hugger i toppen.

Inte de senaste åren. Men 93-02(?) var det de sju toppklubbarna och sen allt annat. Efter 06 tycker jag att vi har levt i ständig kaos och då har det blandats friskt med degraderingar och ägarbyten, dock tror jag att det håller på att förändras. Det kommer vara 5 lag som drar ifrån. Juventus,Milan,Inter,Roma och Napoli. Det är de lagen som har en chans på scudetton och europeiska titlar, det är de nya sju systrarna.

Jag tror att ett par succeköp gör att laget tar nästa steg, under förutsättning att de kan behålla spelaren. Inter och Milan är i den situationen nu. Om Milan köper en Belotti som gör 30 mål två säsonger i rad hoppar de upp till nästa steg i näringskjedjan. För Fiorentina är det annorlunda. De har inte råd att köpa en spelare motsvarande Gomez i dagens läge, och även om de skulle lyckas hitta en sådan spelare har den ekonomiska utvecklingen sprungit ifrån dem så mycket att de skulle sälja tvingas sälja honom .
Citera
2017-07-06, 20:57
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roibot
Hittade en av mina (eller ja, min pappas egentligen då jag bara var 6 år på den tiden) gamla fotbollsböcker: Fotbollsstjärnor 1998/99: 50 stjärnporträtt! Tror den skrevs innan VM 1998. Endast Buffon är fortfarande aktiv bland de 50 spelarna. Skribenten var fast övertygad om Gigis storhet och potential, även om han lustigt nog verkar ha varit lite för pessimistisk gällande hur många VM-slutspel han skulle delta i.

De där böckerna är ju samlarmaterial. Jag stod & höll i en sån idag på ett loppis. Nästan ny, typ 2016. Fan, skulle köpt den. Tog några Antik & Auktion istället. Buffon är antik nästan.

Drog ner i källaren & hämtade Fotbollsstjärnor 1998/99. De målvakter från Serie A som rankades högre än Buffon var Angelo Peruzzi (Juventus) & österrikaren Michael Konsel (Roma).
Citera
2017-07-06, 21:25
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roibot
Läste en artikel från 25 juni 2017 där det står att Domenico Criscito har blivit utnämnd till Zenit St. Petersburgs nye lagkapten av den nye tränaren Roberto Mancini. Tydligen var det just denna faktor som har lockat honom till att stanna kvar istället för att dra hem till Serie A igen. Kan faktiskt inte komma på någon annan nuvarande italiensk lagkapten i en relativt stor klubb utanför Serie A.

Han kom till ryska ligan sommaren 2011, då Luciano Spalletti var coach, och verkar har blivit en aning bortglömd genom åren. När var han senast uttagen till det italienska landslaget? Vet att han missade EM 2012 p.g.a. Scommessopoli, men han frikändes ju från alla anklagelser så nog har hans klubbval varit den främsta anledningen till att han inte kom med i vare sig Confederations Cup 2013, VM 2014 eller EM 2016. Eller har han kanske gått ner sig och helt enkelt inte längre håller landslagsklass längre? Men då hade han nog inte varit en nyckelspelare i Zenit som han nu är...?

Proffsigt & informativt inlägg. Min gissning är att Criscito faktiskt inte riktigt var landslagsmässig då han lämnade Italien. Nu har han säkert tuffat till sig med åren & fått erfarenhet genom att leva med vodkapimplarna. Det är fan stort att vara lagkapten för Zenit St.Petersburg. Extremt stort. Hatten av. Klockren karriär för Criscito som kändes lite väl mesig förr. Fantastisk stad St.Petersburg även om det kanske mera är för de pompösa byggnaderna & snygga kvinnorna man reser dit, snarare än det där jädra Zenit.
Citera
2017-07-08, 14:41
Medlem
snillet_1s avatar
Duvan Zapata till Torino för en saftig summa:

Citat:
According to multiple reports, including Mediaset Premium, the deal is effectively done for Duvan to join Toro.

The cost of the operation for the 26-year-old is €20m including various bonuses and incentives.

http://www.football-italia.net/105433/duvan-zapata-torino-%E2%82%AC20m

Detta borde rimligen innebära att Belotti flyttar. Frågan är vart?
Citera
2017-07-10, 07:03
Medlem
sebastian_s avatar
35 milj euro för rudiger från Chelsea. Roma drar verkligen in cash i år.
Citera
2017-07-10, 12:33
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
35 milj euro för rudiger från Chelsea. Roma drar verkligen in cash i år.

Det enda tappet som verkligen stör är Salah. Han blir svår att ersätta. Både Rüdiger och Paredes kändes 'expendable', om alternativet var att tappa Manolas eller Nainggolan. Rüdiger har ju verkligen fysiken på sin sida och även om det blev mer fason på honom med tiden så var jag aldrig såld på honom. Paredes satte inget avtryck egentligen.

Vad händer med Szczesny?

P.S Cassano ser ut att återförenas med Pazzini i Hellas Verona...
Senast redigerad av snillet_1 2017-07-10 kl. 12:43.
Citera
2017-07-10, 13:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Det enda tappet som verkligen stör är Salah. Han blir svår att ersätta. Både Rüdiger och Paredes kändes 'expendable', om alternativet var att tappa Manolas eller Nainggolan. Rüdiger har ju verkligen fysiken på sin sida och även om det blev mer fason på honom med tiden så var jag aldrig såld på honom. Paredes satte inget avtryck egentligen.

Vad händer med Szczesny?

P.S Cassano ser ut att återförenas med Pazzini i Hellas Verona...

Flera rapporter om att han närmar sig Juve. Detta lämnar oss med Alisson och Lobont. Jag tror Alisson är redo att bli förstamålvakt och är därför inte orolig om Wojciech lämnar.

Fint radarpar Cassano-Pazzini. Frågan är om Cassano hittar tillbaka, dels til startelvan och dels hans tidigare form.

Paredes fick ingen chans av Spalletti, han behöver utrymme på mittfältet och det fick han nästan aldrig. De få gånger han fick det så var han bra men konkurrensen på mittfältet är stenhård så lika bra att han såldes.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in