2017-07-03, 08:24
Medlem
joxarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Men vilken djävla tur då att JM blev bönhörd, nu får hon ju sin skeva skalle undersökt men till hennes förtret förgäves, hon kommer inte att få det kryss hon så hett önskar, det blir livstid för henne.

Lite kul är det ju att sturskheten gick ur henne, hon kröp till korset och bönade om att få chansen till ett kryss.

Är inte insatt i hur de den där psykundersökningen går till,men när hon är så manipulativ så hon kan lura skjortan av vem som helst,skulle hon inte kunna lura psykiaterna på Helix också?Men förhoppningsvis är de vana vid sådana där fall.....
Citera
2017-07-03, 08:28
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ramafikation
Vet inte hur man lägger till skärmdump... enklast är väl att skaffa sig ett alias.. där inne ligger skärmdumpar på sms etc.

Men Johanna ber alltså om att få bli inlagd. Jag skall skriva/citera.

J: - Ja, precis. Jag vet inte. Alltså om alla tror att jag är psykiskt sjuk, varför får inte jag åka till psyket då?

Fhl: - Ja men alla tror ju inte det

J: - Alla säger ju till mig att jag är psykiskt sjuk

B: - Du har ju varit på sjukhuset en gång och fått, som vi brukar säga en liten undersökning.

J: - Varför får jag inte åka in då?

B: - Paragraf 7 undersökning. Om det skulle bli något mer i ärendet, då blir det senare, om det vid eventuell rättegång skulle visa sig att man tror du är i behov av en stor undersökning, då blir det en i så fall.

J: - Alltså jag vill göra en nu.

B: - Men det kan, tror jag, Amanda kan förklara för dig vilken turordning det är på det om det skulle bli aktuellt, eller hur det är.

J: - Jag kan i alla fall inte flyttas till Karlstad.

Citat:
Ursprungligen postat av Ramafikation
Toppen!

https://minfil.org/Xav6S3bab1/IMG_0876.PNG
Perfekt!

Intressant. Så redan under förhören började hon planera för att få komma på rättspsyk, dvs innan rättegången. Kanske hon hoppades på mer frihet (att skicka brev om alibi, hot mot vittnen etc) och mindre restriktioner (kunna få besök och permissioner).
Citera
2017-07-03, 08:28
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joxarn
Är inte insatt i hur de den där psykundersökningen går till,men när hon är så manipulativ så hon kan lura skjortan av vem som helst,skulle hon inte kunna lura psykiaterna på Helix också?Men förhoppningsvis är de vana vid sådana där fall.....

Nix, de är vana med sådana som JM, de gillar förmodligen att få titta på hennes konster, blir ju ett trevligt studieobjekt för dem.

Ungefär som när en forskare ser en intressant sak i sitt mikroskop och undrar vad fan kan det här vara månne, det här måste analyseras.
Citera
2017-07-03, 08:31
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Perfekt!

Intressant. Så redan under förhören började hon planera för att få komma på rättspsyk, dvs innan rättegången. Kanske hon hoppades på mer frihet (att skicka brev om alibi, hot mot vittnen etc) och mindre restriktioner (kunna få besök och permissioner).

Vi kan ju i alla fall konstatera att till Karlstad ville hon inte, troligen trodde hon fortfarande att hon fick fram sina så kärleksförklaringar till MR.

Men tji vad hon bedrog sig.
Citera
2017-07-03, 08:44
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Förtydligande:
Jag pratar om en man vars komplett galna och manipulativa fru använder barnen som vapen - som hon garanterat hotar att han aldrig mer ska få se om han lämnar dem.

I var och varannan mening betonar hon sin status - vilket innebär ett kontaktnät inom soc. och hon svamlar säkert om kontakter inom polisen via sitt ex.
Hon har fått ALLA i omgivningen att tro att han är narkoman. Det förbättrar inte hans odds vid en separation.
Fortsättningsvis har hon en förklärlek att prata om övergrepp - hur långt borta ligger det att hon hotar att använda detta skamgrepp mot Aki?
Det är garanterat trakasserier under många månader det handlar om där hon växlar som ett aprilväder mellan charm och hot.

