2017-07-02, 07:10
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Det kan vara så att polisen har sett någon/en av mördarna/mördaren när det togs ut pengar på BO:s kort...
Att pengar tagits ut är något Corren påstår.
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Annars är det kanske bara BO som sett de som är skyldiga till brottet...
Offren är ganska döda.
Citera
2017-07-02, 09:22
Medlem
VeganJans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
I så fall skulle de väl inte ha åkt till Borensberg?
Det finns bankomat i Mantorp.

Ok. Du har en bra poäng där.
Citera
2017-07-02, 09:40
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorcar
Ja... jo... eh... men du skrev ju tidigare i tråden, att polisen borde kolla upp fastigheten Nyb*le 4.

Denna fastighet bebos av en V*do F*ldoki*c.

Jag undrade därför:
Vad ansåg du att denna person på Nyb*le 4 har med morden på Lekanders på Mantorp 5 att göra?

Jag har aldrig skrivit person, jag syftar på gårdens placering och det ev. klientel som kan arbeta där.
Se bara på förra årets bestialiska mord på Lisa.
Tillfället gör tjuven heter det ju, jobbar/bor man på Nyb*le 4 passerar man dagligen BO:s fastighet.
Det verkar som morden är bestialiska, det indikerar på 1) drogrelaterad GM, 2) gästarbetare från Öst, eller 3) personligt motiv. Jag tror på mittenalternativet.
Citera
2017-07-02, 10:34
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Att pengar tagits ut är något Corren påstår.
Offren är ganska döda.
Offren är ju alltid döda i ett mordfall, vilket vi båda förstår. Man undrar om corren har någon källa inom polisen, eller om det är något polisen läckt för att skapa lite stress hos GM?
Citera
2017-07-02, 15:01
Medlem
gloriouslifes avatar
Antagligen så finns det någon släkting / vän
till GM som vet vad de gjort.
Jag hoppas att de tar sitt ansvar och tipsar polisen.
Det finns inga förmildrande omständigheter för
att kunna försvara dessa kräk.
De förtjänar inte att var ute i vårt samhälle.
Det spelar ingen roll om det är en älskad son
eller partner.
Om det händer något mer så är de som tiger medskyldiga.
Citera
2017-07-02, 16:40
Medlem
Fridfullts avatar
Finns det någon sammanfattning över vad vi vet och vilka olika spår som utreds?

Jag har inte läst tråden på länge men kom att tänka på morden i dag då jag råkade cykla förbi den aktuella brottsplatsen. Utanför den avspärrade tomten satt en vakt från Securitas som bad mig visa legitimation då jag väl i hans värld uppträdde konstigt. Jag cyklade nämligen längs Västra Riksvägen och svängde spontant in på den väg där den aktuella brottsplatsen råkar ligga bara för att utforska trakterna. Hälsade glatt på vakten och fortsatte ner mot Nybble 4, där jag upptäckte att vägen tar slut. Vände om och cyklade tillbaka mot Västra Riksvägen igen varpå vakten stannade mig och frågade vart jag var på väg. Han skrev upp mina uppgifter och tiden jag passerade huset på en lapp.

Det jag vill ha sagt med ovan nämnda är att vägen till synes tar slut vid Nybble 4. Brottsplatsen är alltså inte ett ställe man passerar på en vanlig genomresa, utan Nybble 4 kan ses som en slags återvändsgränd på den lilla vägen.
Citera
2017-07-02, 17:44
Medlem
linkebodabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fridfullt
Finns det någon sammanfattning över vad vi vet och vilka olika spår som utreds?

Jag har inte läst tråden på länge men kom att tänka på morden i dag då jag råkade cykla förbi den aktuella brottsplatsen. Utanför den avspärrade tomten satt en vakt från Securitas som bad mig visa legitimation då jag väl i hans värld uppträdde konstigt. Jag cyklade nämligen längs Västra Riksvägen och svängde spontant in på den väg där den aktuella brottsplatsen råkar ligga bara för att utforska trakterna. Hälsade glatt på vakten och fortsatte ner mot Nybble 4, där jag upptäckte att vägen tar slut. Vände om och cyklade tillbaka mot Västra Riksvägen igen varpå vakten stannade mig och frågade vart jag var på väg. Han skrev upp mina uppgifter och tiden jag passerade huset på en lapp.

