2017-07-06, 19:22
Medlem
Vintersol21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Singoallaa
Vad såg Julia i den där äckliga och gamla JJ. Ryser.

Killarna JM hade sex med är nog 27+.

Någon skrev att M.R skulle kunna vara i 35-årsåldern baserat på hans utseende- det håller jag inte med om. Tror max 22-23 gällande honom.

Men J.J däremot! HAN kan lika gärna vara 40. Tror inte ett dyft på att han är 25. Sliten och ärrad i ansiktet m.m.
Citera
2017-07-06, 19:30
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Johanna - extra mycket av allt!

Johanna tycks vilja ha extra mycket av allt - oavsett om det är lagligt eller inte.
Extra mycket sälja sex, tack!
Extra mycket otrogen, tack!
Extra många fosterbarn, tack!
Extra mycket livförsäkring, tack!
Extra mycket bedrägeri och urkundsförfalskning, tack!
Extra många asylpojkar i hemmen, tack!
Extra mycket mord, tack!
Extra mycket alibin, tack!
Extra mycket anger sina barn som möjliga mördare, tack!

Johanna vill inte hamna i finkan för mord eller medhjälp till mord. Nej, tack!

Extra låga straff, tack!
Extra mycket vård, tack!

Undrar hur hon ska få fram budskap till sina medhjälpare i Aki-fallet utan att falla på sina egna lappar som synas av Åklagarna?

Är Johanna ganska arg eller mycket arg nu?
Mycket arg.
Så arg att hon snart hamnar i en gräsligpsykos, dvs inte hennes gamla vanliga "gränspsykos" utan något värre, när hon blir gräsligt arg när hon förstår att allt är kört.
Så arg, så arg och med en självömkan som riktigt lyser om henne.
Förtärande självömkan, den som gör att hon vill dra med sig sina medhjälpare i fallet.
Alla de "idioter" som hjälpt henne och fortfarande går fria.
Inte fan är det bara hon som ska lida! Nej, nej, nu ska här börjar pratas.
Och varje mening som sprutar ut avslutas med ett argt - "förstår du" - som när hon tryckte in instruktioner i MR:s skalle. Blir intressanta berättelser för polisen att lyssna på.
Och äntligen kommer nog hela scenariot om när Aki miste livet pga hennes penningbegär.
Är nog flera som bör oroa sig lite extra nu snart....
Senast redigerad av magiciadehex 2017-07-06 kl. 19:39.
Citera
2017-07-06, 19:38
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
AG hennes 11-åriga son sa i förhören att hon t.o.m kunde ljuga om vilken veckodag det var, hon kunde säga att det var måndag fast det var fredag ( eller om det var tvärtom ), det säger ganska mkt om hennes tillstånd, stackars barn som behövt leva med denna skeva mamma, man får hoppas att de kan gå vidare i livet utan skador, och de som behöver hjälp för att förstå att de inte är deras fel utan att det är deras mamma som är orsaken till detta helvete som dem har upplevt.
Ja, jag önskar verkligen att barnen får den hjälp och trygghet de så väl behöver med kloka, goda vuxna människor som förebilder. Och, där barnen blir älskade för den de är - inte belönade för vad de gör för sattyg till en elak, sjuk mamma.
Jag tror att det finns goda förutsättningar åtminstone för de yngre barnen att kunna utvecklas till normala individer. Deras räddning är ju att JM inte kommer att kunna påverka dem speciellt längre.
Kraft, styrka och kärlek till de stackars yngre barnen.

Hur de äldre barnen kan klara sig är en helt annan fråga, de är redan så präglade av JM förutom ena dottern som verkar ha klarat sig hyfsat. Men, sorgligt är det och man önskar de kunde fått en chans till ett normalt , kärleksfullt och tryggt liv.
Citera
2017-07-06, 20:05
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Ja, förhöret om antalet alger talar starkt för att AP borde ha haft åtskilliga alger i kroppen om han drunknat i Hjälmaren. Tyvärr tror jag att referatet delvis är bristfälligt. Hade varit trevligt med en inspelning. Jag ska kolla referatet när jag får tid.

