Citat:
Hur som haver angående A*i,s död, konstaterar rätten att han blivit mördad så är de troliga gärningsmännen väldigt få som jag sagt tidigare, ingen yrkeskriminell skulle våga lägga sitt liv i händerna på en sådan glappkäft som JM, hon verkar ju minst lika glapp i käften som i "f*ttan", hur många versioner om A*i,s frånfälle har vi kommit upp i?
De enda som skulle vara dumma nog för att hjälpa JM att förpassa A*i till en bättre värld är de som på något sätt har blodsband till henne, alla andra skulle för länge sedan bett henne att dra till ett varmare ställe, en professionell hitman skulle ju lika gärna gå till farbror blå och erkänna direkt efter dådet, resultatet skulle ju bli detsamma i alla fall tack vare JM,s glappande käft.
Att ge en sådan som JM ett förtroende är lika smart som att lägga ut det på facebook, alla kommer att få reda på det ändå.
Nej, kretsen av tänkbara medhjälpare är försvinnande liten, åklagare och polis har nog god koll på de som är misstänkta.
De enda som skulle vara dumma nog för att hjälpa JM att förpassa A*i till en bättre värld är de som på något sätt har blodsband till henne, alla andra skulle för länge sedan bett henne att dra till ett varmare ställe, en professionell hitman skulle ju lika gärna gå till farbror blå och erkänna direkt efter dådet, resultatet skulle ju bli detsamma i alla fall tack vare JM,s glappande käft.
Att ge en sådan som JM ett förtroende är lika smart som att lägga ut det på facebook, alla kommer att få reda på det ändå.
Nej, kretsen av tänkbara medhjälpare är försvinnande liten, åklagare och polis har nog god koll på de som är misstänkta.
Skulle tro det också ( sista tre styckena). Kan vara så att JM till slut bara hade att fråga höger och vänster hand.
Vi ska hoppas men kan inte ta för givet att det var på det sättet.
Har hon i sin uselhet lurat "sin" avkomma in i denna mänskliga horrrör så måste hon kanske ros ut mitt i hjälmaren och sänkas.
Och övriga låsas in där hånet mot dumheten aldrig kan nå dem.
Det finns, slår det mig, ytterligare skäl till varför människor har två föräldrar -- för att den ena inte ska se barnen som "sina". I många fall, eller till en viss nivå eller gräns, verkar ju "äganderätten" (mina barn) som något konstruktivt -- man vill göra barnen det bästa och till sin efterbild, men det gäller att förstå att det bara gäller så länge barnen genom samma mekanism också kan bli självständiga samhällsmedlemmar. Att fostra bratpack-barn till familjemördare i gnällbältestrakter vore något mycket speciellt och sällsynt i människans civilisationshistoria, och måste omedelbart motarbetas med varje till buds stående medel.
JM för oss tillbaka flera tusen år, det kan inte vara meningen att vi ska behöva se på och acceptera det.