2017-07-03, 21:16
Medlem
zergrushs avatar
Make America Great Again var det va? More like Gilded Age...
https://twitter.com/maggieNYT/status/881636404442353667
Citat:
Justice Department's Corporate Crime Watchdog Resigns, Saying Trump Makes It Impossible To Do Job
http://www.ibtimes.com/political-capital/justice-departments-corporate-crime-watchdog-resigns-saying-trump-makes-it
Citat:
Department's compliance counsel says Trump officials are engaging in "conducts I would not tolerate seeing in a company"
Men det är liksom så det blir när man gör sin administration till en most wanted-lista av storbolagsskojare, bankirer och Wall Street-bondfångare, anförda av en vanefifflande mytoman!

Edit: Vågar man gissa på att denna postering kommer bli en av de tusentals andra i den federala organisationen där Donald & knattarna fullständigt skiter i att utse någon som ska göra jobbet?
Senast redigerad av zergrush 2017-07-03 kl. 21:26.
2017-07-03, 21:32
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Det här måste ses. Kongressman (R) intervjuas om Trumps Tweets av reporter på CNN. Total meltdown och kognitiv dissonans hos reporten:

Newt-Trump Fan Club‏
@NewtTrump

https://twitter.com/NewtTrump/status/881923584725311488

Hon blev arg. Det märkes när kongressmannen sade att CNN bör faktiskt skärpa sig och rapportera riktiga nyheter istället för att falla i Trumps fällor hela tiden.
2017-07-03, 21:37
Medlem
WarWarrens avatar
ACA tog ett år att klubba. Med 60-40-majoritet för drömsemestern i senaten. Det var inte på något plan bearberbart för mänsklig kognition osäkert eller oklart vad den lagstiftningen gick ut på.

Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Precis som när ACA röstades igenom.
2017-07-03, 21:38
Medlem
WarWarrens avatar
Utveckla det här med Capito.

Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Paul, Cruz, Sasse m.fl anser att den inte går tillräckligt långt medan Collins, Murkowski och Capito tycker att det är väl drastiska nedskärningar i medicaid.
2017-07-03, 21:44
Medlem
WarWarrens avatar
Skala ner på smileysarna lille vän. Jag skriver och svarar gärna, men jag tänker inte förhålla mig till klipp du skickar fram som proxy. Förklara med egna ord hur jag har fel eller skit i det.

Återigen, kan du någonting? Förstår du skillnaden mellan medicaid och medicare? Trump gör det inte. Vilket för mig in på en allmän misstanke bland Washington insiders, dvs att Trump avsåg Medicare när han lovade att inte göra nedskärningar (i primärvalsdebatterna), men råkade säga Medicaid istället. I sann Trump-anda kan han inte erkänna det misstaget, utan sviker hellre ett felsagt vallöfte. Classic 45th.

Citat:
Ursprungligen postat av frapper
"Nån länk"=Demokraternas presidentkanditats man, tillika f.d. Dem Potus, som säger att Obamacare är "The craziest thing ever".

Bra, du kan ju du sluta att skriva en massa skit och propaganda här. Pappskalle

Nämn en enda demokrat som tycker att Obamacare fungerar bra?

Kan göra det när du bevisar hur Bannon och Trumps hemliga "masterplan" ser ut för att "slita undan hjälpen för de amerikanska barnen"
2017-07-03, 21:45
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WarWarren
ACA tog ett år att klubba. Med 60-40-majoritet för drömsemestern i senaten. Det var inte på något plan bearberbart för mänsklig kognition osäkert eller oklart vad den lagstiftningen gick ut på.

ACA, Obongo"Care", är bara en metod för att få vita betala mer till svarta så den svarta populationen kan föröka sig och därmed kommer Demokraternas väljarstöd öka.

Kolla i staten Michigan där Demokraterna vann som störst. Bara svarta samhällen där där vita är minoritet.

Klart att GOP inte vill ha ObamaCare nu.
2017-07-03, 22:14
Medlem
smoerreboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogberry
Då menar du att den här oriktiga presidenten ger sig på oriktig media. Ha ha så jädra billigt det blev nu då.

Varför vill du att alla som i dina ögon inte är seriösa nyhetsföretag ska konka?

Sen är väl uttrycket som du använder "utrymme" väldigt förlegat. Vi yngre inser att man kan bläddra i tidningar och på nätet kan man helt välja vilka nyheter man kan ta del av. Det är därför det blir så fel när man säger att i stället för att analysera de offentliga uttalandena från Vita Huset så ska man granska något annat. Det finns massor med sådant.

Så om den mentalt störde presidenten tror att han kan skifta fokus utan biverkningar så tror han fel.

Hans fans skrattar uppskattande medan de fortfarande tror att han jobbar för dem. Jag hör här flera som fortfarande tror både på att Mexiko ska betala muren och att alla ska få tillgång till sjukvård för en liten penning. När man säger att det inte verkar så, så skrattar de och säger CNN va? Så de som är Trumps väljarbas är de som luras av honom. Sen så skrattar det åt de som följer lite olika media och får en bättre uppfattning om verkligheten och vad som händer. Det är hans bas som blir trollade och lurade av Trump.

Om ni yngre är så smarta hur kan ni vara så dåliga på att läsa innantill? Inlägget handlar i huvudsak om CNN och således är det befogat att tala om utrymme i CNN. Jag gav uttryck för uppfattningen att CNN har misslyckats, suger och kan dra åt helvete (gärna konka eftersom för min del de är bara corporate whore america iaf), inte att alla medier som jag ogillar ska konka. Överhuvudtaget börjar den där dumvänsterdebattekniken många snorungar kör att påklistra en generella ställningstaganden bli tröttsam.

