Citat:
Ursprungligen postat av
letsdoit
Och vad tror du hon tänkt göra med JJ..? - Hon hade redan sett med oblida ögon på hur han snodde alla pengar för JB - och kvinnomisshandel gillade hon ju inte. Hade hon dessutom en skuld till honom så vet man inte hur hon kan ha tänkt. - Eller tillhörde han den fasta truppstyrkan..? - Genom MR kanske hon också visste att han gick omkring och snackade - vilket även MR gjorde. Inga personer att direkt lita på om man vill spela raka puckar utan inblandning av varken snuten eller det sociala: Två opålitliga skvallerbyttor, för jämnan mer eller mindre borta i dimman. - Men å andra sidan har ju heller ingen påstått att hon har särskilt bra omdöme. - På sätt och vis är det synd att hon ska bli inlåst resten av livet; hon hade ju med alla sina mordplaner kunnat verka som en sanerande kraft och på sikt sparat pengar åt rättsväsendet. - "Varför skjuta upp till morgondagen det du kan skjuta i dag" kan efter planerad jägarexamen antas ha blivit hennes ledstjärna.
Jag vet inte om mitt syftningsfelande lett till att vi missförstår varandra, men min idé var att hon skulle fått JJ att utföra mordet ungefär som MR gjorde nästa, och att JM haft för avsikt att antingen jaga JJ ur landet med hänvisning till att ingen skulle tro på hans ord mot hennes, eller möjligen låta honom råka ut för ngn olycka i sin tur.
Sen hur JJ:s relation till JM verkligen sett ut kanske inte är helt lätt att uttala sig om med största säkerhet. Trots allt är han kvar i riket och har barn med JB och i alla fall en bröllopsceremoni.
Allt är inte vad det ser ut som. Endast tomten vet helt säkert.
Nånting med mordet på Aki är så bottenlöst vrickat att man måste klamra sig fast vid reflektioen att det finns en tanke där någonstans. Om bara så enkel att JM successsivt blir allt desperatare och arrogantare inför sönderfallet omkring henne.
Och för övrigt:
"Om man lånar pengar av någon för att leja en mördare som ska slå ihjäl vederbörande så borde man nog kunna finansiera affären och gå jämnt upp om man fortsatt vänder sig till allt simplare lönnmördare för att ta livet av den förra." Gammalt Sörmländskt djungelordspråk.
Till sist så rekommenderar jag den lokala skytteföreningen för de som vill träffa sina vänner.