2017-07-04, 18:00
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Jag vill veta mer om dådet, nu får fanimig polisen gå ut med något.. Vad som helst som ger en lite hopp.

Ja, bild från bankomaten i Borensberg borde de väl
kunna gå ut med åtminstone?

Åklagaren sa att pundarna var misstänkta pga av transaktioner.
Kan det ha varit bankomatuttag?
Sedan pratade han också om alibin.
Kunde pundarna lämna alibin så det var därför de släpptes?
Men om de finns med på foto från bankomaten
så borde väl inte några alibin kunna hjälpa dem?
Senast redigerad av gloriouslife 2017-07-04 kl. 18:11.
Citera
2017-07-04, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
kunna gå ut med åtminstone.
Ja, men även en sån uppgift som hur gm tog sig in i huset. Blev de insläppta eller bröt de sig in? En viktig uppgift för folk som bor på landsbygden och är oroliga. Jag förstår inte varför inga som helst detaljer släpps.
Förundersökningsledaren uttalade sig när de släppte de tidigare misstänkta, och man kan tolka det han sa som att de blev insläppta av BO. Jag tror det var i Corren som han sa något om att man skulle vara extra vaksam och till exempel kolla vem man släpper in när någon ringer på.
Citera
2017-07-04, 19:02
Medlem
everythingiss avatar
Citat:

Om pundarna har tagit ut pengar med offrens kort så är det besvärande för dem... Men det binder ju dem inte vid brottsplatsen eller mordet. Om pundarna hade synts på bild vid bankomaten där de tog ut pengar med offrens kort, då hade de nog varit häktade vid det här laget.... Jag skulle bli mycket förvånad om inte åklagaren tyckte att den omständigheten skulle räcka för att häkta pundarna vid den lägre misstankesgraden... men jag är inte superinsatt i juridikens djungel.
Citera
2017-07-05, 02:06
Medlem
Citat:

Åklagaren sa väl att det var några saker som gjorde männen intressanta i utredningen. Underrättelseinformation och analys av teknisk utrustning.

Det första betyder nog att männen tidigare varit dömda för stöld i området eller misstänkta för stöld. Analys av teknisk utrustning kan betyda att deras mobiltelefoner spårats till Mantorp när mordet troligtvis skedde eller när bankomatuttaget gjordes.

Jag tror med andra ord inte de misstänkta männen som släpptes finns på några övervakningsfilmer, då hade de blivit anhållna på sannolika skäl och häktade.

Det mördade paret finns nu inte med på Ratsit längre. Mantorps Gård 5 med postnummer 590 17 i Mantorp.
Citera
2017-07-05, 15:17
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Decemberyttraren
Åklagaren sa väl att det var några saker som gjorde männen intressanta i utredningen. Underrättelseinformation och analys av teknisk utrustning.

"... och andra transaktioner."

http://www.tv4.se/nyheterna/klipp/%C3%A5klagare-sl%C3%A4pper-anh%C3%A5llna-f%C3%B6r-dubbelmordet-i-mantorp-3922890
Citera
2017-07-06, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VeganJan
Ok. Du har en bra poäng där.
Finns ingen i Mantorp.....
Citera
2017-07-06, 23:34
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ssthlmss
Finns ingen i Mantorp.....

Finns det ingen bankomat i Mantorp?

Vad har du för källa på det?

Det finns 2 stycken!
Citera
2017-07-07, 01:51
Medlem
Citat:
Finns det ingen bankomat i Mantorp?

Vad har du för källa på det?

Det finns 2 stycken!

Det är lite märkligt att de inte besökte någon av dessa bankomater, för de kunde ju inte veta hur lång tid de hade på sig.
Å andra sidan kan det varit så att de inte kände till dessa automater men visste var den fanns i Borensberg. De tog en rövare att de skulle hinna.

Det kan också betyda att deras lokalkännedom var begränsad i Mantorp.
Citera
2017-07-07, 02:53
Medlem
Lite märkligt att det efter lite drygt 3 veckor är helt tyst från polisens sida. Det brukar ju alltid läcka lite i syfte att få allmänhetens hjälp.

Någon som befinner sig i denna trakt och har sett om det fortfarande är aktivitet kring BO:s bostad?

Det är också intressant, i brist på annat, vad som diskuteras i denna bygd. Hur snacket går grannar emellan. Någon som vet?
Citera
2017-07-07, 09:48
Medlem
Hela bygden är helt tagna av detta.
Alla kände BO och alla tyckte mycket om dom. Gjorde massor framförallt inom sporten i Mantorp, ingen förstår vem som ville dom något så illa.
3 barn som va födda -82, -85 och -87
TL va pensionär men har varit vaktmästare på en folkhögskola. Hade Parkinson.
AL jobbade på ett bake-off bageri inne i Mantorp. Mycket aktiv o hjälpte till i både fotboll men framförallt i handbollen.
Rycktena går att det va den älsta dottern med sin sambo/man som hittade föräldrarna och om det stämmer så är hon eller har i alla fall varit på psyket efter händelsen (vilket kan vara mycket förståligt i så fall)

Många tror också att paret måste ha känt eller känt igen GM, om det är så att de blivit insläppta. Om det känt igen någon av GM är det därför de tog livet av dom.

Många trodde det va då CB som va inblandad för han ska tydligen gått i skolan ihop med den äldsta dottern och då blivit igenkänd av BO. ???
Mycket frågetecken kring detta då inget blir bekräftat.
Sitter fortfarande en Securitas utanför huset o vaktar.

Har inget bekräftat att komma med men lite rättelse till alla kommentarer kring BO och barn i alla fall.

Fruktansvärd händelse !!
Citera
2017-07-07, 09:50
Medlem
Och ja det finns 2 automater i Mantorp.
1 finns vid gulf macken och 1 nere vid "Mobilia" men om det hände efter 22.00 och innan 7.00 så kan den inte användas då den sitter inne i byggnaden.
Citera
2017-07-08, 15:39
Medlem
Jag vet inte vad som är känt i tråden, det finns ingen sammanfattning och jag har inte tid att läsa igenom 94 sidor.

Men jag kan berätta följande:

- huset är under bevakning fortfarande

- en dotter till offren hade allvarliga drogproblem

- offren hade nyligen vunnit stort på travet

- mannens ögon var utstuckna

- mannens huvud var skiljt från kroppen

- bägge offrens samtliga fingrar var avkapade

- samtliga vattenkranar i huset rann på maximalt flöde

Ursäkta om jag slår in öppna dörrar. Men denna info fick jag reda på av bekanta från närområdet. Jag kände att jag behövde dela med mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in