Menar deras index är dyrt, gått bra ett tag på dom.
vad du vill ha är väl vad som är nästa heta investering?
Det som ligger lågt nu men kommer gå upp i framtiden?
Nästa heta investering? Berätta gärna mer om detta!
I och med att du vet vilken sektor som kommer gå hetast nu framöver, så måste ju du ha årtionden av erfarenhet och vara extremt påläst, samt att du har säkra insiderkällor.
För om du inte tillhör de bästa 0,1% av världens experter så tvekar jag starkt på att du vet hur marknaden kommer gå.
Därför är det i princip ALLTID bättre att satsa på indexfonder om du inte heter Warren Buffet.
Nästa heta investering? Berätta gärna mer om detta!
I och med att du vet vilken sektor som kommer gå hetast nu framöver, så måste ju du ha årtionden av erfarenhet och vara extremt påläst, samt att du har säkra insiderkällor.
För om du inte tillhör de bästa 0,1% av världens experter så tvekar jag starkt på att du vet hur marknaden kommer gå.
Därför är det i princip ALLTID bättre att satsa på indexfonder om du inte heter Warren Buffet.
Läser en ny bok nu som heter "invest like a guru" där tar författaren upp just detta fenomenet med att Soros och Buffet "alltid" gör bäst investeringar. Kollar du på hur ekonomin ser ut så ser du ganska snabbt att history does not repeat itself it rhymes..
Du behöver inte vara intelligent för att snitta 300% om året då jag själv gör det.
Har läst ett 20-talet böcker och följt aktiemarknaden i 10+ år .
Läser en ny bok nu som heter "invest like a guru" där tar författaren upp just detta fenomenet med att Soros och Buffet "alltid" gör bäst investeringar. Kollar du på hur ekonomin ser ut så ser du ganska snabbt att history does not repeat itself it rhymes..
Du behöver inte vara intelligent för att snitta 300% om året då jag själv gör det.
Har läst ett 20-talet böcker och följt aktiemarknaden i 10+ år .
300% om året låter ju helt otroligt. Bra jobbat isåfall
300% om året låter ju helt otroligt. Bra jobbat isåfall
Har du några fler bra tips dao?
Råvaror är bra att lägga lite pengar i. Min favorit shamaran som jag köpte för 0.2 också helt ok fortfarande.
Tycker 300% är för lite. Hade räknat på iallafall 800-1000% men det kommer nog.
Mitt största tips är att aldrig lyssna på ett tips om dina pengar faktiskt. Har du inte kunskapen så finns det att lära sig men lyssna aldrig på någon annans tips! Läs aldrig forum för aktier där de rekar en aktie och en viss aktiekurs för om man hade vetat allt i förväg så hade man satsat allt på copperstone i början på 2016 sålt av i början på 2017 och köpt litecoin.
Köpte litecoin på 2.40-2.60$ sålde för någon vecka sedan Helt ok affär.
Råvaror är bra att lägga lite pengar i. Min favorit shamaran som jag köpte för 0.2 också helt ok fortfarande.
Tycker 300% är för lite. Hade räknat på iallafall 800-1000% men det kommer nog.
Mitt största tips är att aldrig lyssna på ett tips om dina pengar faktiskt. Har du inte kunskapen så finns det att lära sig men lyssna aldrig på någon annans tips! Läs aldrig forum för aktier där de rekar en aktie och en viss aktiekurs för om man hade vetat allt i förväg så hade man satsat allt på copperstone i början på 2016 sålt av i början på 2017 och köpt litecoin.
Köpte litecoin på 2.40-2.60$ sålde för någon vecka sedan Helt ok affär.
Bara att gratulera ! 300% på 10 år med ett startkapital på 100k ger dig i dagsläget 98 miljoner.
Tänkte jag kan dela min portfölj och kanske få någon vettig synpunkt som får mig att omvärdera (?!) några av mina innehav. :-) Har en lång tidshorisont. Således har du någon tanke om min portfölj tar jag gärna emot den!
Hennes & Mauritz B 8.1
Investor A 7.6
Skanska 6.3
Castellum 6.0
Handelsbanken A 5.6
Swedish match 5.3
Assa Abloy 5.2
Autoliv 4.7
Sampo 4.7
Hemfosa 4.5
Dometic 4.1
Lundbergföretagen 3.8
Atlas Copco 3.5
Bufab 3.4
Fabege 3.2
SSAB B 3.2
Volvo 3.0
Nobina 2.9
GHP Speciality Care 2.9
Magnolia Bostad 2.6
Nordax Group 2.3
Handelsbanken B 2.1
Scandi Standard 1.6
Sandvik 1.5
Novo Nordisk B 1.4
SCA B 0.8
Fördelning i land/sektor
svenska aktier 93,88
utländska aktier 6,11
material 3,97
industrivaror 22,96
sällanköpsvaror 14,34
dagligvaror 5,31
finans och fastighet 35,05
övrigt 12,25
Det där var nästan precis ett år sedan. Tänkte att det kan vara kul med en ny uppdaterad lista och dessutom se vad som skett på ett år för en liten privatsparare med rätt låg inkomst, om inte annat för mig själv för att hålla kolla på siffrorna och motivationen uppe
Då hade jag drygt 300 000:- på börsen, idag ca 440 000:- med en värdeökning på ca 90 000:- sen start.
Har bara köpt aktier senaste året, inga fonder.
Det där var ca ett år sedan, har sedan dess bara köpt aktier varje månad, återinvesterat utdelningarna, osv.
Då hade jag 440 000:- på börsen, idag har jag ca 550 000:-.
Har ju köpt i bolagen nedanför så avkastningen i % är ju inte superintressant egentligen då den ibland sänkts vid inköp, men ändå.
Fingerprint Cards B ca 400:- avk -56% köpte bara en för att ha koll på den och se dom otroliga rörelserna. Ångrade förra året att jag inte köpte fler i den, den steg till + över 100%, för att sen sjunkga till -50% så glad att jag inte gjorde det https://www.avanza.se/aktier/om-aktien.html/5468/fingerprint-cards-b
WESC = Ett klädbolag som kommer göra comeback snart
HQ = En tidigare bank som kommer bli en rejäl konkurrent mot nordnet och avanza när Qviberg tar över igen.
Cassanda Oil = Gillar VD:n han utforskar nya saker och detta tror jag är aktiens styrka
Fingerprint = Detta företag har enorm potential, den är extremt undervärderad.
Beowulf Mining = Även denna kommer gå bra så fort man får tillstånd då kommer det nog kursen gå upp några 1000%
Havsfrun investment = har också investmentbolag så denna tror jag starkt på
WESC = Ett klädbolag som kommer göra comeback snart
HQ = En tidigare bank som kommer bli en rejäl konkurrent mot nordnet och avanza när Qviberg tar över igen.
Cassanda Oil = Gillar VD:n han utforskar nya saker och detta tror jag är aktiens styrka
Beowulf Mining = Även denna kommer gå bra så fort man får tillstånd då kommer det nog kursen gå upp några 1000%
Temat för dina investeringar verkar vara "bolag som går dåligt". Tyvärr låter det inte som en vinnande strategi.
WESC = Ett klädbolag som kommer göra comeback snart HQ = En tidigare bank som kommer bli en rejäl konkurrent mot nordnet och avanza när Qviberg tar över igen.
Vad får dig att tro att Qviberg kommer ta över igen?