Hur som haver -
- Om hon har berättat för barnen om detta enormt kuliga födelsedagsparty, lovat dem att få vara med sin pappa, fiska, bada, åka båt och ha jätteskoj ihop. Läs: byggt upp förväntningarna. Hur mycket kan då en helgpappa stå emot? Kan han överväga att en sketen natt får gå för att slippa se två ledsna barn?
- Om hon även låtsas kapitulera, sätter på sig sin mest oskuldsfulla, söta nuna och gör utläggningar om att hon först nu förstått hur mycket Nadja betyder och säger att det väl isf vore väl fint att ha en sista kväll som familj med barnen i fredlig anda.. Kan det låta frestande för Aki om hon fram till dags datum motarbetat allt vad separation heter?
Tänk, jag tror det.
Vad är väl då en enda natt på Granliden...

Visst var det så, tvillingarna var det vapen JM använde för att få A*i att göra vad hon ville, det är ett fruktansvärt effektivt vapen att använda mot normala fäder.

Min lyckligaste dag var när mitt yngsta barn fyllde arton, då visste jag att slagträet inte längre kunde användas mot mig.

Tvillingarna i kombo med den ende som A*i litade på i den härva han hamnat i nämligen DB gjorde att han sänkte garden och klev in i fällan godvilligt.
Citera
2017-07-03, 09:28
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hon må vara manipulativ men jag begriper ändå inte hur grovmaskigt nätet är.
Jag kan knappast tro att Aki gör en anmälan som är tagen ur luften med tanke på allt det andra han sagt om droginnehav och likaså detta med strumpkartongen i källaren.
Men jag begriper inte hur hon då hann att få undan det hela. Får hon insiderinfo?
Han anmäler den 9 mars, det är husrannsakan och de finner ingenting. Den 10 mars motanmäler hon honom för falsk tillvitelse.

Hon har "tur" under väldigt lång tid och sen har hon "otur" under väldigt lång tid. Ja fortfarande och till tidens ände.

Jo hon måste ha haft hjälp av någon som bidrog till hennes föreställning att det gick att skjuta upp saker till dess att det bara var mord som återstod för att rätta till saker.

Kanske inte polis (eller bara polis) utan någon som jobbade på polisen, och/eller de egna barnen, kompisar, div lösa karlar med planer, GM, bekantas bekanta.

Sen en dag börjar det ta stopp.
Citera
2017-07-03, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kukilon
Den aktiva substansen i Imovane är zopiklon. Samma järnsmak på morgonen av alla varumärken med zopiklon i sig. Du blandar nog ihop det med Stilnoct som har den aktiva substansen zolpidem som även finns i massor med varianter. Många verkar ha svårt att hålla isär dessa för att deras aktiva substans har ett liknande namn zopiklon/zolpidem.

Alla mediciner som tas oralt påverkas av om du ätit/druckit. Det är rätt logiskt eftersom kroppen håller på att bearbeta föda och då blir inte upptaget lika snabbt.

Zopiklon har en längre halveringstid än zolpidem och därför egentligen en bättre medicin om man vill sova längre. Båda är dock bra insomningstabletter. Propavan och de andra är egentligen skitmediciner för om man vill ha en normal sömn och skrivs endast ut för att de ej är lika intressanta för missbrukare. Propavan är så långverkande att du kan vara en fara i trafiken långt längre än efter din normala sömn är avklarad. Sömnen är även mycket sämre och du kommer behöva sova mycket längre för att bli utvilad. Att skriva ut propavan och liknande mediciner för att personer har svårt att somna in är oetiskt men görs ändå. Det är ungefär som att pressa in en fyrkantig kloss i ett runt hål.

Du har helt rätt i frågan med Zopiklon/Zolpediem.
Citera
2017-07-03, 09:39
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vigusa
Antagligen Julia och Jafari som snabbt hämtade medicinförådet.Det här var väl i tid när de skulle sälja sitt hus?
Så mycket konstigheter som det naturligtvis kan bli runt en psykopat som jag tror Johanna är,men tycker det är vissa märkligheter med Akis göromål också,fast antagligen har Johanna haft många hållhakar på honom,antagligen bara "småsaker",inget grövre kriminellt,men ändå något som gjorde att han tog tillbaks sin polisanmälan mot Johanna.

