2017-07-05, 08:05
Medlem
benditists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Nej, det är inte alls märkligt. Man måste åka väldigt långt bort för att få med hela jorden på en bild, utan att använda fisheye-lins. En satellit ligger alldeles för nära för det. Därför tar man fler bilder och lägger ihop dem.

Vill du se bilder, kolla en live stream från ISS, under förutsättning att du inte tror att ISS är fejk. ISS är ganska långt ifrån jorden, men inte på långa vägar så långt bort att man kan se hela jorden.

Tack för tipset.
Kikade på några streams som finns på tuben.
Man kan följa Iss bana runt tellus. Verkar vara en snubbe som håller i en "handhållen" kamera? Man ser honom vifta med handen ibland och så kan man även se något som föreställer en solarpanel, en parabol som roterar och annat tekniskt utrustning som jag inte har en aning om vad dom använder dessa till.
Övertygar säkert många...men men

Jag vet att det låter fånigt, rentav idiotiskt att hävda att Planeten är platt. Låter helt sjukt, men med dagens teknik och utrustning borde man kunna framställa Övertygande bevis på jordens beskaffenhet.

Jakten fortsätter.
Citera
2017-07-05, 09:24
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av benditist
men med dagens teknik och utrustning borde man kunna framställa Övertygande bevis på jordens beskaffenhet.

Jakten fortsätter.
Vilka övertygande bevis är det som saknas?

Att solen går ned bakom horisonten är ett övertygande bevis.
Citera
2017-07-05, 10:03
Medlem
madtops avatar
Citat:
Jag vet att det låter fånigt, rentav idiotiskt att hävda att Planeten är platt. Låter helt sjukt, men med dagens teknik och utrustning borde man kunna framställa Övertygande bevis på jordens beskaffenhet.

Jakten fortsätter.

Du behöver inte jaga bevis, det finns hundratals bevis för att jorden är en sfär.

Och eftersom du inte vill ta till dig något av alla bevis så är det fullständigt meningslöst för dig att fortsätta jakten. Du kommer oavsett vilket bevis det gäller blunda för dess betydelse.

Problemet är med andra ord inte brist på bevis utan din förmåga att ta till dig bevisen.
Citera
2017-07-05, 12:47
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Tack för tipset.
Kikade på några streams som finns på tuben.
Man kan följa Iss bana runt tellus. Verkar vara en snubbe som håller i en "handhållen" kamera? Man ser honom vifta med handen ibland och så kan man även se något som föreställer en solarpanel, en parabol som roterar och annat tekniskt utrustning som jag inte har en aning om vad dom använder dessa till.
Övertygar säkert många...men men

Jakten fortsätter.
Finns massor med bevis för att jorden är rund. Att solen går ner med oförändrad storlek, flygtider på södra halvklotet (skulle inte vara möjliga på plattjorden om man inte har flygplan som går i typ trippla ljudhastigheten men ljudbangarna från dessa skulle knappast gå att dölja), Att man inte kan se över stora hav oavsett hur mycket man zoomar osv. Inga bevis har däremot publicerats för plattjorden. Går ju heller knappast att dölja en isvägg runt hela världen. Fanns den så skulle det gå åt hundratusentals vakter för att dölja den och förr eller senare skulle någon "Snowden" smuggla ut en film.
Citera
2017-07-05, 17:09
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Finns massor med bevis för att jorden är rund. Att solen går ner med oförändrad storlek, flygtider på södra halvklotet (skulle inte vara möjliga på plattjorden om man inte har flygplan som går i typ trippla ljudhastigheten men ljudbangarna från dessa skulle knappast gå att dölja), Att man inte kan se över stora hav oavsett hur mycket man zoomar osv. Inga bevis har däremot publicerats för plattjorden. Går ju heller knappast att dölja en isvägg runt hela världen. Fanns den så skulle det gå åt hundratusentals vakter för att dölja den och förr eller senare skulle någon "Snowden" smuggla ut en film.

Vad som är så lustigt är att de som tror på teorier som det här är av uppfattningen att konspiratörerna har en alldeles fruktansvärt stor makt - jämför med Apollo och Chemtrails här i forumet.

Samtidigt verkar dessa konspiratörer inte kunna rensa youtube, bloggar eller ställen som det här från diskussioner om teorierna. Ta Apollo som exempel, det går alltså att kontrollera massor av länders forskare, men inte en filmklippssajt... Det är så osammanhängade att man baxnar.
Citera
2017-07-05, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Blev lite nyfiken på exakt hur omfattande du tror konspirationen är.

Att rymden och "flat earth" inte funkar tillsammans vet vi, begreppet rymden innebär underförstått att jorden är en planet, att det finns gravitation, ett solsystem osv.

