2017-07-03, 10:09
Medlem
Grattis Tindertråden till 1000 sidor och över 12000 poster!

Citat:
Ursprungligen postat av OstkakanHermansson
Hade tinder för ett par månader, skaffade idag, går rätt bra hittills! Men en grej jag märkt är att jag inte längre ser gemensamma vänner, är det så för någon annan?

En fråga till: ser motparten om jag screenshottar konversationen?

Mig veterligen så syns det inte. Det finns för det första inte samma incitament att lägga in det i appen, som för tex Snapchat där bilder som skickas privat och ofta av explicit natur är det primära syftet! I Tinder lägger du ändå ut bilderna för allmän beskådan. Har för det andra inte sett någon sådan avisering själv, eller någon annan som skrivit om att de sett en sådan.

Citat:
Ursprungligen postat av Dinskoluppgift
Okej. Senaste året har jag haft en enorm torka med brudarna. Tänkte ge Tinder en chans. Men först - några frågor

1. Jag har haft badoo innan. Det är allmänt känt att män har det hundra gånger tuffare på dejtingsidor. Badoo var en sådan, trots att jag ser bra ut så fick man sällan svar när man väl skrev. Är det samma atmosfär på Tinder?

2. Om jag väljer att brudar mellan; säg 24-29 år ska synas i mitt flöde så kommer jag inte få brudar under 24 eller högre än 29. Men säg brudar som är under 24 eller högre än 29, kommer de få mig i sitt flöde om de har med min ålder i sitt flöde? Nu blev det rörigt. Hoppas ni fattar.

3. Hur har det gått för er andra? Jag vet att detta är Flashback där alla sitter på doktrandexamen och tjänar alla pengar i världen, men här kan vi väl försöka vara ärliga.

4. Tips och råd?

Edit: hur långt sträcker sig ens flöde? inom vilken radie? Kan man ändra?

Edit 2: Har avaktiverat min facebook. Är de det enda sättet att koppla sig?
1. Lite samma som Badoo. Men skillnaden är att på Tinder måste du faktiskt båda lika varandra för att kunna snacka (tror det finns vissa undantag för detta på Badoo?), samt att det är i regel anonymt gillande (undantaget superlikes) innan match, vilket bidrar till större underlag för värdefulla matches. Personligen har jag i regel mycket större respons på Tinder än Badoo.

2. Jag tror det funkar så, tror flödena skulle bli för magra om det pågick dubbelt uteslutande. Men jag hoppas att jag har fel, för det är ju bättre för alla om man inte får upp folk som ändå aldrig kommer se en själv.

3. Går i perioder. Två av mina matches senaste halvåret ledde till kortare förhållanden, så potentialen finns där. Som många andra påpekat har det minskat en del i flödet av matches de senaste månaderna/året.

4. Fixa. Bra. Bilder. Finns många tips längre bak i tråden, bla från mig.
Du måste ha ett FB-konto ja, därifrån hämtas namn, ålder, bilder(om du vill, går att ladda upp egna också), jobb & utbildning (välj om du vill visa eller ej). Du ställer in en radie i km i appen som utgår från din geo pos.
Citera
2017-07-03, 10:19
Medlem
doedkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkm4t
Grattis Tindertråden till 1000 sidor och över 12000 poster!

Wooh

Man borde fixa en officiell (bild)tips-tråd, tydligen behövs det. Förstår att folk inte orkar läsa igenom 1000 sidor..

.. själv sitter jag och funderar på när det egentligen passar att fråga om personen vill träffas. Vet inte alls vilken tidsspann folk har. Vissa vill väl träffas efter 1 dag och andra efter 1 månad. Och är det vanligast att killen frågar eller?
Citera
2017-07-03, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doedko
Wooh

Man borde fixa en officiell (bild)tips-tråd, tydligen behövs det. Förstår att folk inte orkar läsa igenom 1000 sidor..

.. själv sitter jag och funderar på när det egentligen passar att fråga om personen vill träffas. Vet inte alls vilken tidsspann folk har. Vissa vill väl träffas efter 1 dag och andra efter 1 månad. Och är det vanligast att killen frågar eller?
Går att söka i bara denna tråden också

Vanligast att killen frågar ja, mycket tillhörande gamla stereotypa könsroller. Personligen blir jag imponerad om tjejen tar initiativ till sådant! Tror att tjejer i större utsträckning tror att de framstår som desperata etc om de tar initiativet, eller något sådant ologiskt.