Finns mycket spekulationer om vad som hände under Akis sista dygn,och med allt vad jag läst,så tror jag inte att han frivilligt följde med till Granliden,tror han blev mördad innan.Letsdoit hade någon teori som jag tyckte var trovärdig som gick ut på att Aki aldrig kom till Granliden levande.
Att det handlades så mycket på hans kort tidigare på dagen gör mig helt övertygad att han blivit bragd om livet, eller åtminstone försatts i hjälplöst tillstånd,så att det var fritt fram att handla på hans kort.Köphistoriken har inte visat att han "shoppat" loss tidigare.

Ja,ja,finns mycket teorier om detta,men min övertygelse är att Aki blivit bragd om livet redan i Eskilstuna.

Var inte Coop-köpet på några tior när? Hur lyckas man med det? Saldokontroll och sedan kundvagn och priskodpistol med kvittosummering på dispalayen? Har Coop sånt system där han var tro?
Citera
2017-07-03, 09:45
Medlem
EndastJag01s avatar
Jag är inte riktigt med på alla beskrivningar av Johanna som psykopat med förslag på diagnoser av olika slag.

Johanna lärde sig redan i tidig ålder att styra sin familj genom att bli arg/raseriutbrott och att hämnas på olika sätt. Hon fick sin familj att sätta på sig ”Johanna-glasögonen”, dvs att få dom att acceptera världen enligt Johanna. AM försökte sätta gränser i tidiga tonåren och blev då Johannas fiende. Jag kan tänka mig att alla som gått emot Johanna har beskrivits som att de hatar henne eller att de är avundsjuka på henne.

Johanna har alltid velat ha mycket men utan att anstränga sig, det skall bara komma av sig självt eller rättare sagt, genom någon annan. I sökandet efter rikedom verkade alla dessa män och barn som en lösning vilket hon senare upptäckte att det inte fungerade och så vidare till nästa…

Åren gick och Johanna blev äldre och insåg att det där med att skaffa sig en rik man som kunde ge henne det lyxliv hon ville ha inte fungerade så bra, attraktionen för henne blev allt mer kortvarig och de rika männen uteblev. Med tiden blev hon bitter över att det som hon ansåg att hon hade rätt till inte kom till henne och nu började även hennes familj att ta av sig ”Johanna-glasögonen” och ställa krav på henne vilket man aldrig gjort förut. I Johannas värld blev det att tom hennes föräldrar och syster hatade henne och var avundsjuka på henne (den vanliga förklaringen när andra inte gör som hon vill).

Startandet av HVB hem skedde i ren desperation för att snabbt få in pengar och var också ett sätt att ”ge igen” på sina föräldrar och syster, sexet med ungdomarna likaså…

Istället för att ge med sig gjorde föräldrarna tvärtom och då blev Johanna tvungen att återställa ordningen och ge igen en sista gång. Mordet på Aki handlar egentligen också om samma sak, att ge igen för verkliga eller inbillade oförrätter. Det behöver inte ens vara Aki som utsatt henne för dessa oförrätter, kritik på jobbet, något som gått fel på annat sätt, ett barn som har problem… Man kan alltid ta ut det på någon annan… Slutligen utgjorde Aki ett hot mot henne, han anmälde, han ville skilja sig och det var inte längre på Johannas villkor och då ger hon igen!

Jag är övertygad om att Johanna var i huset under tiden som det knivhöggs just för att se/höra att hon fick sin hämnd på de dumma föräldrarna. Likaså var hon minst sagt delaktig i Akis bortgång, den tittade hon nog också på, dumma han. Sexpojkarna satt hon i bilen utanför och lyssnade när de blev misshandlade men de var ju också dumma mot henne.

Vi pratar om en omogen tonåring i en medelålders kropp som inte vill bli vuxen. Men psykopat, njäää… Bortskämd, ja. Inte van att någon säger emot, ja... Aldrig behövt växa upp, ja... Ett stort behov av att ge igen, absolut!
Senast redigerad av EndastJag01 2017-07-03 kl. 09:56. Anledning: x
Citera
2017-07-03, 09:55
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EndastJag01
Jag är inte riktigt med på alla beskrivningar av Johanna som psykopat med förslag på diagnoser av olika slag.

