Citat:
Ursprungligen postat av
Pajosv
I trådar om aktuella försvinnanden är jag oftast inte speciellt aktiv. Men i äldre olösta försvinnande, speciellt i fallet om Viola Widegren, har jag varit väldigt aktiv i. Har till och med 140 sidor från polisutredningen. Där försöker jag "pussla ihop" olika händelser och sätta in dessa i ett sammanhang och därmed försöka få till en sammansatt helhetsbild över vad som faktiskt hände henne. för snart 70 år sedan.
I det fallet har jag väldigt många olika källor. Och det gäller att få till struktur i ens arbetssätt och en struktur i själva berättelsen där händelser och olika skeenden passar ihop till en sammanhållen enhet... Eller hur man nu ska beskriva det...
Aha, lustigt. Jag råkade hamna på Viola Widegren av en slump ( via Skaraborg2, som även är här på tråden ibland). Tråden är sssååå många år! Ärligt talat, orkade jag inte följa den 7(!) år långa tråden.
Men ni har lite mer kött på benen än vi har, än så länge tror jag.
Det krävs också sådana personligheter som ni har, som orkar "forska" och diskutera ett gammalt fall.
I Patriks fall, arbetar polisen inte längre aktivt, utan tar bara emot och eventuellt bearbetar tips vad jag förstått. Den enda information som kommer ut nu är i stort sett samma som tidigare. Ofta kommer det i samband med ett sök av Missing People eller FIKK. Och tyvärr.... hittar man inte Patrik.