Citat:
Ursprungligen postat av
Fridfullt
Finns det någon sammanfattning över vad vi vet och vilka olika spår som utreds?
Jag har inte läst tråden på länge men kom att tänka på morden i dag då jag råkade cykla förbi den aktuella brottsplatsen. Utanför den avspärrade tomten satt en vakt från Securitas som bad mig visa legitimation då jag väl i hans värld uppträdde konstigt. Jag cyklade nämligen längs Västra Riksvägen och svängde spontant in på den väg där den aktuella brottsplatsen råkar ligga bara för att utforska trakterna. Hälsade glatt på vakten och fortsatte ner mot Nybble 4, där jag upptäckte att vägen tar slut. Vände om och cyklade tillbaka mot Västra Riksvägen igen varpå vakten stannade mig och frågade vart jag var på väg. Han skrev upp mina uppgifter och tiden jag passerade huset på en lapp.
Det jag vill ha sagt med ovan nämnda är att vägen till synes tar slut vid Nybble 4. Brottsplatsen är alltså inte ett ställe man passerar på en vanlig genomresa, utan Nybble 4 kan ses som en slags återvändsgränd på den lilla vägen.
Du menar att "allmän väg" slutar vid Nybble 4?
Kollar man satellitkartor kan man lätt se att det finns hus både före och efter Nybble 4 - dvs Nybble 4 är inte närmaste granne med Mantorps Gård 5 (Lekander). Dock enda "riktiga" gård på den vägen.
Vad fick du för intryck av denna gård?
Någon sammanfattning känner jag inte till.
Hur brotten har begåtts "vet" vi inte. Det har ryktats en del om både det ena och det andra (såväl vatten som eld) med sammantaget tortyrliknande förlopp. Dessa uppgifter har media rapporterat om, men är så vitt jag vet till stora delar inte bekräftade.
Vi "vet" vilka 34-åringen och 38-åringen är som anhölls som skäligen misstänkta. De har blivit frisläppta, men inte (helt) avförda. Förhoppningsvis ligger utredarna åtskilliga steg långt fram (än som för oss synes) i detta spår, samt att de har fler spår att jobba efter.