Citat:
Det har nämnts (spekulerats) tidigare i tråden att han kan ha sett något från tåget innan ankomsten till Hallsbergs station. Det är en krök precis innan stationsområdet börjar. Kumla station ligger inte långt bort, men iaf ca 8-9 km.Tåget borde ju stannat i Kumla strax innan, tar ca 5 min. Och 10 min innan Örebro södra och ytterligare 2 min innan Örebro central. Eller tänker jag galet nu? Det är ju så kort om tid mellan stationerna då och inte finns det mycket att se mellan Kumla och Hallsberg, några åkrar typ...
Frågan är vad han isf skulle ha sett.
Citat:
Någon har tidigare kommenterat angående Patriks skolgång i Falun. Jag klickade in på Musikkonservatoriet och där går att läsa att man även bedriver eftergymnasial skolgång. Man förbereder elever som har musikhögskolan som mål. Så inget konstigt att 22-årige Patrik studerade där.
Göteborgsposten skriver 30 juni:
Citat:
http://www.gp.se/nyheter/göteborg/föräldrarnas-desperata-jakt-efter-försvunna-patrik-22-1.4400286
De senaste två åren har Malmökillen gått på Musikkonservatoriet, ett musikgymnasium, i Falun och nu skulle han ha avslutat sina studier där.
Citat:
Tyvärr har du nog rätt. Alla motgångar samlas på hög, de positiva sakerna i livet förbises och allt fokus hamnar på det negativa. En logisk slutsats blir att avsluta livet och slippa alla krav, misslyckanden och inte behöva göra folk besvikna mer. Det jag tycker är konstigt är att han väljer att stiga av på en helt främmande ort där han inte känner till omgivningarna. Folk som tar livet av sig brukar planera var och hur det ska ske, även o det är stundens ingivelse så har de tänkt ut hur det ska ske.
Frågan är hur många motgångar och misslyckanden han samlat på hög när han försvann. Musikpriser i våras och sökt till musikhögskolan låter inte som något misslyckande, iaf inte på ett yttre plan.