Satt och bläddrade igenom senaste numret av tidningen Ny Teknik där de har ett reportage om rymdteknik och svenska företag. Bland annat nämns 40 olika svenska företag som samtliga jobbar med rymdteknik:
https://www.nyteknik.se/startup/fyrtio-unga-bolag-ska-vaxa-snabbt-i-rymdinkubatorn-6856728

Anser du att alla dessa svenska bolag är en del av den världsomfattande konspirationen? Anser du att dessa bolag inte jobbar med rymdteknik utan att de helt enkelt är bluffbolag vars syfte är att lura människor?

Så som jag ser det så är Joakim Enerstam en svensk version av storsvindlaren Elon Musk. Syftet med företag kontrollerade av Esa Bic, är att komma åt olika former av statligt stöd och bidrag. Tror knappast att företagen producerar nåt som används i den så kallade rymden.
Bedrägeriet hade naturligtvis aldrig kunnat genomföras utan politikernas aktiva medverkan. Därmed är det inte sagt att landsförrädarna i riksdagen är medvetna om konspirationen. Feministhönorna som sitter där tror nog att allt är på riktigt.
Samma gäller den så kallade journalisten som har skrivit artikeln, han är lika indoktrinerad som du och dina likasinnade här på tråden.
Sverige är i fritt fall och är inte längre en industrination med äkta företagare och innovatörer.
Artikeln är ren nonsens och löjlig propaganda i sann bolsjevikanda.
Citera
2017-07-05, 19:03
Medlem
Citat:
Du behöver inte jaga bevis, det finns hundratals bevis för att jorden är en sfär.

Och eftersom du inte vill ta till dig något av alla bevis så är det fullständigt meningslöst för dig att fortsätta jakten. Du kommer oavsett vilket bevis det gäller blunda för dess betydelse.

Problemet är med andra ord inte brist på bevis utan din förmåga att ta till dig bevisen.

Vad är det mest övertygande beviset på att jorden är en snurrande glob, enligt dig?
Citera
2017-07-05, 19:25
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebban
Vad är det mest övertygande beviset på att jorden är en snurrande glob, enligt dig?

Jag har svårt att värdera dem eftersom de alla är fullgoda bevis, inget är sämre än något annat.

Det hjälper liksom inte att falsifiera ett av bevisen, du måste falsifiera alla bevis.
Citera
2017-07-05, 19:37
Medlem
Citat:

För mig får du jättegärna förklara hur solen kan lysa på undersidan ett moln på en platt jord.
Citera
2017-07-05, 19:54
Medlem
madtops avatar
Citat:
Så som jag ser det så är Joakim Enerstam en svensk version av storsvindlaren Elon Musk. Syftet med företag kontrollerade av Esa Bic, är att komma åt olika former av statligt stöd och bidrag. Tror knappast att företagen producerar nåt som används i den så kallade rymden.
Bedrägeriet hade naturligtvis aldrig kunnat genomföras utan politikernas aktiva medverkan. Därmed är det inte sagt att landsförrädarna i riksdagen är medvetna om konspirationen. Feministhönorna som sitter där tror nog att allt är på riktigt.
Samma gäller den så kallade journalisten som har skrivit artikeln, han är lika indoktrinerad som du och dina likasinnade här på tråden.
Sverige är i fritt fall och är inte längre en industrination med äkta företagare och innovatörer.
Artikeln är ren nonsens och löjlig propaganda i sann bolsjevikanda.

Mmm det var bättre förr när Hasselbladare var på månen och Televerket skickade telefonsamtal över satellit.

Och jag förstår din grundinställning: du anser att alla som har mer kunskap än dig antingen är en del av konspirationen eller fullständigt dumma i huvudet.

Frågan är hur du sorterar in mig? Jag har faktiskt byggt och mätt in satellitlänkar, gör det mig dum i huvudet eller är jag en del av konspirationen?
Senast redigerad av madtop 2017-07-05 kl. 19:59.
Citera
2017-07-05, 20:09
Medlem
madtops avatar
Citat:

Jag är som sagt mer intresserad av att prata om den platta jorden, den riktiga jorden känns ganska väldokumenterad.

Vad är Polstjärnan och varför kan den vara på flera platser samtidigt?
Om jag befinner mig i t.ex Luleå ser den ut att finnas på en helt annan plats än om jag är i Malmö.
https://youtu.be/W30YGir5GNA
Citera
2017-07-05, 20:19
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Jag är som sagt mer intresserad av att prata om den platta jorden, den riktiga jorden känns ganska väldokumenterad.

Vad är Polstjärnan och varför kan den vara på flera platser samtidigt?
Om jag befinner mig i t.ex Luleå ser den ut att finnas på en helt annan plats än om jag är i Malmö.
https://youtu.be/W30YGir5GNA
Plattjordarna tror väl att Polstjärnan liksom solen och månen bara är ett antal mil upp och därför flyttar sig men ingen av dem har lyckats förklara varför stjärnor, solen och månen då inte blir mindre när dom närmar sig horisonten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in