2017-07-02, 19:07
Medlem
Rasande-Roses avatar
Det stora problemet i storstäderna är invandrarmän under 40 som kör bil. De är oebräknerliga och har låg empatisk förmåga, varför de helt enkelt inte bryr sig särskilt mycket i om de kör ihjäl någon, så länge som de får låtsas att de kör GTA. I Malmö som är kompaktare än Stockholm är detta ett stort problem, många invandrare som kommer från Rosengård kör som tokar rakt igenom innerstaden. I Stockholm är det lite bättre då de inte har råd med bensin ända från Rinkeby och in till city.
Citera
2017-07-02, 19:39
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Det är allmänt tillåtet att ge sig på män, framför allt vita män, eftersom vi är "priviligerade". Det är var kulturmarxismen lär.

De som kör absolut sämst i innestaden är alla dessa invandrarsnubbar i sina tyska premiumbilar av lite äldre modell.
Ett förbud mot dem skulle vara mycket uppskattat.
Sen finns det en rad personer som köpt sig en dyrare sportbil utan någon som helst kunskap om hur man hanterar en sådan bil, men åldern där ligger nog oftast över 25 år.
Citera
2017-07-02, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nilserikkk
TS lägger alltså någon slags värdering i det som skittidningen expressen skriver.
Varför gör denne det?

Allt som expressen producerar är skit.
Man ska inte stödja dem ekonomiskt genom att läsa tidningen.
Varje gång ni klickar på deras hemsida så betalas en peng ut till expressen.
Ni som gör detta stödjer expressen i deras kamp att hänga ut vanliga svenskar.
Fy fan för er.

Tänk om alla vore så klartänkta som dig.

Då kanske Expressen redan vore blott ett minne.
Citera
2017-07-02, 20:31
Medlem
Klappars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasande-Rose
Det stora problemet i storstäderna är invandrarmän under 40 som kör bil. De är oebräknerliga och har låg empatisk förmåga, varför de helt enkelt inte bryr sig särskilt mycket i om de kör ihjäl någon, så länge som de får låtsas att de kör GTA. I Malmö som är kompaktare än Stockholm är detta ett stort problem, många invandrare som kommer från Rosengård kör som tokar rakt igenom innerstaden. I Stockholm är det lite bättre då de inte har råd med bensin ända från Rinkeby och in till city.

Exakt, jag har hållit på att bli överkörd av utlänningar flera gånger när dom kör som att det inte finns några regler. Aggresiva är dom och det förvånar mig hur dom ens kan ha körkort.

Det är bara att kolla bilmärket så vet man om det är invandrare eller inte, utlänningar kör inte Saab eller Volvo.
Citera
2017-07-02, 21:55
Moderator
Siegfrids avatar
Inte medier. Vi prövar feminism.

Medier och journalistik --> Feminism
/Moderator
Citera
2017-07-02, 22:11
Medlem
Biltullarna i Stockholms innerstad är enbart för att minska arabtrafiken från förorterna. Vilket sänker bostadsrätternas värde. Inget annat. - Detta nya förslag är i samma anda. Stockholmsfixeringen är grotesk. I Malmö idag ägs vart 10:e bil av en målvakt. Dessa målvakter bor ofta inte ens i Sverige utan i mellanöstern. De skrotfärdiga bilarna kör runt utan försäkringar och skatt. De skiter i alla böter med.

Förbjud istäället alla att äga mer än tre bilar är mitt förslag. Beslagta alla målvaktsbilar i Malmö systematiskt till dess att böterna är betalda osv. - Myndigheterna har vetat detta i många år men man skiter i det för att det inte händer i Stockholm.
Citera
2017-07-02, 22:45
Medlem
spader svens avatar
Det känns som vi närmar oss en brytpunkt, viktiga frågor ignoreras och ersätts av vad som endast kan liknas vid ett blogginlägg som skapades efter två flaskor rödtjut.
Det finns verktyg för att straffa oaktsamma förare.
Citera
2017-07-02, 23:01
Medlem
SarahWhites avatar
Jag tycker att det låter som en bra idé. Ni unga män står ju för en stor majoritet av alla trafikolyckor. Det är inget sammanträffande att det är just ni män. Ni mognar saktare än oss.

Att ni mognar saktare förklarar många problem med män vi har. Ni vill slut-shamea kvinnor, ni vill vara dumma och rösta på SD, och ni krockar i trafiken. Det är inte föränns på senare åren som ni "växer upp". 25 låter alltså som en väldigt rimlig ålder för att ni ska få köra bil.
Citera
2017-07-02, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SarahWhite
Jag tycker att det låter som en bra idé. Ni unga män står ju för en stor majoritet av alla trafikolyckor. Det är inget sammanträffande att det är just ni män. Ni mognar saktare än oss.

Att ni mognar saktare förklarar många problem med män vi har. Ni vill slut-shamea kvinnor, ni vill vara dumma och rösta på SD, och ni krockar i trafiken. Det är inte föränns på senare åren som ni "växer upp". 25 låter alltså som en väldigt rimlig ålder för att ni ska få köra bil.

Och judarna, som snor alla pengar, är giriga och har långa näsor.
Du är bra på det här.
Citera
2017-07-03, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grusballen
Kvinnor under 25 är överrepresenterande i snatteri.
Relativt vilka då? Män i samma åldersgrupp snattar ju fortfarande mer, så att rikta dig explicit mot kvinnor skulle nog framstå som både sexistiskt och förvirrat.
Citera
2017-07-03, 03:45
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Z2361
Detta gäller alltså malmö, som enligt krönikan alltså är betydligt farligare för cyklister än både sthlm och gbg. Unga män finns ju i ungefär samma utsträckning i alla städer, så varför ser det inte lika illa ut i de 2 större städerna? Dessutom ökar påkörningarna i malmö, så vi kan inte skylla enbart på vägplaneringen. Visst män upp till 25 är överrepresenterade i olycksstatistiken. Men det verkar ju inte vara just den parametern som gör Malmö av alla ställen extra farligt.

Korkad krönika.

Det är bland annat precis sådan här skit som gör att var tredje man nu kommer att rösta på SD. För att sätta stopp för detta så lanserar vänstern och media *trumvirvel*

MER MANSFÖRAKT OCH MER DISKRIMINERING AV MÄN!

Det kommer säkert att gå bra. Jävla idioter.

PS. Du som skrev att män borde ha lägre skatt, eftersom män betalar mer skatt och belastar systemet mindre: håller med, tänkvärda tankar!
Citera
2017-07-03, 09:36
Medlem
Ordpistolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grusballen
Federico Moreno vill förbjuda män upp till 25 år att köra bil i vissa områden. Jag lägger ingen värdering i det. Jag är själv tjugosju och kör förmodligen, vad som anses "aggressivt" och gruppen som han beskriver är överrepresenterande i trafikolyckor. Så är det. Men, varför är det alltid ok att skriva såhär diskriminerande mot män? Kvinnor under 25 är överrepresenterande i snatteri. Om jag hade skrivit en liknande artikel om att kvinnor under 25 borde förbjudas att shoppa hade feminister och dylikt skrikit sig hesa om "diskriminering" osv. Varför är det okej? Eller är jag bara "kränkt" nu?

http://www.expressen.se/kvp/kronikorer/federico-moreno/forbjud-alla-unga-man-upp-till-25-ar-att-kora-i-staden/

Hur orkar dessa feminister hålla på med dessa meningslösa argument, jag förstår inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in