2017-07-03, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Var inte Coop-köpet på några tior när? Hur lyckas man med det? Saldokontroll och sedan kundvagn och priskodpistol med kvittosummering på dispalayen? Har Coop sånt system där han var tro?

Han hade vid tillfället drygt 108.000 på sitt Kapitalkonto och kanske mobilt bankID så han enkelt kunnat föra över till Personkontot.
Citera
2017-07-03, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spitilinkkon
Det fetade - nu minns jag inte vilken bil familjen hade vid tillfället, men tvillingarna var väl inte spädbarn då? Babyskydden, som är rätt lätta att ta i och ur bilen, är oftast för barn mellan 0-13 kg (12-15 månader). Troligen behövde de istället bakåtvända bilbarnstolar. Dessa lämnar man vanligen i bilen "fast monterade" då de spänns fast med bilens bilbälten/docka/säkerhetsband etc. Och de är lite baxigare att flytta på för att en vuxen ska in emellan.
Det är också väldigt trångt i ett baksäte med två bilbarnstolar och A*i, som var ganska stor, skulle troligen haft svårt att få plats. Mer sannolikt är nog att de antingen åkte olika bilar, eller att han satt fram (och båda tvillingarna bak).
Om de inte hade en bil utan airbag (eller urkopplad dito) på passagerarsidan fram och således hade ett barn i framsätet och ett i baksätet. Då hade A*i lätt fått plats bak också.

Det va väl v50 som användes tycks jag minnas, kan inte tänka mej att någon tryckts in mellan 2 bakåtvända barnstolar i den bilen. Ja där kanske vi har kvävningsorsaken 😁
För att ens ta sej in på mittplatsen måste en stol iaf tas ur vilket inte är troligt om ändå ingen skulle sitta fram
Citera
2017-07-03, 10:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Vi kan ju i alla fall konstatera att till Karlstad ville hon inte, troligen trodde hon fortfarande att hon fick fram sina så kärleksförklaringar till MR.

Men tji vad hon bedrog sig.
Men detta är ju gammal skåpsmat och du tar upp det som en nyhet, det är uppenbart att du inte läser fupp utan har en annan agenda?

Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Visst var det så, tvillingarna var det vapen JM använde för att få A*i att göra vad hon ville, det är ett fruktansvärt effektivt vapen att använda mot normala fäder.

Min lyckligaste dag var när mitt yngsta barn fyllde arton, då visste jag att slagträet inte längre kunde användas mot mig.

Tvillingarna i kombo med den ende som A*i litade på i den härva han hamnat i nämligen DB gjorde att han sänkte garden och klev in i fällan godvilligt.
Aha, jag tror det är omöjligt att relatera dina erfarenheter med vad som hände mellan Aki och JM.

Om Aki kom för något så var det mus och supa som användes som lockmedel, 1,36 vittnar om att han knappast brydde sig om tvillingarna. Hans ex vittnar om att Aki heller inte brydde sig så mycket om de äldre barnen.

Det enda slagträet som användes var det som satt mellan Akis ben, lite finsk makkara så att säga, men det tänker inte du på/med? Jaja, det är väl generationsfråga och Aki var i sina bästa dagar "där nere".
Citera
2017-07-03, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Det va väl v50 som användes tycks jag minnas, kan inte tänka mej att någon tryckts in mellan 2 bakåtvända barnstolar i den bilen. Ja där kanske vi har kvävningsorsaken 😁
För att ens ta sej in på mittplatsen måste en stol iaf tas ur vilket inte är troligt om ändå ingen skulle sitta fram

God morgon

Har använt sökfunktionen i dialogförhören nu och finner inget belägg där i för mitt påstående att Aki satt i baksätet.

Även läst svt live och expressen live från start fram tills dess att jag postade inlägget 1 Juni, fann inget belägg för mitt påstående där heller.

Förlåt
Citera
2017-07-03, 10:34
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Jag tror inte att han dödats i Eskilstuna för att sen köras till Granliden för ett "olycksarrangemang", det låter alldeles för bökigt, komplicerat och riskabelt.
Tanken över att kunna bli upptäckta, att risken finns att bli stoppad för en ren rutinkontroll av trafikpolisen t.ex, borde kunna avhålla de flesta till en sådan manöver, även om "risken" är liten så finns den ju.