För mig är riktlinjen ca 1 veckas chattande, men varierar, beroende på min tillgängliga tid framöver (om jag har många andra dejter inplanerade får man försöka hålla igång längre). Men beror mest på hur mycket meddelanden man skickar (1 vecka är baserat på ett par utbyten av meddelanden om dagen), samt hur konversationen ser ut, intressantare diskussioner (annat än kallprat) gynnar ett tidigareläggande av träff-förfrågan tex. Även om det är snabba svar (under timmen) oftast så känns det som hon är på, då blir man inspirerad att smida medan järnet är varmt så att säga.

Dag i veckan spelar in också; match på en torsdag och bra utbyte av meddelanden tor/fre så kan man föreslå att man ska ses i fredagsnatten tex.
Citera
2017-07-03, 11:25
Medlem
doedkos avatar
Citat:
Går att söka i bara denna tråden också

Vanligast att killen frågar ja, mycket tillhörande gamla stereotypa könsroller. Personligen blir jag imponerad om tjejen tar initiativ till sådant! Tror att tjejer i större utsträckning tror att de framstår som desperata etc om de tar initiativet, eller något sådant ologiskt.

För mig är riktlinjen ca 1 veckas chattande, men varierar, beroende på min tillgängliga tid framöver (om jag har många andra dejter inplanerade får man försöka hålla igång längre). Men beror mest på hur mycket meddelanden man skickar (1 vecka är baserat på ett par utbyten av meddelanden om dagen), samt hur konversationen ser ut, intressantare diskussioner (annat än kallprat) gynnar ett tidigareläggande av träff-förfrågan tex. Även om det är snabba svar (under timmen) oftast så känns det som hon är på, då blir man inspirerad att smida medan järnet är varmt så att säga.

Dag i veckan spelar in också; match på en torsdag och bra utbyte av meddelanden tor/fre så kan man föreslå att man ska ses i fredagsnatten tex.

Ja, alltså, det gamla vanliga, man vill inte vara påträngande osv. Men jag har ju fattat att det är killarna som är de som måste jaga.. Kanske lite annorlunda om man som tjej tar initiativ till att träffas. Går ju att fråga med "glimten i ögat" s a s, så det inte känns så jäkla seriöst.

Men att jonglera flera samtidigt är inte min grej, palla sånt. Och jag är inte intresserad av att vara ett booty call i första läget heller. Jag vill bara träffas för en fika/en öl/whatever, för att känna av läget. Vad som sen händer får man ju se.
Citera
2017-07-03, 11:40
Medlem
En tjej som har tre bilder varav alla är ansiktsbilder är lika med en överviktig tjej eller?
Citera
2017-07-03, 11:54
Medlem
Arasones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inteeviktigt
En tjej som har tre bilder varav alla är ansiktsbilder är lika med en överviktig tjej eller?

9/10 ja. Det fick jag tyvärr lära mig den hårda vägen.......
Citera
2017-07-03, 11:54
Medlem
Citat:
Ja, alltså, det gamla vanliga, man vill inte vara påträngande osv. Men jag har ju fattat att det är killarna som är de som måste jaga.. Kanske lite annorlunda om man som tjej tar initiativ till att träffas. Går ju att fråga med "glimten i ögat" s a s, så det inte känns så jäkla seriöst.

Men att jonglera flera samtidigt är inte min grej, palla sånt. Och jag är inte intresserad av att vara ett booty call i första läget heller. Jag vill bara träffas för en fika/en öl/whatever, för att känna av läget. Vad som sen händer får man ju se.
Om du inte vågar fråga rakt ut så går det ju att hinta lite halvdiskret, antyda till någon aktivitet eller anledning att träffas, vilket då förhoppningsvis plockas upp hos killen, om denne inte är helt ointresserad eller socialt inkompetent.

Frågar du rakt ut kan du ju själv stipulera "reglerna" för träffen, då kan du ju tex föreslå att träffas över en öl tex, vilket absolut inte betyder att ni "ska" ligga efter. Däremot skulle jag vara noga med att inte aktivt uttala att ligga är uteslutet, som kille vill man ju att det åtminstone ska vara en teoretiskt möjlig punkt på agendan. Personligen ser jag inte något problem alls med att ligga på första dejten (snarare mer positivt då det blir tydligt att det finns attraktion), och att ett sådant händelseförlopp är som vilken väg till ett förhållande som helst.

Att hålla flera igång är tyvärr ett nödvändigt ont för många killar för att kunna ha någon form av kontinuitet i utbudet av potentiella dejter. Jag utgår alltid ifrån att tjejerna jag skriver med har liknande förhållningssätt. Sen när man börjat träffas ett par gånger är det underförstått att man minskar ner eller/och till slut upphör med övriga kontakter successivt.
Citera
2017-07-03, 12:48
Medlem
doedkos avatar
Citat:
Om du inte vågar fråga rakt ut så går det ju att hinta lite halvdiskret, antyda till någon aktivitet eller anledning att träffas, vilket då förhoppningsvis plockas upp hos killen, om denne inte är helt ointresserad eller socialt inkompetent.

