2017-07-04, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Herregud!
Sluta dra alla män över en kant!

Kam. Över en kam, heter det. Men det lärde du dig kanske inte på livets hårda skola.

Jag tycker det låter bra. Vill nån starta en mansfestival får de gärna göra det också tycker jag. Förstår inte allas besatthet av att tvunget vara välkomna överallt.
Citera
2017-07-04, 14:36
Medlem
Vem ska bestämma könet på den som vill gå på denna kvinnofestival?
Finns det inte ganska många kön idag?
Citera
2017-07-04, 14:38
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Vem ska bestämma könet på den som vill gå på denna kvinnofestival?
Finns det inte ganska många kön idag?

Bra fråga!

Hade varit kul och se hur initiativtagaren till detta event tidigare ställt sig -för ett könsneutralt samhälle, då det var i ropet.
Citera
2017-07-04, 14:41
Medlem
Illzis avatar
Män kanske ska anordna en egen festival?
Iofs, vilken man skulle gå på en sån, inte ens för att visa solidaritet.
De enda som visar solidaritet är kvinnor, se bara på feminismen.
Män har ingen liknande organisation bakom sig överhuvudtaget...
Citera
2017-07-04, 14:51
Medlem
Det är hycklande, de som sitter och driver det här är samma snuskiga människor som nästan skär upp sina armar när man ifrågasätter kvotering, invandring eller HBTQ-frågor.

Men det här är ändå på några sätt i rätt riktning i mina ögon. Inte att segregera män och kvinnor utan att tillåta diskriminering. Går det här igenom är vi inte långt från att kunna anordna festivaler utan svartingar
Citera
2017-07-04, 15:26
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klon1
Kam. Över en kam, heter det. Men det lärde du dig kanske inte på livets hårda skola.

Jag tycker det låter bra. Vill nån starta en mansfestival får de gärna göra det också tycker jag. Förstår inte allas besatthet av att tvunget vara välkomna överallt.

Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Kam för helvete: kam!

"Ursprunget i uttrycket dra alla över en kam kommer från tyskans ”alle über einen Kamm scheren”. Scheren betyder klippa och det kommer från 1600-talet när frisörer skar av kundernas hår med rakkniv längs kanten på en kam".
http://lajkat.se/ar-sanningen-bakom-...ver-11-bilder/

Nu är det så här, att jag i större delen av mitt vuxna liv har bott och arbetat utomlands, i ett land där man säger "kant" istället för "kam".
Så förlåt mig för att jag gjorde något bra - flyttade från Sverige för ett högbetalt jobb!
Det lärde jag mig i "livets hårda skola"..
Citera
2017-07-04, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeaveDoggeAlone
Hittade detta stycke "Därför ska de
restauratörer som beviljas serveringstillstånd verka för att enkelt avhjälpta hinder åtgärdas direkt. Staden ska även uppmuntra restauratörerna att upprätta åtgärdsplaner för hur mer omfattande tillgänglighetsbegränsningar ska åtgärdas. Restauratören ska även säkerställa att alla besökare ska känna sig välkomna, och att ingen ska behöva utsättas för diskriminering till följd av könsidentitet/könsuttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsnedsättning, sexuell läggning eller ålder."(Riktlinjer för serveringstillstånd, 2016-03-21)

Detta var då om stockholm stad och resturanger. Men om detta stämmer in på festivaler så kan väl inte ett tillstånd godkännas i detta fall? Någon som vet mer kring denna fråga?

De borde inte få utskänkningstillstånd med den policyn. Men jag har för mig Stockholm leds av S, MP, V och F!.

Och då inser nog alla hur en sådan ansökan kommer hanteras.
Citera
2017-07-04, 15:44
Medlem
Låt dem hålla på. Kunde inte bry mig mindre.

Men det klingar dyslektiskt fel när man i andra sammanhang använder mantrat "man ska inte generalisera".
Citera
2017-07-04, 15:55
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Låt oss för vårt höga nöjes skull leka med en kanske inte helt ackurat analog..

Varje år sker ett antal hundangrepp där folk kommer till skada. Detta är fakta. Fakta är också att samtliga hundangrepp begås av hundar. Här skulle man, om man är feminist och lite bakom flötet, stanna och helt sonika nöja sig med att lösa problemet genom att förbjuda alla hundar eller möjligen lägga ansvaret på samtliga hundägare. Om en tant med pudel ser Kniv-Connys Pitbull springa lös är det med andra ord hennes ansvar som hundägare att tillse att Kniv-Conny kopplar sin best.

Hade det inte varit klokare att tänka ett varv till och ställa frågan om huruvida överrisken för att bita huvudet av småbarn skiljer sig olika raser emellan? kanske man rent av skulle rikta åtgärder och information till ägare av hundar av de raser som gjort sig kända för aggressivt beteende och låg impulskontroll istället för att skuldbelägga och reglera landets mopsar och dvärgtaxar?

Kanske något att meditera kring....
Citera
2017-07-04, 16:04
Medlem
Gjorde en liten undersökning för skoj skull.
Ca 25 sexbrott har blivit anmälda på festivalen och ca 45000 besökte den. Om vi antar att hälften av besökarna var män får vi 22500. Den procentuella andelen män som bar sig illa åt var då alltså 0.00111111%.
Hur kan det vara legitimt att porta en hel grupp när det bara var 0.001% av gruppen som inte skötte sig? Själv tycker jag det är helt sjukt
Citera
2017-07-04, 16:09
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WakaFlocka
Ca 25 sexbrott har blivit anmälda på festivalen och ca 45000 besökte den. Om vi antar att hälften av besökarna var män får vi 22500. Den procentuella andelen män som bar sig illa åt var då alltså 0.00111111%.
Hur kan det vara legitimt att porta en hel grupp när det bara var 0.001% av gruppen som inte skötte sig? Själv tycker jag det är helt sjukt
Feminister Är SJUKA!!

Simple as...
Citera
2017-07-04, 16:34
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WakaFlocka
Säker på att du räknat rätt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in