Det jag vill ha sagt med ovan nämnda är att vägen till synes tar slut vid Nybble 4. Brottsplatsen är alltså inte ett ställe man passerar på en vanlig genomresa, utan Nybble 4 kan ses som en slags återvändsgränd på den lilla vägen.
Du menar att "allmän väg" slutar vid Nybble 4?
Kollar man satellitkartor kan man lätt se att det finns hus både före och efter Nybble 4 - dvs Nybble 4 är inte närmaste granne med Mantorps Gård 5 (Lekander). Dock enda "riktiga" gård på den vägen.
Vad fick du för intryck av denna gård?

Någon sammanfattning känner jag inte till.
Hur brotten har begåtts "vet" vi inte. Det har ryktats en del om både det ena och det andra (såväl vatten som eld) med sammantaget tortyrliknande förlopp. Dessa uppgifter har media rapporterat om, men är så vitt jag vet till stora delar inte bekräftade.
Vi "vet" vilka 34-åringen och 38-åringen är som anhölls som skäligen misstänkta. De har blivit frisläppta, men inte (helt) avförda. Förhoppningsvis ligger utredarna åtskilliga steg långt fram (än som för oss synes) i detta spår, samt att de har fler spår att jobba efter.
Senast redigerad av linkebodabo 2017-07-02 kl. 18:07.
Citera
2017-07-02, 19:24
Medlem
Fridfullts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linkebodabo
Du menar att "allmän väg" slutar vid Nybble 4?
Kollar man satellitkartor kan man lätt se att det finns hus både före och efter Nybble 4 - dvs Nybble 4 är inte närmaste granne med Mantorps Gård 5 (Lekander). Dock enda "riktiga" gård på den vägen.
Vad fick du för intryck av denna gård?

Det jag menar är att om du kommer norrifrån (från Mantorps Gård 5) så upphör vägen vid Nybble 4. Tittar man på satellitkartor kan man få intrycket av att vägen fortsätter söder om Nybble 4, men kollar man närmare ser man att den vägen leder ut i tomma intet ungefär vid Lövsberg. Känslan var alltså att jag inte kunde cykla längre eftersom vägen slutade och gården (Nybble 4) tog vid.

Mantorps Gård 5, Nybble 4 och de få hus som ligger däremellan såg ut som vilken svensk landsbygd som helst. Jag såg inga människor ute mer än en ung kvinna som gick med hörlurar och den tidigare nämnda vakten från Securitas.
Citera
2017-07-03, 15:20
Medlem
Usch, det börjar ta tid nu och samtidigt framkommer inget nytt. Hoppas polisen jobbar på och löser detta snart
Citera
2017-07-04, 11:21
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vippe
Usch, det börjar ta tid nu och samtidigt framkommer inget nytt. Hoppas polisen jobbar på och löser detta snart
Håller med, det är obehagligt tyst om det här fallet... Men jag är rätt så övertygad om att polisen jobbar på och kommer närmre och närmre en lösning... Hoppas jag iallafall.
Citera
2017-07-04, 15:49
Medlem
linkebodabos avatar
Veckans grövsta i Mantorp?
Citat:
Mantorp
En självgående gräsklippare har stulits från en tomt på Högmarksvägen i Mantorp.
Saxat från corren Tjuv tog robotgräsklipparen | 2017-07-04

Kan det finnas ett samband?
Citera
2017-07-04, 16:40
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linkebodabo
Veckans grövsta i Mantorp?

Saxat från corren Tjuv tog robotgräsklipparen | 2017-07-04

Kan det finnas ett samband?
Knappast, men man vet ju aldrig... Tror dock på att det öststatare som vanligt... Även mördarna är förmodligen öststatare... Men det är ju bara min trångsynthet som säger att det är så... Kan ju vara alltifrån pundare till arbetskamrater, anhöriga, afghaner och vanliga åkgräsklippartjuvar... Jag vill veta mer om dådet, nu får fanimig polisen gå ut med något.. Vad som helst som ger en lite hopp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in