2017-07-03, 19:12
Medlem
WarWarrens avatar
40 procent av alla nyfödda bebisar i USA har sjukvårdsförsäkring genom medicaid. Jag tror att tankarna kan ha rört sig i de banorna.

Men det vet inte du.

Citat:
Ursprungligen postat av frapper
Hehe nä men vad tokigt det blev för dig! nu hade du ju fel. vart har du läst att "de vill samtidigt slita undan hjälpen för de amerikanska barnen"?

Det är ju Obama som har mördat jättemånga amerikanska barn genom att göra befolkningen fattigare, tvingande sjukvårdsförsäkringar som folk inte har råd med och fler getton med dagliga döds-skjutningar osv, inte Trump.
2017-07-03, 19:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WarWarren
40 procent av alla nyfödda bebisar i USA har sjukvårdsförsäkring genom medicaid. Jag tror att tankarna kan ha rört sig i de banorna.
Isf hade Ondahamstern skrivet det eftersom hon redan har gjort ett inlägg här.
Citat:
Men det vet inte du.
Inte du heller.

Edit:
Citat:
Detta sabotage sker dels av småkukade hämndskäl, men främst för att skapa den kris GOP ljugit om i åratal.
Citat:
Ljög Bill Clinton också när han pratade om Obamacare? Jävla Bill Clinton asså!!! ljuger på det här viset!!! Han är väl en gammal republikan också va?

Istället för att bara snacka skit så kan du ju istället göra ett tappert försök att svara på min kommentar om Bill Clinton. Eller råkade jag förstöra ditt Fake-News-kommunist-narrativ om att Obamacare endast är dåligt ur republikanska rika toppolitikers ögon nu???
Senast redigerad av frapper 2017-07-03 kl. 19:28.
2017-07-03, 19:48
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Bevis för att jag har påstått det?

Svara på frågan istället, bevis för att AcA gör folk fattiga vilket man menar när man säger att folk får gå på knäna.

Citat:
Bevis för att Trump vill "ta bort hela sjukreformen utan ersättning"?

Citat:
Republican Senators are unable to pass what they are working on now, they should immediately REPEAL, and then REPLACE at a later date!

— Donald J. Trump (@realDonaldTrump) June 30, 2017

https://twitter.com/realDonaldTrump/status/880737163247267840

Det där med att ersätta vid ett senare datum vet vi inte kommer att gå igenom då han redan idag inte kan få de tre republikaner som han behöver för att få igenom dagens trumpcare, så han vill ur ett realistiskt synsätt ta bort AcA utan att ersätta den, även om det bara är för ett par månader så kommer dessa månader att kännas av då det kommer att betyda att försäkringsbolagen har ännu mera frihet än vad de hade innan AcA.

Så återigen, bevis för att AcA är så hemskt att folk blir fattiga av det för i dagsläget så kommer båda versionerna Trumpcare och Trumps nya vilja att sätta medelklassen i en sämre sits.
2017-07-03, 19:49
Medlem
arbetets avatar
Det här måste ses. Kongressman (R) intervjuas om Trumps Tweets av reporter på CNN. Total meltdown och kognitiv dissonans hos reporten:

Newt-Trump Fan Club‏
@NewtTrump

Citat:
MUST WATCH: Rep. Scott Taylor defends Trump and mocks CNN! "You guys get played by Trump's tweets every time." 😂

https://twitter.com/NewtTrump/status/881923584725311488
2017-07-03, 19:52
Medlem
tcfmogs avatar
Konstigt att alla är så tvärsäkra att AHCA är ett fiasko. Det går inte säga hur det fungerar innan det faktiskt har röstats igenom och implementerats. Det kan mycket väl vara sämre än ACA men jag tycker inte det går att säga med säkerhet.
2017-07-03, 19:53
Medlem
WarWarrens avatar
Jo, jag vet hur försäkringssystemet funkar när det gäller skydd för, i mitt exempel nyfödda, och hur man gått tillväga för att lappa ihop det genom ACA. Jag förstår inte varför jag ska förhålla mig till nån länk du skickar när jag skriver ett inlägg baserat på fakta. Den här dumskalletråden behöver mer original content, inte mindre.

Vet du ens vilka incitament GOP har ställt upp i sin parodi på ersättning? Continuous coverage i huset, vad blev det av det i senaten?

Citat:
Isf hade Ondahamstern skrivet det eftersom hon redan har gjort ett inlägg här.
Inte du heller.

Edit:

Istället för att bara snacka skit så kan du ju istället göra ett tappert försök att svara på min kommentar om Bill Clinton. Eller råkade jag förstöra ditt Fake-News-kommunist-narrativ om att Obamacare endast är dåligt ur republikanska rika toppolitikers ögon nu???
2017-07-03, 19:55
Medlem
WarWarrens avatar
Definiera fiasko. I den utsträckning man är intresserad av bättre sjukvårdsförsäkring för fler är det inte en bedömningsfråga direkt.

Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Konstigt att alla är så tvärsäkra att AHCA är ett fiasko. Det går inte säga hur det fungerar innan det faktiskt har röstats igenom och implementerats. Det kan mycket väl vara sämre än ACA men jag tycker inte det går att säga med säkerhet.
2017-07-03, 19:56
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:

Fast när fyra republikaner aktivt säger att den inte är färdig så bör man kanske fundera på om den är funktionell, låt den skrivas klart sedan kan man ta tag i om den är bra/dålig/okej
2017-07-03, 20:00
Medlem
HelloChrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Här är jag faktiskt beredd att halla med dig. Men det har varit sa mycket konstigheter och svek fran löften till konkret politik hitttills, att jag tvivlar pa Trump även gällande detta.
Vad då för svek?

Man går till val på en agenda som man lovar att hålla, men som president har du inte 100% av makten, som du säkert förstår.
Men med tanke på att Trump, till stor del, har t.om sitt eget parti emot sig så har han åstadkommit fantastiskt mycket!
Det är ett paradigmskifte som förr eller senare kommer leda till allt han lovade och mycket mer därtill!
Men det kommer krävas tålamod, men så länge tåget tuffar på i rätt riktning så finns det ingen orsak till oro! Trumptrain ångar på oväntat snabbt i mina ögon i alla fall!
2017-07-03, 20:06
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Definiera fiasko. I den utsträckning man är intresserad av bättre sjukvårdsförsäkring för fler är det inte en bedömningsfråga direkt.

Gissning (kalla det bedömning om du vill) är precis vad det är.

Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Fast när fyra republikaner aktivt säger att den inte är färdig så bör man kanske fundera på om den är funktionell, låt den skrivas klart sedan kan man ta tag i om den är bra/dålig/okej

De som säger att den inte är färdig har väl olika argument för det och kommer från olika håll?
2017-07-03, 20:11
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
De som säger att den inte är färdig har väl olika argument för det och kommer från olika håll?

Det är republikanska senatorer så det är väl inte direkt jätte olika håll, de anser helt enkelt att den inte är färdigskriven utan att det saknas delar som de anser är viktiga för det amerikanska folkets bästa.
2017-07-03, 20:15
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det är republikanska senatorer så det är väl inte direkt jätte olika håll, de anser helt enkelt att den inte är färdigskriven utan att det saknas delar som de anser är viktiga för det amerikanska folkets bästa.
Paul, Cruz, Sasse m.fl anser att den inte går tillräckligt långt medan Collins, Murkowski och Capito tycker att det är väl drastiska nedskärningar i medicaid.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in