Johanna lärde sig redan i tidig ålder att styra sin familj genom att bli arg/raseriutbrott och att hämnas på olika sätt. Hon fick sin familj att sätta på sig ”Johanna-glasögonen”, dvs att få dom att acceptera världen enligt Johanna. AM försökte sätta gränser i tidiga tonåren och blev då Johannas fiende. Jag kan tänka mig att alla som gått emot Johanna har beskrivits som att de hatar henne eller att de är avundsjuka på henne.

Johanna har alltid velat ha mycket men utan att anstränga sig, det skall bara komma av sig självt eller rättare sagt, genom någon annan. I sökandet efter rikedom verkade alla dessa män och barn som en lösning vilket hon senare upptäckte att det inte fungerade och så vidare till nästa…

Åren gick och Johanna blev äldre och insåg att det där med att skaffa sig en rik man som kunde ge henne det lyxliv hon ville ha inte fungerade så bra, attraktionen för henne blev allt mer kortvarig och de rika männen uteblev. Med tiden blev hon bitter över att det som hon ansåg att hon hade rätt till inte kom till henne och nu började även hennes familj att ta av sig ”Johanna-glasögonen” och ställa krav på henne vilket man aldrig gjort förut. I Johannas värld blev det att tom hennes föräldrar och syster hatade henne och var avundsjuka på henne (den vanliga förklaringen när andra inte gör som hon vill).

Startandet av HVB hem skedde i ren desperation för att snabbt få in pengar och var också ett sätt att ”ge igen” på sina föräldrar och syster, sexet med ungdomarna likaså…

Istället för att ge med sig gjorde föräldrarna tvärtom och då blev Johanna tvungen att återställa ordningen och ge igen en sista gång. Mordet på Aki handlar egentligen också om samma sak, att ge igen för verkliga eller inbillade oförrätter. Det behöver inte ens vara Aki som utsatt henne för dessa oförrätter, kritik på jobbet, något som gått fel på annat sätt, ett barn som har problem… Man kan alltid ta ut det på någon annan… Slutligen utgjorde Aki ett hot mot henne, han anmälde, han ville skilja sig och det var inte längre på Johannas villkor och då ger hon igen!

Jag är övertygad om att Johanna var i huset under tiden som det knivhöggs just för att se/höra att hon fick sin hämnd på de dumma föräldrarna. Likaså var hon minst sagt delaktig i Akis bortgång, den tittade hon nog också på, dumma han. Sexpojkarna satt hon i bilen utanför och lyssnade när de blev misshandlade men de var ju också dumma mot henne.

Vi pratar om en omogen tonåring i en medelålders kropp som inte vill bli vuxen. Men psykopat, njäää… Bortskämd, ja. Inte van att någon säger emot, ja... Ett stort behov av att ge igen, absolut!

Jag tycker då att hon passar in på en psykopat. Sen kan det ju sp klart finnas orsaker till varför hon lever sitt liv på det vis hon gör, Men hon passar otroligt bra in på kriterierna. Det är ju inga problem för henne att komma upp i 30 poäng - dvs det som krävs.

Citat:
De tjugo frågeområdena i Hares psykopatikriterier

Vid användning av Hares lista över kriterier för psykopati tilldelas patienten eller brottslingen 1 poäng för de egenskaper som överensstämmer väl med personligheten och 2 poäng för de som överensstämmer mycket väl. Summan av dessa poäng kan bli som mest 40. Gränsen för psykopati går vid ett sammanlagt poängtal på 30 eller mer.

- Talför/ytlig charmig
- Förhöjd självuppfattning/grandios
- Behov av spänning/blir lätt uttråkad
- Patologiskt lögnaktig
- Bedräglig/manipulativ
- Saknar ånger och skuldkänslor
- Flackt, ytligt känsloliv
- Kall/bristande empatisk förmåga
- Parasiterande livsstil
- Bristande självkontroll till exempel lättväckt aggressivitet
- Promiskuöst och egoistiskt sexualliv
- Tidiga beteendeproblem (före 12 års ålder)
- Saknar realistiska, långsiktiga mål; agerar kortsiktigt och kan inte planera på lång sikt
- Impulsiv
- Ansvarslöshet, till exempel som förälder eller chef
- Tar inte ansvar för sina handlingar
- Många kortvariga äktenskapsliknande förhållanden
- Ungdomsbrottslighet (före 15 års ålder)
- Överträdelse av villkorad frigivning/utskrivning, begår till exempel nya kriminella handlingar under permission
- Kriminell mångsidighet, flera typer av lagbrott bland de följande 10: inbrott, rån, narkotikabrott, olaga frihetsberövande, mord/mordförsök, olaga vapeninnehav, sexualbrott, grov oaktsamhet, bedrägeri, rymning från fångvårdsanstalt (är ej ett lagbrott i sig)

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Psykopati
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2017-07-03 kl. 09:57.
Citera
2017-07-03, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joxarn

De är väldigt skickliga på Helix och liknande institutioner.

