Citat:
Absolut, det är mest troligt. Mord och "olycksarrangemanget" har inträffat i nära anslutning, både i tid och plats.Jag tror som fingervisning att mord i närmast möjliga anslutning till fyndplatsen är det mest praktiskt gångbara, och att det ur den synvinkeln är bättre att forsla ut AP färsk, innan man stoppar i honom. Om det var avsikten tidigt att kroppen skulle påträffas omedelbart, vilket man ju får intryck av, så understryker det nog att man kan kontrollera likets utseende och tid från dödens inträffande.
Citat:
Skulle vilja tillägga att det till slut även gör att hon framstår som larvig och inte bara slarvig.JM har f.ö. en av sina arbetstrategier i det där mantrat "om det var jag så skulle jag ju inte göra så, och kasta misstankar på mig själv", som gör det möjligt för henne att gena över misstankarna, möta dem i grind och på sätt vara både effektiv och avvärja misstankar. Som andra noterat om annat så kan hon då säga, "om jag var skyldig så skulle jag ju inte begärt ut försäkringspengarna så snabbt", och liknande. Tilltron till det där gör henne till slut slarvig verkar det, när det trubbar av omdömet och istället sätter ljuset på henne.
Det där är nog en argumentationsteknik hon är van att använda när hon är van att klara sig ur saker med halvsanningar och lögner mot sina närmsta. Använder väl då formuleringar som "är du så dum att du tror att jag skulle göra si eller så", d.v.s ska få motparten att känna sig som en idiot/mindre vetande. Funkar kanske hos de hon redan "äger" genom manipulation och sen funkar de nog pga rädsla för hennes labila psyke samt att man inte orkar bråka med henne.
Men sen kom IF in i bilden och sen då polisen och åklagarna där man har stor erfarenhet av kriminella lögnare och bedragare. Granskingen av alla hennes påståenden var första gången någonsin hon ifrågasatts och granskats - så in på bara märgen. Så avslöjande, så naket och avslöjande.
Där stod hon blottad i sin elakhet och ynklighet - vilket aldrig hänt för.
Klart då att hon väser att Wenna var den elakaste människa hon träffat.
) - eller så är är rättegången ofullständig. Visst lyckta dörrar gör väl sitt till, men har någon annan bättre och klarare info??