Citat:
Ursprungligen postat av
lasternassumma
Skakat eller omrört?
Om du behöver skakas lite mer så kanske det här kan hjälpa till.
Polisen beslutade att inte utreda mordet på Aki. Grunden för polisens beslut (eller bristen på beslutsunderlag) vet du. IF var inte nöjda med polisens beslut och överklagade till Kammaråklagare Gamilla Jegerhjelm i Västerås. Hon avslog med motiveringen:
"Ett ärende tas i normala fall upp till granskning endast om den som begär det
har ett berättigat intresse av att få beslutet prövat."
Här kan du läsa vad Kammaråklagare Gamilla Jegerhjelm skrev:
Huvudprotokoll__del_2__8_.pdf, sid 155 enligt paginering.
IFs sammanfattning
Här är IFs sammanfattning. Det som sammantaget gjorde att IF tyckte att fallet borde utredas.
Som polisen i Köping/Västmanland sa nej till. Som kammaråklagare Gamilla Jegerhjelm i Västerås sa nej till. Som utvecklingscentrum i Göteborg äntligen i slutet av augusti 2016 beslutade att det skulle utredas. 13 månader efter mordet på Aki.
Protokollbilaga__fo_rso_k_grovt_bedra_geri__IF-utr___del_1__3_.pdf, sid 123 - 129 enligt paginering.
Jag känner inte till något om hot, stämpling eller misshandel riktat mot Akis släktingar.
–
Det sista: my bad, jag läste "JM:s föräldrar" i din post. Hade vart nåt.
Angående följande: "Ett ärende tas i normala fall upp till granskning endast om den som begär det har ett berättigat intresse av att få beslutet prövat."
Det där är chrounschougheri i högre skolan! Jag läser in två-tre möjliga saker:
1. "Eftersom ni inte är vinstdrivande så måste vi förmoda att ers skäl är av en persontrakasserande karaktär."
2. "Här i Västmanland stämmer vi våra egna undersåtar efter turordningsregler som upprättats vid kammarrätten här; vänligen stäm någon i eran egen jävla jurisdiktion".
3. "Vi håller på att planera för en mycket efterlängtad hvb-verksamhet som staten legat på oss om länge och har äntligen hittat någon korkad nog att ta sig an saken. Vi kunde i det ljuset tänka oss att byta en gammal sjuk undersätsig finne mot några unga friska orientaler som rör sig på dansbanorna på helgerna. Kom nu inte o förstör alltihop!
4. "Jag tänkte gå på semester."
5. "Aaaaaah, GM är litegrann årets företagare här, försök inte!"
Lite speciellt blir det ju om det är familjens "goda namn" som räddar JM en tid.