2017-07-03, 12:05
Medlem
Varför inte ordna en "Skallgång Sverige!!!!!" Patte kan ju i princip vara var som helst nu. Start i södra Skåne.
Citera
2017-07-03, 12:08
Medlem
SeanAverys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
"Här är filmen som visar det sista spåret efter försvunne Patrik, 22"

https://nyheter24.se/nyheter/inrikes/888450-har-ar-det-sista-sparet-av-forsvunna-patrik

Går med ganska bestämda steg. Tycker mig se att han ändå tittar sig lite omkring. Verkar inte orolig direkt, vad man kan se på den suddiga bilden.
Passerar en person som han kunde ha frågat om han velat....

Precus. Såg ut som ven som helst som kliver av ett tåg för att ta sig till sitt mål.
Citera
2017-07-03, 12:15
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SeanAvery
Precus. Såg ut som ven som helst som kliver av ett tåg för att ta sig till sitt mål.

Ser absolut inte ut som en person som man kan tänka sig försvinna innan loppet av en halvtimme.

Men vad har han i handen framför kroppen? Ser ut som om han bär på något kantigt svart?
Citera
2017-07-03, 12:18
Medlem
Citat:

https://nyheter24.se/nyheter/inrikes/888450-har-ar-det-sista-sparet-av-forsvunna-patrik

Går med ganska bestämda steg. Tycker mig se att han ändå tittar sig lite omkring. Verkar inte orolig direkt, vad man kan se på den suddiga bilden.

De nämnde att han försökte undvika folk och är förvirrad men han verkar vara väldigt bestämd i det där klippet och vet vad han håller på med. Han kanske verkar lite upprörd efter att ha pratat med sin mamma och därför går med bestämda steg? Det känns inte som han har drabbats av en psykos iaf.
Citera
2017-07-03, 12:26
Medlem
Klippet, såg ut som en normalbyggd mörkhårig person.
Citera
2017-07-03, 12:27
Medlem
SeanAverys avatar
Citat:
Ser absolut inte ut som en person som man kan tänka sig försvinna innan loppet av en halvtimme.

Men vad har han i handen framför kroppen? Ser ut som om han bär på något kantigt svart?

Kanske är den andra väskan? Eller hade han den på ryggen?
Citera
2017-07-03, 12:29
Medlem
SeanAverys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bonaquaaa88
De nämnde att han försökte undvika folk och är förvirrad men han verkar vara väldigt bestämd i det där klippet och vet vad han håller på med. Han kanske verkar lite upprörd efter att ha pratat med sin mamma och därför går med bestämda steg? Det känns inte som han har drabbats av en psykos iaf.

Nu kan ju inte jag nåt om sånt här men jag hade förväntat mig att han typ skulle nästan smyga fram och titta åt alla håll.

Är han verkligen i tron av att han är i Mjölby undrar jag efter dom där bilderna? Han har ju tydligen åkt sträckan förut och då bytt i Mjölby
Citera
2017-07-03, 12:29
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunfire
Klippet, såg ut som en normalbyggd mörkhårig person.

Det ska ha varit en mörk mössa enligt pressen.
Citera
2017-07-03, 12:33
Medlem
Liberty75s avatar
Beskrivningen av hans kläder var fel. Han har t ex inte ljusa byxor på sig. Ser ut som jeans. Och jag undrar också vad han håller i vänstra handen. Han verkar bestämd och jag tror inte alls han tror att det är Mjölby.

Det är så många fel och oklarheter hela tiden, vad det nu beror på. Varför lades inte filmen ut tidigare? Min känsla av att något annat pågår växer sig starkare men jag kan inte sätta fingret på det. När inte ens kläderna stämmer, hur vet vi att det här med telefonsamtalen stämmer? Eller "psykosen"?

EDIT: Nu ser jag på stillbilden att det är en mugg med kaffe (?) han håller. Eller? Lugn och stadig gång med kaffe el dylikt med sig. Hmm....
Senast redigerad av Liberty75 2017-07-03 kl. 12:45.
Citera
2017-07-03, 12:59
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SeanAvery
Nu kan ju inte jag nåt om sånt här men jag hade förväntat mig att han typ skulle nästan smyga fram och titta åt alla håll.

Är han verkligen i tron av att han är i Mjölby undrar jag efter dom där bilderna? Han har ju tydligen åkt sträckan förut och då bytt i Mjölby

Så kort filmsnutt. Man vet ju inte hur han reagerade när han klev av tåget eftersom filmen inte visar det. Han kan då ha kollat runt mer, sen bestämt sig att åtminstone gå av perrongen. Där finns ju inte så många alternativ mer än att följa perrongen. Lätt att gå med bestämda steg då kanske.

Tittat på filmen igen (önskar man kunde stoppa den utan att reklamen ska komma in istället), men tycker att han först som hastigast kastar en blick till höger när han passerar tåget (exakt som varje människa gör omedvetet), sen kanske han kollar på personerna som är i kuren (tycker att det står en person i hörnet förutom den som sitter).

Han ser ju inte förvirrad ut, verkar inte leta efter någon skylt eller ser villrådig ut på minst sätt. Men visst, det är inte säkert att man ser det så tydligt på den här suddiga filmen.

Blir nyfiken på det han har i handen.
Om det är ryggsäcken, blir det lite som om han hoppat av som hastigast (impuls?).Man sätter väl ändå på sig ryggsäcken i åtminstone en axelrem när man har resväska också.
Något annat har vi ju inte hört något om.
Kan det vara datorn?
Citera
2017-07-03, 12:59
Medlem
NinaBes avatar
Citat:

Tack för klippet!
Ja, visst verkar han veta vart han är väg!
Citera
2017-07-03, 13:00
Medlem
SeanAverys avatar
Nu har filmen kommit upp i hitta Patrik gruppen på fb.

Nu börjar man se vettiga kommentarer där inne, medans vissa tror att han blivit hämtad på MC och därför dumpat väskorna 😂

Admin kommer nog plocka bort endel där snart....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in