Och, angående inköpen på hans kort tidigare på dagen - vad är det som säger att han var med vid inköpen? Kan ju vara så enkelt att hon bad honom passa barnen i bilen medan hon gick in och handlade sådant som "behövdes" till barnen osv och bad att få låna hans kort till det.
Även om han absolut inte litar på henne så tänker han kanske inte att han ska bli svindlad på typ Ica och sen har han svårt att säga nej när det delvis gäller barnen.
Och, så fick han en lugn stund från henne, slapp se henne en stund medan hon shoppade loss och han var ensam med barnen.

Han är mördad på Granliden, det är vad jag känner mig tämligen säker på.
Man ska nog inte komplicera till det hela för mycket, vilket kanske är lätt att göra när man har med en komplicerad, gränslös människa med tydliga psykopatiska drag att göra.
Men, man får nog ha i åtanke att hon är ganska korttänkt och korkad också.
Bättre då att förenkla än försvåra omständigheterna kring de jävelskap hon sysslat med.
Så tror jag att man bättre kommer nära sanningen.

Det står och väger åt olika håll, kan jag uppleva. Men det stämmer ju i så måtto som JM inte skulle dra sig för att be mordoffret om ett handtag när det gäller att ta livet av vederbörande. Måste väl bli så med en tvillingmorsa också. Så sett så är det ju bättre om AP tar sig till g-liden för egen maskin. Och helst springer in och köper ducktejp och soppåsar, och sen lägger sig ner och tittar bort så att han kan bli kvävd nån gång.

Men det beror ju lite också på vad hon kan ha lyckats uppamma för hantlangare i/närmare hemmet i Eskilstuna. ("Hej ungar, mamma är hemma med matkassar med god mat! Är det nån som vill följa med till stugan och döda Aki? Det är 8 miljoner i potten nu! --"Vi vill inte, vi tittar på postkodlotteriet!" --"Okej, ses i morrn då! Tyst: "förbannade ungar!")

När det gäller risker med att flytta ett lik så måste man (borde) räkna in inte bara bli stoppad av polisen utan en hel radda andra saker. Är hon van med bilåkande så känner hon ju till det. Det blir stopp i trafiken pga olyckor, nån bumpar in i skärmen, du får lite sladd på grusvägen, något slutar fungera. Det går inte sitta med ett lik i en timmes bilkö på E18. Bland semester- och ev kräftpremiärsfirare.
Citera
2017-07-03, 10:47
Bannlyst
Citat:
Kvalificerat skitsnack det du skriver, som vanligt.
Så givet att du inte begriper något alls om barn och deras utveckling.
Förhoppningsvis har du inga egna barn.
En 2,5-åring som är normalt utvecklad minns absolut vad man lovat i närtid.
Man kan enkelt skapa positiva förväntningar genom att t.ex upprepa något roligt som kommer att hända.
Trams. Två ords meningar gäller och dom kan inte minnas långa stunder alls utan du som förälder måste upprepa och vilken förälder gör så. Du skall även komma ihåg att vi talar tvillingar här som är sena i tal för dessa filurer utvecklar sitt eget lilla srpåk. I, på och under är ungefär prepositioner de klarar definitivt inte locka dit en farsa på eget bevåg inte heller stå på en begravning och säga lungorna simmar.
Citera
2017-07-03, 10:55
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Jag tror inte att han dödats i Eskilstuna för att sen köras till Granliden för ett "olycksarrangemang", det låter alldeles för bökigt, komplicerat och riskabelt.
Tanken över att kunna bli upptäckta, att risken finns att bli stoppad för en ren rutinkontroll av trafikpolisen t.ex, borde kunna avhålla de flesta till en sådan manöver, även om "risken" är liten så finns den ju.

Och, angående inköpen på hans kort tidigare på dagen - vad är det som säger att han var med vid inköpen? Kan ju vara så enkelt att hon bad honom passa barnen i bilen medan hon gick in och handlade sådant som "behövdes" till barnen osv och bad att få låna hans kort till det.
Även om han absolut inte litar på henne så tänker han kanske inte att han ska bli svindlad på typ Ica och sen har han svårt att säga nej när det delvis gäller barnen.
Och, så fick han en lugn stund från henne, slapp se henne en stund medan hon shoppade loss och han var ensam med barnen.