Däremot finns ju rättsläkaren Anders Er*ksson på band i första posten. Han har inte så mycket att tillföra om alger och tycks åtminstone delvis bygga sina uppgifter på samtal han haft med Druid. Nämner även att det inte rapporterats närmare var i lungorna proverna togs och undviker frågan om platsen har betydelse.
Men han var väl kallad av Hikes ?
Citera
2017-07-06, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Det här knivskärandet i Stockholm hittar MR på som en förklaring till att han i avlyssnade samtal pratat om att han dödat, mår dåligt mm.

Fhl2 Men i de här samtalen så framgår det att de du menar, det är Göran och Anki.
Mt Menar ni att det framgår? Att man vet. Men då, om ni har spelat in alla samtal, då kan
vi lyssna på det och då kan jag förklara att det är inte, det handlar inte om Anki eller
den person som ni nämner. Det har vi inte pratat om.Fhl2 Jag kan säga så här. Av samtalen så framgår det också att du mår jättedåligt av det här.
Du säger att du mår så dåligt så att du har tänkt tagit ditt liv.
Mt Mhm.
Fhl2 Är det så, eller?
Mt Ah. Jag mår dåligt. Att jag har (ohörbart) den person som jag bråkade med, om den
personen lever eller inte. Men det här är att om pappan, om pappan till Johanna är
död. Om han lever bara eller är han död, det har ju inte med mig att göra. Det är inte
över det att jag är upprörd.
Fhl2 Men det du säger här. Jag säger det att du säger att du knivhuggit två personer och den
ena är död, säger du. Du vet ju att han är död.
Mt Men detta är en person som håller på att dö och när det är en person som har blivit
hugg-, eh, man har, när man hör den personen och man vet att den här personen håller
på att dö och man är rädd och man flyr ju därifrån.

Nej, det finns ännu ett avsnitt där han säger att han tagit livet av två grabbar i Göteborg men att den tredje lyckades komma undan trots att han sköt på honom.
Citera
2017-07-06, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Du tänker inte på misshandeln av två(?) personer i Stockholm MR hittade på som alibi för mordet på GM?
Där "trodde" han att någon kanske avlidit, vad jag minns.

Nej, detta skulle ha hänt i Göteborg.
Citera
2017-07-06, 20:17
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Ja, jag önskar verkligen att barnen får den hjälp och trygghet de så väl behöver med kloka, goda vuxna människor som förebilder. Och, där barnen blir älskade för den de är - inte belönade för vad de gör för sattyg till en elak, sjuk mamma.
Jag tror att det finns goda förutsättningar åtminstone för de yngre barnen att kunna utvecklas till normala individer. Deras räddning är ju att JM inte kommer att kunna påverka dem speciellt längre.
Kraft, styrka och kärlek till de stackars yngre barnen.

Hur de äldre barnen kan klara sig är en helt annan fråga, de är redan så präglade av JM förutom ena dottern som verkar ha klarat sig hyfsat. Men, sorgligt är det och man önskar de kunde fått en chans till ett normalt , kärleksfullt och tryggt liv.

DB och JB är kriminella nyttjat narkotika och har domar på sig, de har JM inte brytt sig om, hon har utnyttjat dem med att ösa pengar över dem och använt dem som verktyg för diverse kriminellt, JM har inte tagit ngt ansvar för dessa barn, att JM skaffat sig sex 6 barn verkar vara för att kunna utöva sin kriminella bana, och skylla sin skuld på dessa.

AB och AG har insett vilken sjuk mamma de har, de har vaknat, hoppas tvillingarna får en bra uppväxt med normala människor, det gäller att hålla JM ifrån tvillingarna så mkt som möjligt så hon inte kan påverka dem med sin skeva skalle.
Citera
2017-07-06, 20:19
Medlem
blodgivarens avatar
Kommer vårdpersonalen på Helix fråga Johanna om hon känner sej deprimerad, Kommer JM få en ytterliggare diagnos såsom bipolär ?
Citera
2017-07-06, 20:21
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donnabella6
Ovalig blandning av narcissism och blåsthet och psykopati.
Trodde hon verkligen att åklagaren skulle vara ett "fan" ?
Åh,herregud vilken blåst människa detta är.
Hon är då ingen smart manipulerare,för en sån kan "läsa" av människor samt veta när det är dags att knipa käft!
Som kvinna och medveten om hur kvinnor kan spela, hade jag synat hennes game på 5 sek.
Men å andra sidan utgår väl folk från att andra med människor är snälla.
Fast dom JM mest är van att manipulera är människor som på något sätt är i en beroendeställning till henne. T ex osjälvständiga barn eller ensamkommande flykting"barn".
Citera
2017-07-06, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Allt det du anför låter rätt och rimligt och jag vill inte granska det dessmer.
Men jag beklagar lite att fokus gled från mordet på Aki till hotbilden i övrigt. Mitt eget fel och därför mittåt!