Jag vet redan allt det där du skriver om Trump, han är en jävla lögnare som först o främst kommer driva en politik som gynnar The Trump Organization och hans familj och det verkar inte som hans hjärntvättade fans fattar det, jajajaj gissningsvis beror det på att de fokuserar mest på vad han skriver för skit på twitter istället för att läsa riktiga tidningar, men jag behöver inte ha en massa krönikor eller fjantar i teve som förklarar det för mig, jag vill att de ska rapportera vad han gör på ett sakligt konsekvensneutralt och professionellt sätt så att jag kan dra den slutsatsen själv och eventuellt kanske höja på ögonbrynen om han gör något bra. Jag skiter fullständigt i om TV-personligheter tycker att han är mentalt sjuk, galen, narcissistisk, homofob eller bara mår allmänt dåligt, jag såg alla debatterna, har sett delar av hans rallyn, har sett hans berömda presskonferens så jag har en tillräckligt bra bild av hans personlighet.

CNN tillhör de medier som försökt göra en grej av att håna och demonisera Trump istället för att ägna sig åt saklig nyhetsrapportering, troligen i tron att det skulle ge dem högre tittarsiffror. Nu får de vad de förtjänar.
2017-07-03, 22:41
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
Om ni yngre är så smarta hur kan ni vara så dåliga på att läsa innantill? Inlägget handlar i huvudsak om CNN och således är det befogat att tala om utrymme i CNN. Jag gav uttryck för uppfattningen att CNN har misslyckats, suger och kan dra åt helvete (gärna konka eftersom för min del de är bara corporate whore america iaf), inte att alla medier som jag ogillar ska konka. Överhuvudtaget börjar den där dumvänsterdebattekniken många snorungar kör att påklistra en generella ställningstaganden bli tröttsam.

Jag vet redan allt det där du skriver om Trump, han är en jävla lögnare som först o främst kommer driva en politik som gynnar The Trump Organization och hans familj och det verkar inte som hans hjärntvättade fans fattar det, jajajaj gissningsvis beror det på att de fokuserar mest på vad han skriver för skit på twitter istället för att läsa riktiga tidningar, men jag behöver inte ha en massa krönikor eller fjantar i teve som förklarar det för mig, jag vill att de ska rapportera vad han gör på ett sakligt konsekvensneutralt och professionellt sätt så att jag kan dra den slutsatsen själv och eventuellt kanske höja på ögonbrynen om han gör något bra. Jag skiter fullständigt i om TV-personligheter tycker att han är mentalt sjuk, galen, narcissistisk, homofob eller bara mår allmänt dåligt, jag såg alla debatterna, har sett delar av hans rallyn, har sett hans berömda presskonferens så jag har en tillräckligt bra bild av hans personlighet.

CNN tillhör de medier som försökt göra en grej av att håna och demonisera Trump istället för att ägna sig åt saklig nyhetsrapportering, troligen i tron att det skulle ge dem högre tittarsiffror. Nu får de vad de förtjänar.

Snarare är det så att dem som är pro-Trump bryr sig inte om Trump sätter sig själv och Trump Organization som #1 och USA och befolkningen som #2.

Skillnaden är att USA's media och Clinton/Obama/Bush sätter sig själva som #1, men USA och befolkningen på lägsta plats #100.

Folk vet att USA-politiker går oftast för egna intressen. Men så länge Trump bråkar med höjdarna och gör så media och etablissemanget sover dåligt i en svettig säng, så är pro-Trump:arna nödja med Trump. Hela USA valet handlade om att röda stater ska ge blå stater en rejäl höger.

Avskaffa ObamaCare är inget annat än en kniv i ryggen på liberaler och kommunister.
2017-07-03, 22:46
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:

Vad den gick ut på och vad som var syftet med den var tydligt men likväl visste ingen vad som skulle hända när den gick igenom. Den har ju heller inte levererat i paritet med vad som sades.

Citat:
Utveckla det här med Capito.
Hon är orolig för hur nedskärningar i medicaid kommer att påverka hennes väljare i West Virginia, varför hon inte stödjer nuvarande förslag.
2017-07-03, 23:14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Hon blev arg. Det märkes när kongressmannen sade att CNN bör faktiskt skärpa sig och rapportera riktiga nyheter istället för att falla i Trumps fällor hela tiden.

Hehe, vilken bimbo. Hon frågar hur man ska kunna avgöra vilka av Trumps tweets som har ett nyhetsvärde. Är det inte sånt man lär sig på journalisthögskolan?
2017-07-03, 23:19
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frapper
Hehe nä men vad tokigt det blev för dig! nu hade du ju fel. vart har du läst att "de vill samtidigt slita undan hjälpen för de amerikanska barnen"?

Det är ju Obama som har mördat jättemånga amerikanska barn genom att göra befolkningen fattigare, tvingande sjukvårdsförsäkringar som folk inte har råd med och fler getton med dagliga döds-skjutningar osv, inte Trump.

Trovärdig källa på att Obama mördat någon enda människa? Det går bra med exv länk till dom eller liknande.
2017-07-03, 23:25
Avstängd
Citat:

Så ditt "försvar" är att chockhöjningarna av premierna var klasklara och kända av alla redan när ACA genomfördes?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in