Frågar du rakt ut kan du ju själv stipulera "reglerna" för träffen, då kan du ju tex föreslå att träffas över en öl tex, vilket absolut inte betyder att ni "ska" ligga efter. Däremot skulle jag vara noga med att inte aktivt uttala att ligga är uteslutet, som kille vill man ju att det åtminstone ska vara en teoretiskt möjlig punkt på agendan. Personligen ser jag inte något problem alls med att ligga på första dejten (snarare mer positivt då det blir tydligt att det finns attraktion), och att ett sådant händelseförlopp är som vilken väg till ett förhållande som helst.

Att hålla flera igång är tyvärr ett nödvändigt ont för många killar för att kunna ha någon form av kontinuitet i utbudet av potentiella dejter. Jag utgår alltid ifrån att tjejerna jag skriver med har liknande förhållningssätt. Sen när man börjat träffas ett par gånger är det underförstått att man minskar ner eller/och till slut upphör med övriga kontakter successivt.

Äsch, jag frågar bara rakt ut. Det värsta som kan hända är att få ett nej, och det är inte hela världen. Inte som att man går i samma gymnasieklass eller något.

Och jag tänker inte säga att ligga är out of the question
Citera
2017-07-03, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arasone
9/10 ja. Det fick jag tyvärr lära mig den hårda vägen.......

Det är nog så. Skrivit med en tjej fram och tillbaka som har ett vackert ansikte men hon har än inte skickat en bild där kroppen syns och då måste man utgå från att hon har "ett par extra kilo" lite överallt.
Citera
2017-07-03, 19:11
Medlem
doedkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inteeviktigt
Det är nog så. Skrivit med en tjej fram och tillbaka som har ett vackert ansikte men hon har än inte skickat en bild där kroppen syns och då måste man utgå från att hon har "ett par extra kilo" lite överallt.

Är det så jobbigt att bara vänta lite då, spendera en timme IRL med personen och se hur hon verkligen ser ut? Då får du ju verkligen se, svart på vitt.

Jag har så svårt att förstå det här med att alla har så många dejtbollar i luften samtidigt, det är som att det brinner i knutarna. Det är en timme av ditt liv, och då kan ni bara konstatera att "nej, vi är inte intresserade av varandra" och sen gå vidare.

Jag begär inte en helkroppsbild innan jag träffar en kille, jag ser ju hur han ser ut när man väl träffas.

Men vi kvinnor kanske fungerar annorlunda. Eller iaf jag, personligen, för jag skulle som sagt aldrig palla att snacka med, eller träffa, 10 pers samtidigt.

Och innan ni frågar: nej, jag är inte tjock och försvarar inte de som bär på lite för många kilo, jag förstår bara inte paniken. Men förklara gärna! Tycker ni att ni blir lurade?

(Och "skicka bild", är det över snap då eller? Jag har inte ens det Är jag typ 10 år äldre än ni andra i tråden? Är 31.. )
Senast redigerad av doedko 2017-07-03 kl. 19:28.
Citera
2017-07-03, 20:01
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Är det så jobbigt att bara vänta lite då, spendera en timme IRL med personen och se hur hon verkligen ser ut? Då får du ju verkligen se, svart på vitt.

Jag har så svårt att förstå det här med att alla har så många dejtbollar i luften samtidigt, det är som att det brinner i knutarna. Det är en timme av ditt liv, och då kan ni bara konstatera att "nej, vi är inte intresserade av varandra" och sen gå vidare.

Jag begär inte en helkroppsbild innan jag träffar en kille, jag ser ju hur han ser ut när man väl träffas.

Men vi kvinnor kanske fungerar annorlunda. Eller iaf jag, personligen, för jag skulle som sagt aldrig palla att snacka med, eller träffa, 10 pers samtidigt.

Och innan ni frågar: nej, jag är inte tjock och försvarar inte de som bär på lite för många kilo, jag förstår bara inte paniken. Men förklara gärna! Tycker ni att ni blir lurade?

(Och "skicka bild", är det över snap då eller? Jag har inte ens det Är jag typ 10 år äldre än ni andra i tråden? Är 31.. )
Var det inte du som krävde att helkroppsbild fanns med i kollaget för att ens överväga att svepa för match?
Citera
2017-07-03, 20:04
Medlem
doedkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Var det inte du som krävde att helkroppsbild fanns med i kollaget för att ens överväga att svepa för match?

Verkligen inte. Jag har bara gett folk tips och feedback när de frågat om helkroppsbilder, och sagt vad jag tror går hem i allmänhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in