2017-07-04, 06:20
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Morgonpigg och kaffe står på bordet.

Ny film med Tom Hanks står på agendan -> http://www.imdb.com/title/tt4287320/
Citera
2017-07-04, 09:46
Medlem
HejAntons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackMetal
Ger mig i kast med Tsai Ming-Liangs Vive L’Amour (1994). Höga förväntningar som alltid från honom.
Vad tyckte du? Den och The Hole har nog en delad förstaplats hos mig när det gäller Tsai. Finns många scener som är svåra att glömma, Hsiao-Kang under sängen, när han prövar kvinnokläder, melonbowling och framförallt slutscenen i parken.
Citera
2017-07-04, 12:59
Medlem
murtennios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Morgonpigg och kaffe står på bordet.

Ny film med Tom Hanks står på agendan -> http://www.imdb.com/title/tt4287320/

Oh, spännande. Denna har jag på något sätt missat.

Blir att lägga sig i soffan efter kneget och kolla på den.
Citera
2017-07-04, 13:24
Medlem
Hwals avatar
Vansinnesprojektet fortsätter!

Nästa blir ----------> Stray Cat Rock: Delinquent Girl Boss

http://www.imdb.com/title/tt0204504/?ref_=nv_sr_2
Citera
2017-07-04, 13:33
Avslutad
Funderar på att se boogie nights nu när jag kommer hem.

Funderar även på att se två filmer ikväll som jag har gett full pott. Ska se om de verkligen förtjänar det. The crow och small appartments
Citera
2017-07-04, 19:02
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejAnton
Vad tyckte du? Den och The Hole har nog en delad förstaplats hos mig när det gäller Tsai. Finns många scener som är svåra att glömma, Hsiao-Kang under sängen, när han prövar kvinnokläder, melonbowling och framförallt slutscenen i parken.
Det är Tsai i toppform och ser det också som en av hans bästa men jag får smälta filmen lite mer innan jag vågar på någon form av ranking. Solklar fyra i vilket fall som helst. De scener du nämner var i princip de som stack ut mest för mig där slutet nog är den bästa enskilda stunden i hela filmen. Både den mer humoristiska och oväntade stunden när han smiter ut under sängen och när han är där under samlaget sticker ut men på olika sätt.
Senast redigerad av BlackMetal 2017-07-04 kl. 19:18.
Citera
2017-07-04, 19:07
Medlem
BruceWayne24s avatar
Roman Polanski The Tenant 1976
Varför? För att det är Polanski (har inte tid att ge en längre analys)
Citera
2017-07-04, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobias123
Nu blir det en av världens bästa filmer, The deer hunter!

Såg den häromdagen för första gången (efter att ha läst här), riktigt bra rulle! Tar alltid en liten titt här innan jag bestämmer mig för film så fortsätt dela med er av ert filmtittande!

Kvällens film blir The Usual Suspects, sett den en gång förut för ett tag sedan men minns ej mycket. Avnjuts, årstidsenligt, med lite glass. God kväll!
Citera
2017-07-04, 20:41
Medlem
jsa86-xs avatar
Nu blir det dags att se : Twin Peaks - Fire walk with me . http://www.imdb.com/title/tt0105665/?ref_=nv_sr_1

Varför = Har precis avnjutit de 2 första säsongerna utav serien.
Citera
2017-07-04, 20:45
Medlem
Alla tiders kvinnor med Elle Fanning och Greta Gerwig får det bli. Skapligt IMDB-betyg är ett motiv.
Citera
2017-07-04, 21:08
Medlem
chessjamts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chenille
Hah, du och jag tycker aldrig lika i fråga om just italienskt. Långtgående forumtradition. :P

Haha, någon gång ska det väl klicka med samma favvorulle. Jag ska fortsätta beta av italienska filmer i jakt på någon som jag kan gilla.

OnT: Gillade verkligen Pat Garrett & Billy the Kid av Peckinpah, drar därför igång Bring Me the Head of Alfredo Garcia (1974) nu till kvällen.
Citera
2017-07-04, 21:32
Medlem
HejAntons avatar
Hoppas Hitchcock duger som lättsmällt kvällsunderhållning. Dial M For Murder eller Slå Nollan Till Polisen som den fantastiska svenska översättningen blev.
Citat:
Ursprungligen postat av BlackMetal
Det är Tsai i toppform och ser det också som en av hans bästa men jag får smälta filmen lite mer innan jag vågar på någon form av ranking. Solklar fyra i vilket fall som helst. De scener du nämner var i princip de som stack ut mest för mig där slutet nog är den bästa enskilda stunden i hela filmen. Både den mer humoristiska och oväntade stunden när han smiter ut under sängen och när han är där under samlaget sticker ut men på olika sätt.
Rekommenderar att se Rebels Of The Neon God som nästa Tsai då den hänger ihop, om än löst så väldigt spirituellt, med Vive L'Amour där Hsiao-Kang på många sätt (även om detta är sant för nästan alla Tsais filmer) känns som en yngre version av sig själv i Tsais debut. Utöver det så är det också en väldigt bra film och en av mina personliga Tsai-favoriter som ofta verkar glömmas bort.
Citat:
Ursprungligen postat av jsa86-x
Nu blir det dags att se : Twin Peaks - Fire walk with me . http://www.imdb.com/title/tt0105665/?ref_=nv_sr_1

Varför = Har precis avnjutit de 2 första säsongerna utav serien.
Det blir bara mer spårat härifrån! Hoppas det inte avskräcker dig och att du fortsätter med den tredje säsongen också!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in