De kan garanterat se skillnad på en personlighetsstörning och en psykos.

JMs tid som manipulatör är över.

Eller tyvärr tror jag hon, fortsättningsvis kommer kunna manipulera DB/JB. Hon har en hållhake på dem. De inser inte att de måste ta avstånd från henne, ta sitt ansvar för vad de gjort och sen börja leva ett liv som är bra för dem själva och deras barn/framtid.

Det är så sorgligt att DB/JB är så djupt involverad med sin mamma att de inte fattar att hon är totalt körd. De fattar inte att hela Sverige tycker att JM är en vidrig kopia av en människa. Ett tomt skal av ondska. Ingen vill att JM ska gå lös på gatorna.

DB/JB vill vara sin mammas redskap. De har aldrig fått känna villkorslös kärlek. De gör allt för henne utan att förstå att de kommer vara fast resten av livet om de inte sätter stopp nu. De fattar inte att en riktig förälder aldrig skulle skylla mord på sitt barn. Att en riktig förälder älskar sitt barn oavsett.

Deras pappa verkar ju inte heller riktigt funnits för dem. Finns säkert svar som leder till JM i det också. Det inte så svårt att förstå att DB/JB är vilsna själar. Uppriktigt hoppas jag att de får hjälp. De förtjänar det. Det är inte deras fel allt som hänt runt deras mamma.
Citera
2017-07-03, 10:06
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vigusa
Antagligen Julia och Jafari som snabbt hämtade medicinförådet.Det här var väl i tid när de skulle sälja sitt hus?
Så mycket konstigheter som det naturligtvis kan bli runt en psykopat som jag tror Johanna är,men tycker det är vissa märkligheter med Akis göromål också,fast antagligen har Johanna haft många hållhakar på honom,antagligen bara "småsaker",inget grövre kriminellt,men ändå något som gjorde att han tog tillbaks sin polisanmälan mot Johanna.

Finns mycket spekulationer om vad som hände under Akis sista dygn,och med allt vad jag läst,så tror jag inte att han frivilligt följde med till Granliden,tror han blev mördad innan.Letsdoit hade någon teori som jag tyckte var trovärdig som gick ut på att Aki aldrig kom till Granliden levande.
Att det handlades så mycket på hans kort tidigare på dagen gör mig helt övertygad att han blivit bragd om livet, eller åtminstone försatts i hjälplöst tillstånd,så att det var fritt fram att handla på hans kort.Köphistoriken har inte visat att han "shoppat" loss tidigare.

Ja,ja,finns mycket teorier om detta,men min övertygelse är att Aki blivit bragd om livet redan i Eskilstuna.

JM kan ha dragit på värsta charmen och sagt att han skulle få tillbaka sina hundratusen och att hon ville att han skulle ha det bra och vara en bra far för barnen när han hade dem etc. På något sätt måste hon ha kunnat lyckas. Jag tror också det är möjligt att Aki drogades tidigt men utesluter inte annat scenario.

Man kan ju tycka att han i alla händelser borde bytt pin till betalkort och mobil.

När man nu tänker på det så känns ju versionen hon ger om att barnen och hon är därute innan AP kommer och att han blir utlåst för att han är för full som en version som skulle kunna betyda att barnen aldrig träffar honom, utan blir "svikna" av pappa, som inte alls dyker upp.

Så antingen ligger AP redan i skuffen när hon åker ut med barnen eller så levereras han lite senare. Man ser nästan framför sig hur JM stannar några gånger på vägen för att messa NL med AP:s telefon och sedan står på bryggan till slut och messar som om det vore han. Likväl är det ju djärvt i överkant om något skulle tillstöta.

Hur gick det med den där analysen av bakgrundsljud på larmsamtalet, någon som minns ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in