Han är mördad på Granliden, det är vad jag känner mig tämligen säker på.
Man ska nog inte komplicera till det hela för mycket, vilket kanske är lätt att göra när man har med en komplicerad, gränslös människa med tydliga psykopatiska drag att göra.
Men, man får nog ha i åtanke att hon är ganska korttänkt och korkad också.
Bättre då att förenkla än försvåra omständigheterna kring de jävelskap hon sysslat med.
Så tror jag att man bättre kommer nära sanningen.

Jag tror som fingervisning att mord i närmast möjliga anslutning till fyndplatsen är det mest praktiskt gångbara, och att det ur den synvinkeln är bättre att forsla ut AP färsk, innan man stoppar i honom. Om det var avsikten tidigt att kroppen skulle påträffas omedelbart, vilket man ju får intryck av, så understryker det nog att man kan kontrollera likets utseende och tid från dödens inträffande.

JM har f.ö. en av sina arbetstrategier i det där mantrat "om det var jag så skulle jag ju inte göra så, och kasta misstankar på mig själv", som gör det möjligt för henne att gena över misstankarna, möta dem i grind och på sätt vara både effektiv och avvärja misstankar. Som andra noterat om annat så kan hon då säga, "om jag var skyldig så skulle jag ju inte begärt ut försäkringspengarna så snabbt", och liknande. Tilltron till det där gör henne till slut slarvig verkar det, när det trubbar av omdömet och istället sätter ljuset på henne.
Citera
2017-07-03, 11:06
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joxarn
Är inte insatt i hur de den där psykundersökningen går till,men när hon är så manipulativ så hon kan lura skjortan av vem som helst,skulle hon inte kunna lura psykiaterna på Helix också?Men förhoppningsvis är de vana vid sådana där fall.....

Mannen, hela Svea Rike står i dörrspringan och vill lägga näsan i resultatet! De skärper sig nog.
Citera
2017-07-03, 11:06
Medlem
anothes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 6nysningar
Trams. Två ords meningar gäller och dom kan inte minnas långa stunder alls utan du som förälder måste upprepa och vilken förälder gör så. Du skall även komma ihåg att vi talar tvillingar här som är sena i tal för dessa filurer utvecklar sitt eget lilla srpåk. I, på och under är ungefär prepositioner de klarar definitivt inte locka dit en farsa på eget bevåg inte heller stå på en begravning och säga lungorna simmar.
Normalt utvecklade barn minns hyfsat väl, nu kanske vi kom på ytterligare en aspekt om det familjelivet ? vilken uppfostran mögelslidan tillförde sina barn ?
Citera
2017-07-03, 11:07
Medlem
dr.milorokonozovics avatar
Det som verkligen kunna vara intressant med Arbogamorden, allmänt sett, vore att skapa en debatt om huruvida psykopati skall betraktas som psykisk sjukdom i rättslig mening, eller inte.

Om nu Johanna Möller skall genomgå en rättspsykiatrisk undersökning borde man rimligtvis komma fram till att hon är just psykopat, då hon uppenbarligen verkar lida av de flesta kärnsymtomen för en sådan störning.

Skall psykopater med sin mordlystnad, pedofili, sadsim och så vidare betraktas som psykfall (såsom t.ex. schizofrena, mano-depressiva), eller skall de betraktas som brottslingar i "vanlig" bemärkelse?

En oerhört viktig fråga, då denna distinktion ju helt definerar typen av påföljder, slut förvaring etcetera.

Det finns många psykopater. Brottsingar skall ju som bekant straffas för sina gärningar på ett eller annat sätt, då de räknas som ansvariga för sina handlingar, och extrema psykfall skall låsas in och erbjudas vård.

Hur skall psykopaterna hanteras? Vad tycker ni?
Citera
2017-07-03, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2an

Var det inte där den där BMWn som senare skrotades kom in i bilden?
Citera
2017-07-03, 11:09
Medlem
hehehos avatar
Ryktesvägen förbereds åtal mot barnen för medhjälp till Aki's död.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in