Mordet på Aki handlar inte bara om "hur" utan även om "varför" och där har det ekonomiska motivet framhävts, men jag ville försöka fördjupa lite och titta bakåt i tiden. Självklart är pengar aldrig fel, allra minst i Johannas värld, men jag tänkte också att de tidigare försöken (Egypten) kan ha haft en dubbel motivbild. Dit hör då Akis omvittnade rädsla som han tydligen (för mig åtminstone) grundat i det faktum att han vet för mycket. Han har ju sagt till nya flickvännen och antytt för systern något i stil med "om de bara visste!" Saker han inte ens vågat antyda. Han har sett sig över axeln; känt sig iakttagen och hotad. De öppna hoten typ "hänga honom i ett äppelträd" har han nämnt, men inte något underliggande, som ändå kan anas.
När sedan Johanna blir mer och mer beslutsam då kommer också försäkringsidén in (två flugor i en smäll) och det så lätt greppbara ekonomiska motivet skyler något annat? (Observera frågetecknet, bitte!)
Det var så jag hamnade vid eller under kebavagnen ...

Lägger till: det han "visste" som skulle hota JM var då givetvis också av ekonomisk natur (om också inte reda pengar), något som hotade den tillvaro hon då höll på att bygga upp med någon sorts nätverk - familj och/eller "familjevänner" via t.ex. JJ

Här öppnar du för en "större bild" i vilken JM är en kugge. Varför inte, det skulle ju smaka mumma för mamma? Hon verkar ha varit allmänt kriminell med alla slags bus på repertoaren.
Citera
2017-07-06, 20:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
DB och JB är kriminella nyttjat narkotika och har domar på sig, de har JM inte brytt sig om, hon har utnyttjat dem med att ösa pengar över dem och använt dem som verktyg för diverse kriminellt, JM har inte tagit ngt ansvar för dessa barn, att JM skaffat sig sex 6 barn verkar vara för att kunna utöva sin kriminella bana, och skylla sin skuld på dessa.

AB och AG har insett vilken sjuk mamma de har, de har vaknat, hoppas tvillingarna får en bra uppväxt med normala människor, det gäller att hålla JM ifrån tvillingarna så mkt som möjligt så hon inte kan påverka dem med sin skeva skalle.

Vaknat? Tycker dom hela tiden stått upp för sanningen
Citera
2017-07-06, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Kan ligga mycket i det mesta av detta, men möjligen med skillnaden att just "sjuk" kan leda tanken att tro att hon skulle tillfriskna eller "aldrig" blivit sjuk.

Hon är inte sjuk i lagens mening och hon är nog inte sjuk i ett avseende som går att bota. Vad hon är får väl helix säga men det ser ut på mig att alla hästarna inte är hemma, och aldrig har varit. Och så har hon stöpts fel genom sin uppväxt och erfarenheter och blivit ohanterlig.
Hon skulle, som du skriver, ha fått gränser och förväntningar satt för sig av sina föräldrar i vuxen ålder, men hade hon lytt det? Var de kapabla till det? Det kan se ut som om de övergav henne tidigt, men vem vet om hon hade lyssnat på något alls. Pappan skulle kanske varit hemma och satt gränser tidigt. Så ser det ut men vem vet. Om problematisk tidigt så skulle båda föräldrarna ha behövt arbeta samstämmigt för att överföra likartade värderingar på henne. Det är viktigare, kan vara viktigare, än man tror.

I en bemärkelse är JM förbannat dåligt vaggad. Det kan räcka långt. Men hon är, eller borde vara, kapabel att ta ansvar för sina egna handlingar. Föräldrarna har kanske tagit det lite mycket för givet, men resten av samhället kan inte ge avkall.

Jag har för mig att jag läst här i tråden att hon var rätt hårt hållen i skolåldern. Från någon som sade sig ha känt henne då. Nu läcker mitt minne som ett såll, så bäst om någon annan kan bekräfta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in